וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: קנסות יוטלו על קבלנים שלא יעמדו בתקני בטיחות

22.11.2016 / 9:45

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, הורה כי תוטל אחריות אישית לכשלי בטיחות על קבלנים ומנכ"לי חברות בנייה. גובה הקנסות יגיע עד עשרות אלפי שקלים. השר: "הרשלנות חוגגת, ניצור מערך הרתעה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

(ביקור בבניין בראשון לציון שמנו נפל פועל אל מותו, ביולי)

אתר בנייה של חברת ארזי הנגב בבאר שבע 12.4.2016. ראובן קסטרו
"לא נהסס להטיל עיצומים כספיים"/ראובן קסטרו

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, הורה להטיל עיצומים כספיים על קבלני בניין ומנכ"לי חברות בנייה שבאתרי הבנייה שבאחריותם ימצאו כשלים בטיחותיים. גובה הקנס לקבלן יגיע עד 35,740 שקלים, ומנכ"ל מעסיק שלא יפעל לתיקון הפרות הבטיחות ייקנס ברבע מהסכום שהוטל על הקבלן המבצע. בהוראת השר גיבש מנהל הבטיחות צו להגברת האכיפה בתחום הבטיחות בענף הבנייה, וכתוצאה מכך תוטל לראשונה אחריות אישית לליקויי בטיחות על המנכ"לים והקבלנים.

כץ התייחס לקנסות ואמר: "ניצור מערך הרתעה משמעותי מפני הרשלנות שחוגגת בתחום הבטיחות בענף הבנייה. נתגבר דרמטית את תקני כוח האדם שאחראי על האכיפה, ולא נהסס להטיל עיצומים כספיים בכל מקרה שבו קבלן לא יקפיד על התקנות". בהטלת עיצומים כספיים מיישם השר כץ את מסקנות ועדת אדם, שבחנה את תחום הבטיחות בענף הבנייה וקבעה כי לשיפור הבטיחות יש להטיל קנסות בגין הפרות החוק לבטיחות בעבודה ותקנותיו.

העיצום הכספי הוא אמצעי אכיפה יעיל ומהיר, והוא מיועד להוות סנקציה קלה להפעלה באופן יחסי, בידי הרשות המנהלית. העיצומים הכספיים יחולו על מפעילי אתרי בנייה שלא ימלאו אחר תקנות הבטיחות, בהן תקנות משטחי עבודה, עבודה בגובה, ציוד, הפעלת עגורנים, חפירות והריסות, וארגון וניהול. על מנת להגביר ולייעל את האכיפה של חוקי העבודה הנוגעים לבטיחות עובדים יתקין משרד העבודה, לאחר אישור הנוסח עם משרד המשפטים, תקנות לחוק להגברת האכיפה של דיני העבודה – שיאושרו בוועדת העבודה והרווחה בכנסת.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת הרצח בפתח תקווה: "החשוד לא התכוון להרוג את אחיו"
"הכוכב העולה" של העולם התחתון נאשם בהכנת מטעני נפץ
תושב יפו נאשם כי סקל למוות את אשתו – וטען כי נשדדו בשטחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully