וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב קרים לבג"ץ: "יש איסור גמור על חיילים לאנוס נשים במלחמה"

23.11.2016 / 20:08

במענה לבית המשפט הבהיר המיועד לרב הצבאי הראשי את עמדותיו. "מעולם לא חשבתי שמותר לחיילים לאנוס", כתב. הוא הוסיף כי לגבי קהילת הלהט"ב, השקפתו היא שיש "להתייחס אליהם באופן שוויוני ומכבד"

צילום: יוני ריקנר ויחיאל גורפיין, עריכה: ורד לידאני וטל רזניק

המועמד לתפקיד הרב הצבאי הראשי אייל קרים הגיש היום (רביעי) תצהיר לבקשת שופטי בג"ץ ובו הסביר את עמדותיו ביחס לנשים וללהט"ב בהמשך להתבטאויות שהשמיע לפני כמה שנים. "מעולם לא אמרתי, לא כתבתי ואפילו לא חשבתי שמותר לחיילי צה"ל לאנוס נשים במלחמה", כתב בתצהיר. הוא הוסיף לגבי קהילת הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסקסואלים וביסקסואלים) כי השקפתו היא שיש "להתייחס באופן שוויוני ומכבד כלפי בני הקהילה כמו גם כלפי כל אדם באשר הוא".

השבוע הוציא בג"ץ צו ביניים למשך יומיים שבהם יהיה על הרב קרים להגיש תצהיר המבהיר את עמדותיו. את העתירה לבג"ץ נגד מינויו של קרים הגישה מפלגת מרצ בבקשה שבית המשפט יבחן אם המינוי נעשה בצורה סבירה. בעקבות החלטת בג"ץ נדחה הטקס למינוי קרים לתפקידו, שהיה אמור להיערך היום.

לפני כמה שנים נשאל קרים באתר "כיפה" על פסוקים מתוך ספר דברים בנוגע להיתר לחיילים בזמן מלחמה לאנוס נשים. הוא ענה כי כחלק מהשמירה על כושר הלחימה של הצבא ועל רוחם של החיילים, ניתן "לפרוץ" את גדרי הצניעות והכשרות, כך שמותר לאכול מזון טרף ולספק את היצר הרע באמצעות משכב עם גויות בניגוד לרצונן: "אף שהתחברות אל גויה הוא דבר חמור מאוד", כתב "אלא שהוא הותר במלחמה, מתוך התחשבות בקשיי הלוחמים".

לקריאה נוספת:
בג"ץ מעכב את מינוי הרב הצבאי עקב דבריו על נשים: "הסבר את עמדותיך"
בנט על עיכוב מינוי הרב הצבאי: בג"ץ חושב שהוא מבין יותר מהרמטכ"ל
איזנקוט: "מסתייג מאמירותיו - אך מינויו של הרב קרים נותר בעינו"

סא"ל הרב אייל קרים. ניר אריאלי, "במחנה",
הרב קרים/ניר אריאלי, "במחנה"

קרים הסביר בתצהיר כי כאשר השיב לפני 15 שנה לשואל ששאל אותו שאלה תאורטית, בזמן שלא כיהן בתפקיד ממלכתי, לא הבהיר כי אסור לחיילי צה"ל לאנוס נשים במלחמה משום שברור היה לו שמדובר בשאלה תאורטית לגבי פרשה ספציפית. לדבריו גם פרשיות "לא נוחות" מחייבות בירור.

לגבי קהילת הלהט"ב, שבעבר טען לגביה כי מדובר ב"מחלה", אמר: "התורה אוסרת בפירוש ובחומרה יחסים חד-מיניים וכל הקורא את התורה ישאל עצמו כיצד ראוי להתייחס לבעלי נטייה חד-מינית. בתשובתי לשאלה ביקשתי לשלול את הגשות המנדות לבעלי נטייה חד-מינית. אכן הזכרתי את העובדה שהייתה רווחת מאוד בעולם הרפואי המשטרתי והחברתי בעבר, שלפיה, נטייה חד-מינית הא מחלה".

הוא הסביר כי "אני מבין כעת שעמדה זו אינה מקובלת היום", והוסיף כי "אם מישהו מהמשרתים ומהמשרתות נפגע אני מתנצל". עם זאת, הוא הסביר אינו יכול לשנות את דעתו בשתי נקודות. האחת, שהתורה אוסרת על קיום יחסים חד-מיניים; והשנייה, עמדתי החד-משמעית שהיחס לכל אדם באשר הוא אדם, ובכלל זה לבני קהילת הלהט"ב נדרש להיות יחס של אהבה, תמיכה והכלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר החינוך נפתלי בנט בדיון בנושא תוצאות מבחנן המיצ"ב הארצי לשנת תשע"ו, 15 בנובמבר 2016. ניב אהרונסון
"בג"ץ חושב שהוא מבין יותר מהרמטכ"ל". בנט/ניב אהרונסון

קרים אמר עוד כי בעבר סבר שהצבא עלול לפגוע בצניעותה של המתגייסת, אולם מהיכרותו עם המערכת הצבאית בעשור האחרון הוא למד כי יש תפקידים, שבהם תרומת החיילות הא משמעותית ביותר לביטחון המדינה לא פחות מחיילים. כיום, "אין בלבי ספק בדבר תרומתן המשמעותית של נשים המשרתות בצה"ל". כמו כן, הוא טען לגב המשרתים הלא יהודים בצה"ל כי מעולם לא הביע כל התנגדות או עמדה שממנה נגזר הצרת צעדים לחיילים ולמפקדים שאינם יהודים בצה"ל.

לאחר התפוצצות הפרשה החליט הרמטכ"ל גדי איזנקוט כי חרף האמירות השנויות במחלוקת המינוי לתפקיד עומד בעינו. השניים שוחחו והרמטכ"ל התרשם כי הרב מסתייג מניסוחיו בעבר. עם זאת, יו"ר מרצ זהבה גלאון, וחברות הכנסת מטעם מרצ מיכל רוזין ותמר זנדברג, עתרו לבג"ץ נגד המינוי של הרב קרים לרב הצבאי הראשי. "מאמירותיו של הרב קרים עולה שנאת נשים יוקדת, הומופוביה, שנאת זרים וגזענות שאין להן מקום בחברה הישראלית, ובצה"ל בפרט", נכתב בעתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully