וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גזענות ושנאה": ליצמן דורש להוציא את צופרי השבת מחוק המואזין

שר הבריאות דרש כי לחוק, שמטרתו מניעת הפעלת מערכות כריזה בבתי תפילה, יתווסף סעיף המחריג את צופרי השבת. "זו רדיפה דתית", אמר ח"כ פריג'. טיבי הבהיר כי אם הסעיף יתווסף, יעתור לבג"ץ

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ורד לידני

החוק לאיסור שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, הידוע בכינויו "חוק המואזין", צפוי לעלות להצבעה בקריאה טרומית ביום רביעי, ולא בישיבת הממשלה מחר. זאת, מאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן צפוי להסיר את הערר שהגיש בנושא, בתנאי שלהצעת החוק יצורף סעיף החרגה הנוגע לצופרי השבת.

ההצעה עוררה זעם רב בקרב חברי הכנסת הערבים, שטוענים כי כעת מדובר יהיה בחוק גזעני גרידא, ולא בכזה העוסק ברעש המפריע לתושבי אזורי התפילה. ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הבהיר כי יעתור לבג"ץ אם ההחרגה תעבור. "החוק גורם לתסיסה בכל רחבי העולם האסלאמי", אמר. לדבריו, הוא קיבל שיחות טלפון מראשי איחוד אנשי הדת בפקיסטן, בלבנון, בירדן ובטורקיה, המביעים זעם רב על החוק. "יש להעדיף סובלנות והידברות על כפייה והתגרות", אמר.

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר: "החרגת צופרי השבת מ'חוק המואזין' מוכיחה למי שעוד היה זקוק לכך, כי מהות החוק איננה רעש - אלא רדיפה גזענית ודתית. גזעני הממשלה והקואליציה צריכים רק לקחת בחשבון שקל מאוד להיכנס למלחמת דת, אבל הרבה יותר קשה לצאת ממנה. חשבנו שליצמן יהיה החכם שימנע מהטיפשים לזרוק את האבן לבאר, מסתבר שהוא אחד מהם".

ח"כ אחמד טיבי, וועדת הרווחה והעבודה בכנסת. 8 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
"החוק גורם לתסיסה בכל רחבי העולם האסלאמי". טיבי/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully