וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: חרף ההתנגדות - הממשלה נחושה לאשר את הסכם השלום החדש

מנהיגי מחתרת FARC, שנמצאים בבירה בוגוטה על מנת להשלים את המגעים עם הממשלה, סירבו להיפגש עם מנהיג האופוזיציה, שממשיך להביע התנגדות חריפה לנוסח המחודש של ההסכם שנדחה במשאל העם. "הממשלה התנגדה לשינויים מהותיים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מנהיגי המחתרת המרקסיסטית FARC דחו היום (שלישי) את הזמנתו של נשיא קולומביה לשעבר ומנהיג האופוזיציה הנוכחי אלברו אוריבה לדון בהסכם השלום המתוקן בין הממשל בבוגוטה למחתרת, ולבחון אפשרות של הוספת תיקונים לנוסח החדש. אוריבה, שהוביל את מחנה ה"לא" במשאל העם בחודש אוקטובר בנוגע לנוסח ההסכם הקודם, טען כי הנוסח החדש שהציגו הצדדים אינו מספק וכי יש צורך בשינויים מקיפים יותר.

"אוריבה היה נשיא רע ומושחת, שגרם לקולומביה לדמם במשך שמונה שנים ומעולם לא רצה שלום", טען בכיר המחתרת פבלו קטטומבו בחשבון הטוויטר שלו, בניסיון להסביר את הסירוב לפגישה. לדבריו, "הוא רצה להביס את FARC, אך לא היה מסוגל לעשות זאת". אתמול נפגשו נציגי המחתרת עם גורמי הממשל, על מנת לדון בנוסח ההסכם החדש.

עוד בוואלה! NEWS:
ממשלת קולומביה וארגון FARC השיגו נוסח חדש להסכם השלום
נשיא קולומביה סנטוס: אתרום את כספי פרס נובל לקורבנות הסכסוך
"מקווים שהשלום ינצח": מנהיגי העולם מגיבים למשאל העם בקולומביה

נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס נפגש עם הנשיא לשעבר אלברו אוריבה, בוגוטה, 5 באוקטובר 2016. רויטרס
"מוכנים לדון עם הממשלה ועם FARC בנוגע לשינויים". אוריבה/רויטרס

הנוסח הקודם, שנחתם בחודש ספטמבר אולם נכשל במשאל העם, הוגש בתום ארבע שנים של מגעים קדחתניים בהוואנה, בירת קובה, ולאחר 52 שנים של סכסוך אלים שהביא למותם של קרוב לרבע מיליון בני אדם ולעקירתם של מיליוני אזרחים. כעת, לאחר הפגישה אתמול, הבהירה הממשלה כי לא יוכנסו עוד שינויים להסכם.

אוריבה ואנשיו, מנגד, דורשים להסיר את הסעיף המתיר לאנשי המחתרת להחזיק במשרות ציבוריות ומעניק להם חנינה מפני עונש מאסר. "אנחנו מוכנים לדון עם הממשלה ועם FARC בנוגע לשינויים כאלה", נמסר בהודעה רשמית מטעם מפלגת האופוזיציה, "אנו מציעים לנצל את העובדה שמנהיגי FARC נמצאים כעת בבוגוטה".

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי בכירי האופוזיציה נפגשו אתמול במשך כשש שעות עם נציגי הממשלה, ובסיום הפגישה דחו את נוסח ההסכם החדש. "התעקשנו על הכנסת שינויים להסכם בין הממשלה ל-FARC, והממשלה התנגדה לשינויים בנושאים מהותיים", הבהיר אוריבה, שכינה את הנוסח החדש "הצגה מחודשת של ההסכם שנדחה על ידי האזרחים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס (משמאל) ומפקד ארגון המורדים FARC רודריגו לונדונו, הידוע בכינויו טימושנקו, במהלך טקס חתימת הסכם השלום בין הצדדים, ספטמבר 2016. AP
סנטוס וטימוצ'נקו בעת החתימה על ההסכם בספטמבר, הוואנה/AP

לטענת הממשלה, ההסכם החדש כולל תיקונים בנוגע ל-56 מתוך 57 הטענות שהעלתה האופוזיציה. סנטוס, שזכה השנה בפרס נובל לשלום בשל חלקו בהשגת הסכם השלום עם FARC והפסקת הלחימה, מסר כי ההסכם יועלה מחר לדיון בקונגרס.

נציג הממשלה למשא ומתן, אומברטו דה לה קאז'ה, הבהיר כי למרות ההתנגדות המתמשכת מצד האופוזיציה להסכם השלום, הנשיא חואן מנואל סנטוס ומנהיג FARC רודריגו "טימוצ'נקו" לונדונו ימשיכו במגעים ויחתמו עם ההסכם. עם זאת, טרם נמסר מתי יהיה טקס החתום, ומה יהיה אופן אישורו הסופי – באמצעות הקונגרס או בתרחיש פחות סביר של משאל עם חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully