וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרן הצדקה של טראמפ העבירה לו ולמשפחתו כסף בניגוד לחוק"

על פי דוח מס של "קרן טראמפ", שחשף ה"וושינגטון פוסט", הארגון הפר את התקנות האוסרות על "סיוע עצמי" והעביר כספים ל"גורמים אסורים", כלומר לטראמפ עצמו או למשפחתו. במהלך הקמפיין נטען כי הנשיא הנבחר השתמש בכספי הצדקה למימון מסע הבחירות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בשבוע שעבר, טרמאפ הבטיח: "אקצץ במסים")

"קרן טראמפ", ארגון הצדקה של הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ, הודה בדוח שהוגש לרשות המסים האמריקנית, IRS, כי הוא הפר את התקנות האוסרות על "סיוע עצמי", כלומר שימוש בכספי צדקה למטרות אישיות – כך נחשף היום (שלישי) בעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט". החשיפה מתבססת דוחות מס שהגיש הארגון לשנת 2015, והועלו על ידי משרד עורכי הדין המייצג את "קרן טראמפ" לאתר Guidestar, הנועד לקדם שקיפות בקרב עמותות אמריקניות.

בדוח סומן בחיוב הסעיף המתייחס להעברת "כספים או נכסים לאדם אסור", שעשוי להיות טראמפ עצמו, בן משפחתו או עסק בבעלות משפחתו של הנשיא הנבחר. סעיף נוסף, המתייחס ל"סיוע עצמי", אושר גם כן. ההפרות המדוברות עשויות לגרור מסים מוגדלים או השבה לקופת הקרן של סך התשלום שהוצא בניגוד לתקנות.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ רצה את מקורבו בבריטניה כשגריר בארה"ב - בלונדון סירבו
מנהלת הקמפיין של טראמפ: "הוא לא יקדם חקירות נגד קלינטון"
טראמפ בסרטון חדש: "נפרוש מהסכמי סחר ונחזיר לידינו עבודות"

דונלד ומלניה טראמפ. GettyImages
"החקירה נמשכת". טראמפ ורעייתו מלניה/GettyImages

הדוח לא מפרט את טיבם של המקרים האלה, ולא ברור אם מדובר – כפי שדווח במהלך מסע הבחירות לנשיאות ארצות הברית – בכספים שהוציא טראמפ עצמו מקופת קרן הצדקה שלו על מנת לממן חלקים מקמפיין הבחירות. לשכת התובע הכללי של ניו יורק מנהלת בדיקה בעניין "קרן טראמפ", בשל טענות ל"סיוע עצמי" עוד משנת 2007, והיום מסר ל"וושינגטון פוסט" דובר התביעה, אריק שניידרמן, כי "החקירה נמשכת".

מרשות המסים לא נמסרה כל תגובה, ולא ברור אם היא פתחה בחקירה בנוגע להפרות התקנות. כמו כן, גורמים במטה הנשיא הנבחר סירבו להשיב לפניית "וושינגטון פוסט" לתגובה בעקבות הפרסום. על פי הדיווח, מדובר במקרה הראשון שבו "קרן טראמפ", שהוקמה בשנת 1987, מודה בהפרת התקנות.

אמש הודיעה ועדת הבחירות הפדרלית היא נמצאו יותר מאלף שגיאות בדוחות הכספיים האחרונים שהוגשו על ידי קמפיין טראמפ. מהוועדה נמסר כי קמפיין טראמפ קיבל כ-1,100 תרומות בהיקף של 1.3 מיליון דולרים בסך הכול, שנמסרו תוך הפרה של חוקי הבחירות במדינה. הוועדה שלחה מכתב למנהל הכספים של הקמפיין, טימותי ג'וסט, בדרישה להבהרת הדוחות הכספיים, והביעה דאגה לגבי תרומות שהתקבלו מארגונים שלא רשומים לפי החוקים, או שחרגו מהגבלת שווי התרומות המוגדרת בחוק.

במהלך קמפיין הבחירות, טראמפ הכריז לא פעם כי בכוונתו לקדם הגשת כתב אישום נגד יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון, בשל אי-סדרים לכאורה בפעילותה בקשר ל"קרן קלינטון", קרן הצדקה המוכרת שהקים בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון. עם זאת, היום הכריזה מנהלת הקמפיין שלו, קליאן קונווי, כי הוא לא יעשה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully