וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכוכב העולה" של העולם התחתון נאשם בהכנת מטעני נפץ

21.11.2016 / 14:50

צ'רלס תורג'מן הואשם בנשיאה והובלת נשק בפרשה שהחלה בניסיון חיסול. מחומרי החקירה עולה כי הוא ואחרים תכננו מטענים רבים המכילים חומר נפץ בכמות "שיכולה למוטט בניין מגורים"

עריכה: ורד לידני

"כוכב עולה" בעולם הפשע - כך מכנים במשטרה את צ'רלס תורג'מן שהיום (שני) הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. תורג'מן הואשם בסעיף של קשירת קשר לפשע ונשיאה והובלת נשק בפרשה שהחלה בניסיון חיסול לפני כארבעה חודשים. בנוסף, הוא מואשם בהפרת הוראה חוקית ובשיבוש הליכי משפט.

בשעת לילה מאוחרת בתחילת חודש יולי נעשה ניסיון לחסל את מוחמד טהא, ראש כנופיית פשע מדרום הארץ, מחוץ לאולם אירועים בשדרות. בניסיון החיסול נפצע טהא, ותורג'מן סייע לו להימלט מהאזור והעלים את נשקו של ראש הכנופייה. מאז אותו אירוע החלו אנשי המשטרה בימ"ר לכיש לעקוב אחר תורג'מן מתוך הבנה שמדובר בדמות חדשה ומשמעותית בקרב ארגוני הפשיעה בדרום.

גורמי המודיעין במשטרה העריכו כי לתורג'מן יש ידע רב בהכנת מטעני חבלה מאולתרים משירותו הצבאי. החוקרים זיהו כי הוא הפך למכין המטענים של ארגוני הפשיעה ותוך כדי מעקבים אחריו, הם הבינו כי הוא, ועוד חשודים אחרים, הכינו מטענים רבים המכילים חומר נפץ בכמות "שיכולה למוטט בניין מגורים", ויועדו למכירה לארגוני פשיעה. "המטענים הוכנו בבנייני מגורים", אמר גורם המעורב בפרשה, "יש פה מזל גדול שאחד מהם לא התפוצץ, זה היה נגמר באסון גדול".

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת הרצח בפתח תקווה: "החשוד לא התכוון להרוג את אחיו"
בין שותפיו הטבעיים: הערב שבו נתניהו דיבר "חרדית"
הקעקוע על הזרוע חשף: צעיר רצח את חברתו בגרמניה

מטעני נפץ מוטמנים בבית העלמין בקיבוץ אור הנר, נובמבר 2016. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
מקום הטמנת המטענים בבית העלמין בקיבוץ אור הנר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

אנשי המשטרה ערכו פעילות ממוקדת כדי לסכל את הסיכון הממשי לאזרחים חפים מפשע. במהלך החקירה ופעולות המעקב עלו השוטרים על כך שהמטענים שהכינו החשודים הוסלקו בקופסאות אוכל בבית העלמין בקיבוץ אור הנר הסמוך לשדרות.

לפני כשבועיים, לאחר כמה ימים שבהם ערכו מארבים באזור, הבחינו השוטרים בחשודים מגיעים למקום ההסלקה ומוציאים את המטענים. ארבעת החשודים נעצרו, נחקרו ומעצרם הוארך מעת לעת. עם התפתחות החקירה שוחררו שניים מהחשודים, ובחקירתם של שני החשודים העיקריים בפרשה, ובהם תורג'מן, לא זכו השוטרים לשיתוף פעולה מצדם. למרות זאת, הראיות המצויות בידי החוקרים הספיקו כדי לבסס את החשד בתיק החקירה, ולהבשלתו לכדי כתבי אישום.

במשטרה מציינים כי "מדובר בחומר נפץ מאולתר שסף הנפיצות שלו רגיש מאוד. שימוש בחומר שכזה ביכולתו להסב נזק עצום שלא מן הנמנע היה פוגע באזרחים חפים מפשע שימצאו בסביבה בה יבוצע בו שימוש, וסיכון רב אף לדיירי בתי המגורים בעת הכנתו של חומר הנפץ". היום צפויה הפרקליטות להגיש נגד שני החשודים כתבי אישום בבית משפט המחוזי. "נמנעה פגיעה באזרחים חפים מפשע לו היה שימוש במטענים שכאלו", ציינו במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully