וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על פרשת הצוללות: "נתניהו לא ימכור את ביטחון ישראל עבור כסף"

18.11.2016 / 11:15

שר החינוך התייחס לרכש הצוללות מגרמניה וטען כי "ראש הממשלה נתניהו לא מושחת", לאחר שדווח כי עורך דינו של נתניהו מייצג מתווך ישראלי בעסקה הביטחונית. "אל תחפשו משמעויות נסתרות כאן", הוסיף בנט

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

(ליברמן ברמז לבנט: "ימין פופוליסטי")

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס היום (שישי) בחשבון הטוויטר שלו לפרסומים אודות העסקה לרכישת צוללות נוספות עבור צה"ל מגרמניה, בה הוזכר שמו של עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, דוד שמרון. "ראש הממשלה נתניהו לא מושחת", כתב בנט. "לעולם הוא לא ימכור את ביטחון ישראל עבור כסף".

"אל תחפשו משמעויות נסתרות כאן", הוסיף בנט בהודעה שפרסם זמן קצר לאחר מכן. לדבריו, "אני מכיר את נתניהו מעל עשר שנים. אנו יריבים פוליטיים, ויש לנו חילוקי דעות. מושחת הוא לא".

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל מבהיר: הצורך בצוללות חדשות הועלה על ידינו לדיון בקבינט
המועצה לביטחון לאומי: רכש הצוללות מגרמניה נעשה ללא השפעה חיצונית
פנייה ליועמ"ש: "פתח בחקירת ניגוד העניינים ברכש הצוללות מגרמניה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
"תהליך סדור, שהתבצע באופן מקצועי". בנט ונתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן

אתמול נמסר מלשכתו של נתניהו, בהתייחסות לדיווחים על ניגוד עניינים בעסקה, כי "הפעם הראשונה שבה נודע לראש הממשלה שעו"ד דוד שמרון מייצג גורם עסקי הקשור לפרויקט הצטיידות של חיל הים הייתה כשערוץ 10 פנה לבקשת תגובה". לטענת ראש הממשלה, "עו"ד שמרון מעולם לא שוחח עם ראש הממשלה בנושא צוללות, ספינות, או כל נושא אחר הקשור בלקוחותיו. עו"ד שמרון לא שוחח עם ראש הממשלה על לקוח זה, ולא על שום לקוח אחר".

לפי הדיווח בחדשות 10, עו"ד שמרון, שמשמש בא כוחו של נתניהו, משמש גם עורך דינו של מיקי גנור, איש עסקים ישראלי אשר מתווך בעסקת רכישת הצוללות.

יו''ר ועדת החוץ והביטחון ח''כ אבי דיכטר (הליכוד) טען אתמול כי הוביל תהליך לבחינת הטענות. "מצאתי כי מדובר בתהליך סדור, שהתבצע באופן מקצועי ורציני. הפרסומים בנושא מנסים להטיל ספק בשיקוליו של ראש הממשלה – אך בפועל מטילים ספק בשיקול הדעת של צה''ל וגורמים עוול משווע למפקדיו כולל בחיל הים", אמר.

דבריו של בנט היום לזכותו של ראש הממשלה מגיעים בתום שבוע מתוח במיוחד בקואליציה, בצל ההצבעה על חוק ההסדרה והמאבק למניעת פינוי המחאז עמונה. במסגרת כך, אתמול טען שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "אני מייצג את הימין הפרגמטי, לא את הימין הפופוליסטי. אני מכבד את בנט, אבל אנחנו לא ניסחף אחרי סיסמאות". לכך הגיבה מפלגת הבית היהודי כי שר הביטחון "הוא פטפטן בלתי נלאה. שיתמקד בחיסול איסמעיל הניה במקום להתנדב להקים פלסטין על כביש 6".

מוקדם יותר השבוע, גורמים בליכוד יצאו נגד הביקורת הפומבית שהעביר בנט על נתניהו, וטענו כי "צר לנו שגם בזמן שראש הממשלה מוביל את המאמץ להעביר את חוק ההסדרה, בנט ממשיך לירות בנגמ"ש ולעסוק בתדרוכים נגד הליכוד וראש הממשלה, ולא נותן לעובדות לבלבל אותו". בתגובה לביקורת, נמסר מהבית היהודי כי "אנו מוקירים את פועלו רב השנים ועטור השבחים של ראש הממשלה למען מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully