וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת ענק בזכרון יעקב: בתים נשרפו כליל, שכונות שלמות פונו

שלומי גבאי ואלי אשכנזי

22.11.2016 / 16:15

האש אוחזת בכמה בתים בשכונות ביישוב שהתבקשו להתפנות מדיירים. 40 רכבי כיבוי פועלים באזור ושמונה מטוסים הוזנקו לסייע. המשטרה ביקשה מהתושבים לסגור ברזי גז ולנתק את החשמל. שני פעוטות נפגעו קל משאיפת עשן. במקביל, פרצה שריפת חורש בנשר ושלושה מפעלים פונו

צילום: שלמי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן.

שריפה פרצה היום (שלישי) בזכרון יעקב והובילה לפינוי דיירים בשלוש שכונות. האש אוחזת בכמה בתים ביישוב. עשרה בני אדם נפגעו באורח קל משאיפת עשן, מהם ארבעה ילדים - אחד מהם תינוק בן עשרה ימים. הם פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה. במקביל, פרצה שריפת חורש באזור התעשייה נשר ובעקבותיה פונו שלושה מפעלים הסמוכים. היא כובתה כעבור שעה קלה.

61 רכבי כיבוי פועלים באזור ו-14 מטוסים הוזנקו לסייע בכיבוי השריפה. המשטרה ביקשה מהתושבים לסגור ברזי גז ולנתק את החשמל, ולוודא שלא נשארו דיירים חסרי ישע בדירות. עם התפשטות האש הורתה המשטרה על פינוי שכונות וילות בחורש, גבעת עדן, זמרין לכיוון שכונת השמורה. הכניסות לזכרון יעקב נחסמו מכל הכיוונים. בשירותי הכבאות הופעל גיוס כללי מחוזי והוזעקו כוחות ממחוז יו"ש, שם עברו לעבודה במתכונת חירום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ראש עיריית זיכרון יעקב זיו דשא, וביקש ממנו "לעשות הכול כדי לשמור על חיי התושבים ולהרחיקם מקו האש". מלשכת נתניהו נמסר כי ראש העיר אמר לראש הממשלה שישנם עדיין מוקדי אש קרובים לבתי התושבים וכי נגרם נזק כבד לרכוש בעיר, כמו גם בתים שנשרפו. ראש העיר הוסיף כי חלק גדול מהשריפה שכובתה היה על ידי מטוסי כיבוי שפועלים כבר כמה שעות באזור.

עוד בוואלה! NEWS:
ג'ובים למקורבים ומכרזים תפורים: כך נראית השחיתות ברשויות המקומיות
"הוא שותה ונהיה אלים": העדות החדשה שמחזקת את הטענות נגד קסטיאל
מנהלת הקמפיין של טראמפ: "הוא לא יקדם חקירות נגד קלינטון"

שריפה באזור זכרון יעקב, 22 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
יותר מ-60 רכבי כיבוי פועלים במקום. השריפה בזכרון יעקב, היום/ערן גילווארג
חפ"ק המשטרה בעקבות השריפה באזור זכרון יעקב, 22 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
חמ"ל הכיבוי וצה"ל בעקבות השריפה בזכרון יעקב/ערן גילווארג

בצהריים התקבל דיווח במד"א מרחב שרון על בית שעולה באש ברחוב התפוח. פרמדיקים של מד"א העניקו לילדים ששאפו עשן טיפול רפואי. "כשהתקרבתי לשכונה ראיתי עשן סמיך מאוד", סיפר חובש בכיר במד"א ויקי קלי שהגיע למקום. "כמה בתים עלו באש, כוחות כיבוי ומשטרה חילצו מאחד הבתים פעוטה כבת שנתיים וחצי וילד כבן שבע בהכרה כשהם סובלים משאיפת עשן, תוך כדי שאנחנו מעניקים להם טיפול רפואי בחמצן חולצה אישה כבת 42, גם היא בהכרה, וגבר נוסף כבן 32 שסובל מקוצר נשימה. ארבעת הנפגעים מטופלים במקום ובמידת הצורך יפונו להמשך טיפול בבית חולים".

כוחות גדולים של מד"א, הכוללים אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, ג'יפים ורכבי פיקוד, נמצאים בשטח, מאבטחים מבחינה רפואית את פעולות הכיבוי במקום ומטפלים בנפגעי שאיפת עשן. במד"א ביקשו להימנע מלהגיע למקומות אפופי עשן סמיך ומסוכן, והמליצו להישאר בבתים עם חלונות מוגפים, תריסים סגורים ומזגנים כבויים. לאור התגברות השריפות והצפי להמשך מזג אוויר קיצוני, בהערכת מצב שקיים מנכ"ל מד"א אלי בין, הוחלט להעלות את רמת הכוננות במרחב שרון לרמה ג', הגבוהה ביותר ובשאר המרחבים יעברו לפעול ברמת כוננות ב'.

שריפה ליד זיכרון יעקב, 22 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
נתניהו ביקש לפעול להצלת התושבים. זכרון יעקב, היום/שלומי גבאי
מטוס כיבוי שריפות בשריפה באזור זכרון יעקב, 22 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
מטוס כיבוי בשמי זכרון יעקב/ערן גילווארג

בעקבות השריפה נחסמו לתנועה כביש 70 מהעלייה לזכרון יעקב לצומת שפיה, כביש 4, מצומת זכרון לצומת פורדיס בשני הכיוונים, וכן העלייה לכיוון זכרון יעקב. גם כביש 652 נחסם לתנועה מכיכר זכרון לכניסה לזכרון.

ד"ר נטע ברנסקי המתגוררת עם משפחתה בקצה השכונה סיפרה: "ראינו את האש מתקרבת. הפער בין הרגע שהאש רחוקה ומגיעה אליך הוא ממש מפחיד. אני עוסקת במקצועי במצבי מצוקה, אבל עד שלא חווים את זה, לא מבינים באמת מה זה". היא סיפרה שהיא ובעלה נלחמו בלהבות באמצעות צינורות הגינה. "בשלב מסוים הוצאתי כמה חיות. בעלי המשיך להילחם וממש ספג עשן רב בעיניו. עדיין יש לנו חיות שם. עם הרוחות האלה אי אפשר לדעת מתי זה ייגמר".

שריפה ליד זיכרון יעקב, 22 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
בית שעלה בלהבות בזכרון יעקב/שלומי גבאי
שריפה ליד זכרון יעקב, 22 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
"ראינו את האש מתקרבת"/שלומי גבאי
שריפה ליד זכרון יעקב, 22 בנובמבר 2016. שלומי גבאי
"אי אפשר לדעת מתי זה ייגמר"/שלומי גבאי

מזג האוויר היבש והרוחות החזקות הובילו ביממה האחרונה לשריפות בשטחים פתוחים בלטרון, בחדרה ובעתלית. הגדולה שבהן פרצה ביער לטרון בסמוך ליישוב נווה שלום. תושבי היישוב פונו לפנות בוקר מהבתים והורשו רק בשעות הצהריים לחזור אליהם. בקק"ל העריכו כי השריפה כילתה לפחות אלף דונמים.

במקביל לשריפה בלטרון, שמונה צוותי לוחמי אש פעלו הבוקר בשריפה בשטח פתוח בפאתי יער חדרה. לוחמי האש בלמו את קצב התפשטות השריפה שאיימה על אולם אירועים הנמצא בסמוך. סמוך לשעות הצהריים פרצה אש בשטח פתוח בעתלית ואיימה על מבנים באזור. בעקבות השריפה פונו כ-200 תלמידים מבית הספר משעולים ביישוב. תשעה צוותי כיבוי בסיוע מטוסים השתלטו על השריפה ומנעו ממנה להתפשט.

הדיווח על הדליקה בלטרון התקבל בסביבות השעה 23:20. עם הגעת צוותי הכיבוי למקום התברר כי האש מתפשטת לכיוון קו הבתים הראשון של נווה שלום, וזמן קצר לאחר מכן הוחלט לפנות את תושביו. בסמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר הוחלט על פינוי כלל היישוב מחשש להתפשטות הלהבות לעברו. שירותי הכיבוי מצאו באזור כלי עישון ובהם נרגילה, וחושדים כי הסיבה לפרוץ השריפה היא רשלנות מטיילים.

(עדכון ראשון: 15:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully