וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלוננת נגד הרב ברלנד זועמת על העונש המקל: "בושה למדינה ולפרקליטות"

22.11.2016 / 16:30

בעקבות הסדר הטיעון שבמסגרתו נידון הרב ל-18 חודשי מאסר, אומרת א', שהייתה חלק מקהילתו של הרב, בשיחה עם וואלה! NEWS כי היא מתחרטת על שהתלוננה נגדו. "הוא עשה דברים נוראיים ויסתובב חופשי בעוד כמה חודשים. מצמרר לחשוב על זה"

צלמים זמניים מורשים

"מרוב מבוכה וחוסר אונים אני לא יודעת אם לצחוק או לבכות", אמרה היום לוואלה! NEWS (שלישי) א' שהתלוננה נגד הרב אליעזר ברלנד בתגובה לגזר הדין שהוטל עליו מוקדם יותר בבית המשפט. "זו בושה למדינה ובושה לפרקליטות. אישה הולכת להתלונן ומה שהיא צריכה לקבל חזרה זה שהוא יסתובב חופשי בעוד כמה חודשים. זה מצמרר לחשוב על זה. הוא עשה דברים נוראיים, קשים וכואבים שאין לי מושג אם הם ניתנים לתיקון וראיתי כל כך הרבה דברים מקרוב – אני יודעת שמגיע לו את העונש הכי חמור שקיים. מה שנתנו לו זה נורא ומזעזע".

בית משפט השלום בירושלים אישר היום את הסדר הטיעון של הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים", וגזר עליו 18 חודשי מאסר. הרב ברלנד הורשע לפני כשבוע על פי הודאתו בשתי עבירות של מעשה מגונה ובעבירת תקיפה. תחילת תקופת מאסר הרב תיחשב מ-7 באפריל השנה, אז נעצר בדרום אפריקה. בנוסף לעונש המאסר, יפצה הרב ברלנד שלוש מתלוננות ב-25 אלף שקלים כל אחת, בהן א'.

עוד בוואלה! NEWS:
שריפת ענק בזכרון יעקב: בתים נשרפו כליל, שכונות שלמות פונו
"הוא שותה ונהיה אלים": העדות החדשה שמחזקת את הטענות נגד קסטיאל
ג'ובים למקורבים ומכרזים תפורים: כך נראית השחיתות ברשויות המקומיות

במסגרת הסדר טיעון: הרב ברלנד הורשע במעשים מגונים ובתקיפה. רוני כנפו
ברלנד בבית המשפט/רוני כנפו

א' הייתה אחת מנשות קהילתו של הרב ברלנד. בקיץ 2012, כך לפי כתב האישום, היא הגיעה לביתו של הרב בביתר עילית, הוזמנה לחדר ושם, כך נטען, הוא אחז בה, חיבק אותה בחוזקה וביצע בה מעשים מגונים. היום היא מתחרטת על שהתלוננה נגד ברלנד. "זה מביש ומביך", אמרה. "אם לא הייתי מתלוננת – היו פחות רודפים ומציקים לנו. המדינה נותנת לו כמה חודשים ומשחררת אותו. היא לא נותנת יחס וחשיבות למתלוננות שסבלו כל כך הרבה. אם הוא ייצא בחוץ, אז מי יודע מה עוד נסבול?".

בשיחה עם וואלה! NEWS היא סיפרה על המחיר ששילמה בעקבות תלונתה במשטרה. "כולם יודעים שזה לא היה קל ללכת להתלונן במשטרה ומי שהלך אכל אותה מהחסידים שלו", העידה. "עכשיו כשזה העונש, אני חושבת לעצמי למה הלכתי להתלונן? הייתי נשארת בשקט. גם ככה הוא עשה מה שעשה ואת הצלקות קיבלנו. הנזק נעשה וכבר הייתי יושבת בשקט בבית. מה זה עוזר שאישה הולכת להתלונן - שהוא תיכף יסתובב חופשי?".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הרב אליעזר ברלנד, דיון בערעור בנוגע להמשך מעצרו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 1 באוגוסט 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"ההתנצלות שלו לא תקנה אותי לעולם"/תצפית TPS, הלל מאיר

היום אומרת א' כי היא לא מאמינה להתנצלות של ברלנד ולא מקבלת אותה. "זה לא יקנה אותי לעולם", אמרה. "רק אחרי שלוש שנים שאתה בורח ממקום למקום, אתה בא לארץ, יושב בבית סוהר וברגע שאתה נכנס לבית המשפט מול המצלמה, אתה רוצה שהשופט ירחם עליך אז אתה מתנצל?", תהתה. "אם הוא היה רוצה להתנצל הוא כבר היה עושה את זה קודם. זה לא אמתי. הוא לא דואג למתלוננות, דואג לעצמו ולשחרור שלו הביתה. אנחנו עם שמקבלים וסולחים אחד לשני אבל לא מגיע לו שאסלח לעולם".

א' מתמקדת כעת בשיקום חייה. "אנחנו צריכים רפואה מכל מה שעברנו וספגנו ולשמוע שזה נגמר ב-18 חודשים שמתוכם יורד המעצר מחו"ל, זה לא מוסיף לשיקום", טענה. "ההיפך. אני רק אומרת לכל הנשים שעברו חוויה כזו שלא יילכו להתלונן יותר, לא שווה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully