וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: "מופעל עליי לחץ, ייתכן שאסכים לייצוא קנאביס"

20.11.2016 / 21:15

שר הבריאות, שהתנגד בעבר למהלך בטענה כי "זה לא מוסרי ולא ערכי", אמר כי ייתכן שייאפשר לייצא קנאביס. "אמרתי לבכיר באוצר שאם אני מסכים לייצא - זה בתנאי שכל ההכנסות ילכו למשרד הבריאות", אמר

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אוהד פיטר

שר הבריאות יעקב ליצמן רמז הערב (ראשון) כי הוא מסכים לגידול קנאביס בישראל ולייצואו לחו"ל. בוועידה של עיתון "המודיע" אמר ליצמן כי "יש עליי לחץ גדול לייצא קנאביס לחו"ל. אני לא יכול להגיד לכם שאני בעד קנאביס, למרות שעשיתי רפורמה, אבל אמרתי לבכיר באוצר שאם אני מסכים לייצא - זה בתנאי שכל ההכנסות ילכו למשרד הבריאות, וכנראה תהיה לי הסכמה על זה".

ליצמן הביע בעברו התנגדות לייצוא קנאביס לחו"ל בטענה כי "זה לא מוסרי ולא ערכי". ואולם, הערב הדברים שאמר מעידים כי חלה התרככות בעמדתו. ביוני האחרון אישרה הממשלה את רפורמת הקנאביס שיזם ליצמן, שנועדה להבטיח שהמוצרים ייוצרו בתנאי איכות ראויים ויונפקו בבתי מרקחת, כמקובל בתחום התרופות.

ח"כ תמר זנדברג, ראש הוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול, שיבחהאת דבריו של ליצמן. "טוב עושה ליצמן ששוקל לשחרר את הקנאביס מהסטיגמות והתדמית הלא מוצדקות שנדבקו לו, ולהתקדם למדיניות קנאביס שעולה בקנה אחד גם עם אופיו וגם עם תפקידו הרפואי והכלכלי", אמרה זנדברג והוסיפה: "לישראל יש הרבה מאוד ידע וניסיון לתת לעולם וגם מה להרוויח מייצוא הקנאביס. המהלך יקבל את התמיכה המלאה של וועדת הסמים בראשותי".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בן 16 מהשרון חשוד כי הכה למוות אזרח זר יחד עם חבריו
קצין בשריון הודח מתפקידו כי "לא חתר למגע" עם מחבל בזמן פיגוע
תושבי יהודה ושומרון מרגישים הכי בטוחים – ובאיזו עיר הכי פחות?

שר הבריאות יעקב ליצמן בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. משה גולדשטיין, מערכת וואלה! NEWS
בעבר הביע התנגדות לייצוא קנאביס. ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, משה גולדשטיין

במהלך הוועידה התייחס ליצמן גם להצהרה האחרונה שלו, לפיה יאסור את חלוקת השוקו בקייטנות ילדים. "בקייטנות הבאות אין שוקו עם סוכר", הודיע ליצמן. בכך, חיזק את הדברים שאמר בכנס איגודי רופאי הילדים בשבוע שעבר, אז הבהיר כי קייטנות המספקות "אוכל לא רצוי" לילדים, לא ימומנו.

ליצמן הגיב גם לסערת החוק לאיסור שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, הידוע בכינויו "חוק המואזין", לערר שהגיש על הצעת החוק וכן לאפשרות שיסיר את הערר, בתנאי שלהצעת החוק יצורף סעיף החרגה הנוגע לצופרי השבת. "עד לרגע זה לא הורדתי את הערר", הסביר, "יש בעיה עם הרעש, אבל אני מכיר את בג"ץ, הוא לעולם לא ייתן לפגוע במואזין - הוא ייתן לפגוע בשבת. צריך לחפש פיתרון כדי שחס וחלילה לא תיפגע השבת".

(עדכון ראשון: 19:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully