וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קולומביה סנטוס: אתרום את כספי פרס נובל לקורבנות הסכסוך

הנשיא הודיע כי יעביר את כספי זכייתו, כמיליון דולרים, לקרנות ולפרוייקטים שפועלים למען מיליוני הקורבנות של הסכסוך העקוב מדם מול המחתרת המרקסיסטית FARC. "נתעקש ונתעקש עד שניישם את ההסכם", אמר

צילום: רויטרס

(בוידאו: יו"ר ועדת פרס נובל מודיעה על זכייתו של סנטוס)

נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס הודיע אתמול (ראשון) כי יתרום את כספי הזכייה שהוענקו לו במסגרת פרס נובל לשלום, 925 אלף דולרים, לקורבנות הסכסוך שעל המגעים לסיומו זכה בפרס. הנשיא, שחתם על הסכם שלום עם המחתרת המרקסיסטית FARC לאחר מלחמה שנמשכה כחמישים שנה, אמר כי הכסף ייתרם לפרוייקטים, לקרנות ולתוכניות העוסקות בקורבנות ובפיוס.

"אנחנו עומדים להתמיד, אנחנו נתעקש, נתעקש ונתעקש עד שניישם את ההסכם שעליו חתמנו", אמר סנטוס. עוד הוסיף כי "אם נצטרך לעשות שינויים במה שכבר הוסכם עליו, נערוך את השינויים הללו". סנטוס נשא דברים אלה לאחר טקס לזכרם של עשרות מקורבנות הסכסוך, במקום שבו נהרגו 79 בני אדם בשנת 2002, כשלוחמי מחתרת FARC זרקו מטען נפץ לתוך כנסייה שבה שהו אנשים שחסו בה מאימת המלחמה בין כוחות הגרילה והשלטון.

עוד בנושא:
"שכחנו את המתים שלנו": אכזבה ותסכול ברחובות קולומביה עקב משאל העם
שר ההגנה הקשוח שהפך למכונן שלום: דרכו של נשיא קולומביה לפרס נובל
בניסיון להציל את הסכם השלום, נשיא קולומביה נפגש עם מתנגדיו

חואן מנואל סנטוס הזוכה בפרס נובל לשנת 2016. אתר רשמי, פרס נובל, אתר רשמי
כמיליון דולרים ייתרמו לקרנות לטובת קורבנות הסכסוך. כרזת הזכייה של סנטוס בפרס נובל/אתר רשמי, אתר רשמי, פרס נובל

הסכסוך העקוב מדם בין המורדים ובין השלטונות הביא למותם של יותר מרבע מיליון בני אדם, ובעקבותיו הוכרזו 45 אלף נעדרים. לפי הסכם השלום עליו חתמו סנטוס ומנהיג FARC, רודריגו לונדוניו, המחתרת תוכל להתקיים כמפלגה ואף ישוריינו לה עשרה מקומות בפרלמנט. על אף שבמשאל העם שנערך מוקדם יותר החודש הצביעו רוב האזרחים נגד יישום הסכם השלום במתכונתו הנוכחית, החליטה ועדת פרס נובל הנורבגית להעניק לסנטוס את הפרס, הכולל מדליית זהב, תעודה וצ'ק על סך שמונה מיליון קרונות שבדיות, שהם כ-925 אלף דולרים.

נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוב ומנהיג FARC רודריגו לונדונו, לאחר חתימת הסכם השלום, 26 בספטמבר 2016. AP
חתימת הסכם השלום בין נשיא קולומביה ומחתרת FARC/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully