וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיה ורוברט איבדו את ביתם בזכרון: "לפחות את החיות שלנו הצילו"

משפחת אוזן הגיעה לביתה המפויח במושבה, כדי לגלות שלא נותר זכר לרהיטים, לתכשיטים ואפילו לקירות. "בגדים מאובקים שאי אפשר להשתמש בהם, יצירות אומנות שנהרסו ושירים שלא נשאר מהם כלום", אמרו בעצב

צילום וידאו: יותם רונן, מאצ'י הוף, רוני כנפו, ניב אהרונסון עריכת וידאו: ניר חן

עם שוך הלהבות בזכרון יעקב, משפחות רבות יצטרכו להתחיל להתמודד עם היקף הנזקים ולחפש מקומות ללון בהם, עד אשר יוכלו לשוב לבתיהם המפויחים. מאיה אוזן, שביתה נשרף כליל, הגיעה אל זירת השריפה כדי לאמוד את הנזק. "כואב הלב, מעבר לציוד – לרהיטים ולמיטות – כואב לי הלב על דברים יקרי ערך כמו אומנות או תכשיטים. בגדים אפשר להחליף, אומנות לא", אמרה.

מאיה היא סטודנטית שלא מתגוררת עם הוריה בביתם שבזכרון יעקב. כשהיא נכנסה לבית נעוריה, היא נדהמה לגלות שאין זכר לחדר שבו גדלה. "בחדר שלי אפשר לראות בגדים מאובקים שאי אפשר להשתמש בהם יותר, יצירות אומנות שעשיתי בתיכון שכבר אין להם זכר ושירים שכתבתי, שצריך לבדוק מה נשאר מהם. זה החדר שספג את המכה הכי קשה".

לקריאה נוספת:
השריפה בהרי ירושלים מתפשטת; ההערכה: חלק גדול מהדליקות – עקב הצתות
תושבי זכרון יעקב נדהמו מההרס: "תפילין, תמונות, הכול הלך"
הכבאים בשטח מזהים את הסימנים: "בדיוק אותם התנאים מאסון הכרמל"

שריפה בזכרון יעקב. נובמבר 2016. ניב אהרונסון
"השכנים עזרו מהרגע הראשון". החדר שנשרף בבית משפחת אוזן בזכרון יעקב/ניב אהרונסון
שריפה בזכרון יעקב. נובמבר 2016. ניב אהרונסון
"לצערי יש לי ניסיון בשריפות". רוברט אוזן/ניב אהרונסון

מאיה מספרת כי היא לא ידעה שביתם נפגע מהלהבות, עד אשר חברים צלצלו לשאול לשלומה נוכח השריפה המשתוללת במושבה. "לא שמעתי על השריפה מההורים אלא מחברים. בזמן השריפה לא היה אף אחד בבית. השכנים הודיעו להורים שלי ועזרו מהרגע הראשון. הם גם הצילו את בעלי החיים".

אביה של מאיה, רוברט אוזן, מצייר תמונה דומה לפיה השכנים נרתמו לעזור למשפחה. "הם ידעו שיש לנו חיות בבית ופתחו להם את הדלת, כדי שיוכלו לברוח. אחרי כמה שעות מצאנו את הכלבות משוטטות אבל יש לנו חתולה שנעלמה ואנחנו עדיין מחפשים אותה", אמר.

שריפה בזכרון יעקב. נובמבר 2016. ניב אהרונסון
"שריפה זו שריפה, כשבית נשרף זה כואב". מאיה אוזן/ניב אהרונסון
שריפה באזור זכרון יעקב, 22 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
"רוצה להאמין שזו לא הצתה". האש בזכרון/ערן גילווארג

זו לא הפעם הראשונה שמשפחת אוזן מתמודדת עם שריפה בבית. "לצערי יש לי ניסיון בשריפות", סיפר רוברט, "לפני שמונה שנים הייתה שריפה בבית בגלל קצר חשמלי והנזק, שהיה קל יותר, תוקן תוך חודשיים. הפעם זה בטח ייקח כמה חודשים". לדבריה של מאיה, "שריפה זו שריפה. כשבית נשרף זה כואב בכל מקרה".

את האפשרות שמדובר בהצתה מכוונת, מסרבת מאיה לקבל. "אני רוצה להאמין שזו לא הצתה", אמרה, "גם אם זה יהיה המצב, אני יודעת שיש אנשים שלא פועלים ככה. אם כן, אני אתבאס, אבל עדיין אמשיך להאמין בדרך של שיח ושלום".

שריפה בזכרון יעקב. נובמבר 2016. ניב אהרונסון
"לא מפסיקים לקבל טלפונים". הריסות הבתים בזכרון/ניב אהרונסון

הנחמה של משפחת אוזן מגיעה מהתמיכה הרחבה שלה הם זכו מאז גילו שביתם נשרף. "אנחנו לא מפסיקים לקבל טלפונים, זה מחמם את הלב לדעת שלאנשים אכפת", אמרה מאיה. אביה חיזק את דבריה והוסיף "קיבלנו הרבה מאוד הצעות מחברים וממשפחה לבוא ללון אצלם. כרגע אנחנו לנים אצל חבר עד שנמצא פתרון לטווח הארוך".

יקי, שמאי של חברת "קלין קור", עובר בין הדירות השרופות בזכרון יעקב ומנסה לאמוד נזקים. "כרגע הערכה ראשונית היא שלפחות חמישה בתים הם 'טוטאללוס', מדובר על תיקונים של יותר מ-1.5 מיליון שקל", אמר.

בית שרוף בעקבות שריפה בזכרון יעקב. נובמבר 2016. ניב אהרונסון
בית משפחת אוזן בזכרון יעקב/ניב אהרונסון
שריפה בזכרון יעקב. נובמבר 2016. ניב אהרונסון
בית משפחת אוזן בזכרון יעקב/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully