וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון להציל את הסכם השלום, נשיא קולומביה נפגש עם מתנגדיו

הנשיא נפגש עם שניים מקודמיו בתפקיד שהתנגדו נחרצות להסכם עם מחתרת FARC, וביקש למצוא "מכנה משותף" עמם, לאחר הכישלון במשאל העם. אלפים קיימו צעדה למען השלום בבירה, ונשאו נרות ודגלים לבנים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס נפגש אתמול (רביעי) עם קודמו בתפקיד אלברו אוריבה, המכהן כיום כסנאטור, במטרה לקדם את הסכם השלום בין הממשלה למחתרת המרקסיסטית FARC, בעקבות כישלון ההסכם במשאל העם שנערך השבוע במדינה. אוריבה התנגד למגעים מתחילתם וטען כי ההסכם הסופי, שנחתם כבר על ידי שני הצדדים, מעניק למורדים הטבות רבות מדי. "עדיף להשיג שלום עבור כל הקולומביאנים מאשר הסכם חלש עבור חצי מאזרחי המדינה", אמר אריבה בתום הפגישה, ובכך התייחס לכך שרק 49.8% מהמצביעים במשאל העם תמכו בהסכם.

מוקדם יותר נפגש סנטוס עם נשיא לשעבר נוסף, אנדרס פסטרנה, שהתנגד גם הוא למגעים, אולם לא באופן נחרץ כל כך כמו אוריבה. לדברי סנטוס, הוא ביקש למצוא "מכנה משותף" עם מתנגדי ההסכם. "נראה אם נוכל לשלב את דעותיהם, דרך שיח משותף, להסכם הלאומי האדיר הזה, כדי שנוכל להמשיך בדרך לשלום", הוסיף סנטוס, על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית.

הלילה ערכו אלפי בני אדם צעדה בבירה בוגוטה, וקראו לממשלה ולמחתרת FARC לא לוותר על השלום. המשתתפים נשאו נרות ודגלים לבנים.

עוד בוואלה! NEWS:
"מקווים שהשלום ינצח": מנהיגי העולם מגיבים למשאל העם בקולומביה
"שכחנו את המתים שלנו": אכזבה ותסכול ברחובות קולומביה עקב משאל העם
תדהמה בקולומביה: האזרחים דחו את הסכם השלום במשאל העם

נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס נפגש עם הנשיא לשעבר אלברו אוריבה, בוגוטה, 5 באוקטובר 2016. רויטרס
"להמשיך בדרך לשלום". סנטוס ואוריבה, היום/רויטרס

לאחר שאזרחי המדינה דחו את הסכם השלום בפער זעום, הנשיא סנטוס מקווה להגיע להסכם חדש עם הנהגת FARC, על מנת להביא לסיום הסכסוך האלים לאחר כ-52 שנים של לחימה ומותם של קרוב לרבע מיליון בני אדם, ובמטרה להציל את המוניטין הפוליטי שלו. הסכם חדש, אם הצדדים יצליחו להגיע אליו, ככל הנראה יכלול תנאים קשוחים יותר, בהם ביטול המושבים המשוריינים בפרלמנט ללוחמי FARC לשעבר, כפי שהוחלט בהסכם שהוצג לאזרחים.

בעוד צוותי המשא ומתן מטעם הממשלה ומטעם המחתרת שבו להוואנה, בירת קובה, לדיונים מחודשים, אנשי FARC הביעו דאגה בנוגע להתבטאות מצדו של הנשיא סנטוס, שהבהיר כי בכוונתו להמשיך במגעים, אך הוסיף כי הפסקת האש בין הצדדים תפוג ב-31 באוקטובר. הפסקת האש, שנכנסה לתוקפה בחודש אוגוסט האחרון, בוטלה עם חתימת הסכם השלום, אולם כעת הכריז הנשיא על השבתה של הפסקת האש הקצובה בזמן.

"מה קורה אז, המלחמה ממשיכה?", תהה מנהיג FARC רודריגו לונדוניו, המוכר בכינויו טימוצ'נקו, בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. בכיר נוסף בארגון, פסטור אלאפה, הורה ללוחמים לשעבר למצוא מקומות מחסה, במטרה להימנע מפרובוקציות עם סיומה של הפסקת האש הרשמית.

(עדכון ראשון: 1:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully