וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי נטף חוזרים לחצרות המפויחות: "ברגע האמת לא לקחנו כלום"

23.11.2016 / 14:35

בעוד עשרות צוותים ומטוסי כיבוי ממשיכים לנסות ולהשתלט על האש שפקדה את היישוב שליד ירושלים משעות הבוקר, החלו התושבים לשוב לבתיהם כשיצאו מכלל סכנה. "היו להבות בגובה 20 מטר, העיקר שכולם בסדר. בית זה רק רכוש"

צילום: דוברות משטרה, עריכה: ורד לידני

תושבי היישוב נטף, שבסמוך לו עדיין משתוללת שריפה משעות הבוקר (רביעי), החלו לחזור לבתיהם לאחר שרכושם עלה באש. בשעות האחרונות עומלים עשרו צוותים בניסיון להשתלט על הלהבות ולמנוע סכנה לתושבי האזור. "זה רק בית. רכוש הוא בר החלפה", מספר גרשון כשנכנס לביתו. "היה הרבה מזל שכולם בסדר".

רוני ורחל בלומנפלד נכנסו לחצר המפויחת שלהם והחלו מיד בתיקון צינורות ההשקיה. "הייתה אש בגובה 20 מטר", סיפרו. "הגענו עכשיו לבדוק את הנזקים. למזלנו רק הדלתות נשרפו, ולא הבית עצמו. הגינה נשרפה לחלוטין. ברגע האמת לא לקחנו כלום, פעם הבאה נתכונן יותר טוב".

עוד בנושא:
החשד: הגורם לשריפה הגדולה בנטף - מדורה שהדליקו פועלים
מאיה ורוברט איבדו את ביתם בזכרון: "לפחות את החיות שלנו הצילו"
מומחי אקלים: "אלה בדיוק התנאים הנדירים שהיו לפני אסון הכרמל"

שריפה ביער נטף, ירושלים. נובמבר 2016. משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, משה שטיינמץ
רוני ורחל מטפלים בנזקים בגינתם/משה שטיינמץ , משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשרות משפחות מהיישוב מבתיהן בעקבות השריפה. קיים חשש כי הלהבות יתפשטו לבית חורון, ונשקלת האפשרות של פינוי ההתנחלות. במקביל, נבחנת האפשרות להזעיק מטוסים מיוון ומקרואטיה כדי לסייע בפעולות הכיבוי. לדברי רשף יניב קטן, שעוקב ומפקח על האירוע בנטף ממרכז השליטה הארצי בראשון לציון, המשפחות פונו בשל עשן כבד במקום.

ארבעה עובדי קבלן נעצרו בחשד למעורבות בשריפה, מהמשטרה נמסר כי בין היתר נבדקת האפשרות שרשלנות הובילה לדליקה. הארבעה עבדו בסלילת כביש בסמוך ליישוב נטף בחשד למעורבות בשריפה. מחקירה ראשונית של חוקרי כבאות והצלה מחוז ירושלים, בפיקודו של טפסר משנה משה אלעזרי, נבדק חשד כי הארבעה הדליקו מדורה בהר הרוח הסמוך, וכך החלה השריפה.

שריפה ביער נטף, ירושלים. נובמבר 2016. משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, משה שטיינמץ
"לא לקחנו כלום". חצר בית בנטף/משה שטיינמץ , משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

"הרעיון הוא למנוע סכנה לתושבים כדי להימנע מפגיעה בנפש. האש מתפשטת וזה מסכן מאוד את היישוב", הסביר. "הצוותים יפעלו כדי למנוע את הגעתה ליישוב תוך סיוע של המטוסים. האירוע הזה גדול ומשמעותי ומקפיצים צוותים מתחנות סמוכות". איריס, תושבת היישוב שעזבה את ביתה, הוסיפה כי "היה מפחיד. לא לוקחים שום סיכון, אז יצאנו".

פנינה, תושבת נטף, סיפרה: "אין ברירה, פשוט הוציאו אותנו. האש איומה, הגיעה עד לכביש, ופשוט דואגים מכך שהיא תעבור אותו והכל יעלה באש". אורן, תושב נוסף, סיפר: "לקחנו תמונות ומחשב מהבית לפני שיצאנו - פחות או יותר סיכום של החיים".

שריפה ביער נטף, ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה ביער נטף, ירושלים. נובמבר 2016/נועם מושקוביץ
שריפה ביער נטף, ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה ביער נטף, ירושלים. נובמבר 2016/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully