וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המכינה בעלי השווה פקודות צה"ל לחטאי סדום: "על כאלה בא המבול"

24.11.2016 / 0:40

הרב יגאל לוינשטיין תקף בחריפות את פקודת השירות המשותף לנשים ולגברים. בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS, אומר לוינשטיין על נשים לוחמות: "עם ישראל יסתדר נפלא בלעדיהן". לוינשטיין, שכינה בעבר את הגאים "סוטים", תקף הפעם גם את בג"ץ והתייצב לצד הרב קרים

עריכה: שניר דבוש וטל רזניק

הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, מתח שלשום (שלישי) ביקורת חריפה על פקודת השירות המשותף בצה"ל. בהקלטת שיעור שמסר לתלמידיו בוגרי צבא בעלי, שהגיעה לידי וואלה! NEWS, השווה לוינשטיין בין הפקודה לחטא של אנשי סדום. הרב לוינשטיין הסביר כי סדום "לא הייתה המקום הכי מושחת בעולם" מבחינה מוסרית, אך החטא של אנשיה היה שהפכו את האיסורים לחוקים והשווה את אורח חייהם לפקודה החדשה שלדבריו לראשונה מחייבת אדם "לעבור על איסורי תורה כדי להשתלב במערכות הצבא".

לוינשטיין אמר כי "הקדוש ברוך הוא מחק את העולם מפני האדמה במבול ובסדום", והסביר על פי המדרש את הסיבה לכך: "ברגע שהפכו את היצר הרע לחוק ומשפט, שהזבל הפך לחוק, כשהפריצות והעריות הפכו לחוק וסדר, אמר הקדוש ברוך הוא 'הבנתי, נגמר העולם'".

הרב יגאל לוינשטיין על הקהילה הגאה: "סוטים, איבדו את הנורמליות של החיים". ספק 500
השוואה חריפה לחטאים בסדום. הרב לוינשטיין/ספק 500

לוינשטיין דיבר על מקומה של האישה בצה"ל, ככל הנראה, בעקבות סערת שילוב נשים בחיל השיריון ואמר כי "לנשים יש בשורה גדולה לעולם. לגברים יש בשורה גדולה לעולם וכל אחד צריך להביא את הבשורה שהשם מצפה ממנו. בשורת נשים היא בשורת השלום, לא המלחמה, לכן מלחמה ונשים זה תרתי דסתרי. עם ישראל יכול להסתדר בלי הנשים (הלוחמות - י"א) נהדר. הגברים נלחמים כדי שאת הבשורה הנשית יהיה אפשר לבשר, אבל בעולם המודרני הפכו את הנשים לגברים וערכן נמדד רק בקריטריונים של גברים".

המכינה הקדם צבאית בראשו עומד הרב לוינשטיין נחשבת לאחת המובילות בציבור הדתי לאומי. היא גם מובילה בייצוא בוגריה ליחידות קרביות ומובחרות ולאחר מכן בתפקידים במגזר הציבורי. כיום, אין כמעט יחידה מובחרת שבה אין נציגות לבוגרי המכינה. הרבנים בה מתגאים בקורסי סיום המסלול אליהם הם מגיעים לעיתים תכופות ובמספר הקצינים שיצאו תחת שרביטם, אך לאחרונה גם לא מהססים למתוח ביקורת חריפה על מה שמכנים "שינויים לרעה" שמתרחשים בצה"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"מי נתן רשות למשכב זכר? בג"ץ, שופטים שלהם"

בשיעור שמסר הרב לוינשטיין טען כי בתקופת המבול סידרו נישואין בין שני זכרים ובין אדם לבהמה ומי שהפך זאת ל"חוק וסדר", כלשונו, הם "השופטים, בג"ץ. מי נתן רשות לכתוב כתובה וקידושין למשכב זכר? בג"ץ, שופטים שלהם". דבריו של הרב לוינשטיין נאמרים ברקע הביקורת נגד התערבות בג"ץ במינוי של הרב הצבאי הראשי המיועד אייל קרים.

הרב לוינשטיין מיקד את דבריו על קצינים ונגדים דתיים שלפי הפקודה החדשה לא יוכלו להיפטר אוטומטית משירות ביחידה מעורבת כפי שיוכלו חיילים בשירות סדיר להיפטר, זאת בנוסף לביקורת על הפקודה עצמה שנועדה להסדיר בחוקי המטכ"ל את הנהלים הקשורים לשירות של אוכלוסיות ומגדרים שונים בצבא זה לצד זה.

הפקודה עוררה התנגדות מצד גורמים דתיים לאור טענות על כך שהיא פוגעת בזכויותיהם של חיילים דתיים. כך לדוגמה, הפקודה קובעת כי הזכות לסרב לשרת ביחידה לוחמת מעורבת תישמר רק לחייל שהודיע מראש על כך שיש מבחינתו מניעה מפאת אורח חיים דתי, ואילו נימוקים ערכיים אחרים לסירוב לא יתקבלו. בנוסף, הפקודה אינה נותנת מענה לחיילים ששובצו ביחידה מעורבת ובמהלך שירותם חזרו בתשובה. כמו כן, חיילים דתיים יחויבו להשתתף בטקסים רשמיים גם אם שרות שם זמרות.

"הרב צריך להיות מורחק מחינוך בני נוער"

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הגיבה לדברי הרבה ואמרה כי "דבריו של הרב לוינשטיין משקפים את הפחד שלו מעולם חדש שנבנה על ערכי שוויון, קבלת האחר ופלורליזם". היא קראה לרב לווינשטיין "להתעדכן שבמדינת ישראל של שנת 2016 פלפולי הלכה אינם מהווים מגן להשתלח בנשים, גאים ומיעוטים".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) אמרה כי "הרב לוינשטיין צריך להיות מוקצה מהציבוריות הישראלית ומורחק מחינוך בני נוער. היהדות שלו היא לא היהדות של רובנו. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמו שיתקרב לבני נוער ויחנך אותם על ערכיו הנלוזים".

(עדכון ראשון: 20:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully