וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קהלני מגיב לסערה: אני לא שוביניסט, אבל יודע שנפש האישה היא רכה

21.11.2016 / 19:00

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS התייחס מפקד חטיבה 7 לשעבר לביקורת שעוררו דבריו ל"גלי ישראל", שלפיהם הוא מתנגד לשילוב נשים בשריון כי "תפקיד האישה להביא ילדים". הוא ציין כי הוא "בעד שנשים יעשו הכול", אך הוסיף כי לא היה רוצה לראות נשים חוזרות עם טראומה ממלחמה

עריכה: ניר חן

תת-אלוף במיל' אביגדור קהלני הגיב היום (שני) לביקורת שעוררו דבריו הבוקר בריאיון לקלמן ליבסקינד בתחנת הרדיו גלי ישראל, לפיהם "אין שום סיבה בעולם לקחת נשים להיות טנקיסטיות או להסתער בשדה הקרב עם סכין בשיניים". בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ביקש קהלני שלא לסלף את דבריו ואמר כי הוא אינו שוביניסט. "אני חושב שבחורה יכולה לעשות כל דבר שגבר יכול לעשות ולהיות רמטכ"לית", הוסיף. עם זאת, אמר כי "כמי שעבר את החוויות במלחמה, אני יודע שיש הבדל בין חיילת שתגיב לאש בביטחון שוטף לבין לחימה בתעלות בבופור, כשלוחמת פוגשת ערבי בתעלות ונועצת לו סכין בבטן. לא צריך להביא אותה למצב הזה".

קהלני אמר עוד כי אינו רוצה שנשים לוחמות יחזרו עם פוסט-טראומה מהמלחמה או בכיסאות גלגלים. "כשנשרפתי במלחמת ששת הימים צעקתי מילה אחת 'אימא'. כי אימא יש רק אחת. אני יודע שעכשיו באופנה להתחתן גבר עם גבר ואישה עם אישה ואני לא אופנתי וקשיש, אבל אני חי את המדינה ויודע שהנפש של האישה היא רכה. היא תחזור שונה".

עוד בוואלה! NEWS:
מזכיר הממשלה לשרים: אל תצרו קשר עם אנשי ממשל טראמפ
בנט על עיכוב מינוי הרבצ"ר: בג"ץ חושב שהוא מבין יותר מהרמטכ"ל
שוב ביטולי טיסות באל על; המנכ"ל ויו"ר ההסתדרות דנים בעיצומים

אביגדור קהלני, פברואר 2016. ראובן קסטרו
"אני הראשון שפתח את הדלתות". קהלני/ראובן קסטרו

לדבריו, לנשים יש חמלה ורכות המשמשות אותן בגידול ילדים. "אישה לא צריכה לחזור בלי יד, רגל או בכיסא גלגלים ממלחמה בגלל שמישהו חושב שאין לנו מספיק גברים שיעשו את העבודה", אמר. קהלני, שהיה מפקד חטיבה 7 בחיל השיריון, התייחס עוד לשאלת קידומן של נשים במערך הלוחם בצה"ל. "אישה ששירתה בגדוד קרקל לא יכולה להיות רמטכ"ל? מה הבעיה? יש לה כישורים, יכולת מנהיגות ופיקוד", אמר. "אני בעד שנשים יעשו הכול במדינה. אני הראשון שפתח את הדלתות. אני לא שוביניסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully