וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על עיכוב מינוי הרב הצבאי: בג"ץ חושב שהוא מבין יותר מהרמטכ"ל

שר החינוך תקף את ההחלטה להשהות את המינוי של אייל קרים, שאמור להבהיר את עמדותיו על אונס נשים במלחמה ועל הומואים. טקס המינוי, שהיה אמור להתקיים בעוד יומיים, נדחה. מקורביו לוואלה! NEWS: "ניסיון למחוק עמדות יסוד בהלכה"

צילום: יוני ריקנר ויחיאל גורפיין, עריכה: ורד לידאני וטל רזניק

(אל"מ אייל קרים ב-2014: "לא הייתי מתיר ליפה ירקוני לשיר מול חיילים")

שר החינוך נפתלי בנט תקף היום (שני) את החלטת בג"ץ לעכב את מינויו של הרב הצבאי הראשי המיועד אייל קרים, שנדרש למסור הבהרה על דבריו ביחס לאונס נשים במלחמה ובגישתו להומואים ב-48 השעות הקרובות. בנט אמר בישיבת סיעת הבית היהודי בכנסת כי "שופטי בג"ץ החליטו שהם מבינים טוב יותר מהרמטכ"ל במינויי מפקדים". בעקבות ההחלטה, בצה"ל דחו את טקס המינוי שאמור היה להתקיים בעוד יומיים.

בנט הדגיש כי "למען הסר ספק, בית המשפט לא ממנה רמטכ"ל, לא ממנה שר ביטחון ולא ממנה רב צבאי שאושר על ידי הרמטכ"ל. תפקידו לשפוט על פי החוק שמחוקקת הכנסת". ההחלטה של בג"ץ הגיעה בעקבות עתירה שהגישו חברות הכנסת של מרצ.

גם בסיעת ש"ס מתחו ביקורת על החלטת בג"ץ ואמרו כי "חשוב לשמור על עצמאות הרבנים ואסור להתערב בפסיקותיהם. אנו מוטרדים מהניסיון להתערב בשיקול דעת הרבנים. זהו תקדים מסוכן מאד שעלול להביא לאיבוד אמון הציבור".

לקריאה נוספת בנושא
הרב קרים באיגרת מיוחדת: "מכיר בשונות החיילים ללא קשר לנטייה מינית"
איזנקוט: "מסתייג מאמירותיו - אך מינויו של הרב קרים נותר בעינו"

סא"ל הרב אייל קרים. ניר אריאלי, "במחנה",
"אהבת ישראל היא נר לרגליו". הרב קרים/ניר אריאלי, "במחנה"

לפני כמה שנים נשאל קרים באתר "כיפה" על פסוקים מתוך ספר דברים בנוגע להיתר לחיילים בזמן מלחמה לאנוס נשים. הוא ענה כי כחלק מהשמירה על כושר הלחימה של הצבא ועל רוחם של החיילים, ניתן "לפרוץ" את גדרי הצניעות והכשרות, כך שמותר לאכול מזון טרף ולספק את היצר הרע באמצעות משכב עם גויות בניגוד לרצונן: "אף שהתחברות אל גויה הוא דבר חמור מאוד", כתב "אלא שהוא הותר במלחמה, מתוך התחשבות בקשיי הלוחמים".

מקורביו של הרב קרים אמרו לוואלה! NEWS כי "מדובר בניסיון להוציא את דבריו מהקשרם המקורי ולמחוק עמדות יסוד בתנ"ך ובהלכה". לדברי המקורבים, "הרב קרים הבהיר בצורה מפורשת, פעמים רבות, שישנן הלכות שאינן נוהגות בזמן הזה, בדומה לדין 'עין תחת עין'. לפני כמה חודשים נפגש הרמטכ"ל גדי אייזנקוט עם הרב קרים, שמע את עמדתו בסוגיות אלו ואשרר את מינויו לתפקיד הרב הראשי לצה"ל".

מקורבי קרים הוסיפו כי הוא "לוחם ומפקד רב-זכויות ביחידות העילית של צבא ההגנה לישראל". הם אמרו עוד כי הרב קרים מכיר בשונות ובמגוון הקיים בין חיילי צה"ל ו"בתרומה החשובה של כל חייל וחיילת המשרתים בצה"ל, ללא קשר לנטייתו המינית או לעדה והלאום אליו הוא משתייך". הם הדגישו כי "אהבת ישראל היא נר לרגליו, וברוח זו הוא מתכוון למלא את תפקידו".

נשיאת העליון נאור: "צריך לקבל תשובות מפי הנוגע בדבר"

השופטת מרים נאור החליטה היום להוציא צו ביניים למשך יומיים שבהם יהיה על קרים להגיש תצהיר המבהיר את עמדתו. "צריך לקבל תשובות מפי הנוגע בדבר ולא במכתבים ולא בהסברים בעל פה אלא בתצהיר", נימקה. "עלינו לדעת מה הייתה עמדתו אז, מה עמדתו היום, אם הוא חזר בו. השאלה של חלוף הזמן היא פונקציה בהרבה עניינים ופסקנו בנושא בהרבה הקשרים". השופט נאור טענה כי יש חשיבות לסיטואציה שבה נאמרו הדברים. "אם הדברים היו נאמרים אתמול, שאלות ותשובות ככה כפי שהן, הרמטכ"ל נדמה לי לא היה ממנה אותו".

בהכנת הכתבה השתתף אמיר בוחבוט

(עדכון ראשון: 15:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully