וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "עו"ד שמרון מעולם לא שוחח עמי על נושא הצוללות"

17.11.2016 / 16:15

ראש הממשלה התייחס לטענות שהועלו בחדשות 10 בנוגע לניגוד עניינים אפשרי מאחר שעורך דינו ייצג מתווך בעסקת רכש של צוללות מגרמניה. "הפעם הראשונה שנודע לו על כך הייתה כשפנו אליו לתגובה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ישיבת ממשלה. נובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ
"שמרון לא שוחח עם נתניהו על אף לקוח אחר"/הארץ, אמיל סלמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) לדיווחים בנושא ניגוד עניינים בעת רכישת הצוללת מגרמניה. "הפעם הראשונה שבה נודע לראש הממשלה שעו"ד דוד שמרון מייצג גורם עסקי הקשור לפרויקט הצטיידות של חיל הים הייתה שלשום, כשערוץ 10 פנה לבקשת תגובה. עו"ד שמרון מעולם לא שוחח עם ראש הממשלה בנושא צוללות, ספינות, או כל נושא אחר הקשור בלקוחותיו. עו"ד שמרון לא שוחח עם ראש הממשלה על לקוח זה, ולא על שום לקוח אחר.

"כל האנשים הסובבים את ראש הממשלה, ודוד שמרון בתוכם, יודעים היטב שראש הממשלה אוסר בתכלית האיסור לפנות אליו בנוגע לענייניהם העסקיים. השיקול היחיד שעמד לנגד עיניו של ראש הממשלה הוא חיזוק עוצמתה של ישראל בכלי שייט אסטרטגיים, הנחוצים להבטיח את עתידנו. כל ניסיון לרמוז ששיקולים אחרים השתרבבו להחלטה לרכוש צוללות לחיל הים הוא שקרי ומשולל כל אחיזה במציאות".

לפי הדיווח בחדשות 10, עו"ד שמרון, שמשמש בא כוחו של נתניהו, משמש גם כעורך דינו של מיקי גנור, איש עסקים ישראלי אשר מתווך בעסקת רכישת הצוללות. אתמול פנה גונן בן יצחק, סוכן שב"כ בעברו ופעיל במטה המאבק נגד החתימה על מתווה הגז ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד השניים. "מדובר בחשד למעשים פליליים הנוגעים בקודש הקודשים של מדינת ישראל – מערכת הביטחון".

עו"ד דוד שמרון  במסע"ת של הליכוד בפרשת העמותות, בית סוקולוב ינואר 2015   15V. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
עו"ד דוד שמרון/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

יו''ר ועדת החוץ והביטחון ח''כ אבי דיכטר, התייחס לסוגיה היום ואמר: "'ועדת החוץ והביטחון בראשותי נדרשה באחרונה לסוגיית רכש שלוש הצוללות הנוספות על הקיימות ובחנה אותה בדיון מעמיק ומסודר עם כלל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים. מדובר בגורמים שהיו בתוך תהליך קבלת ההחלטות בנושא בשנים האחרונות. מצאתי כי מדובר בתהליך סדור, שהתבצע באופן מקצועי ורציני. הפרסומים בנושא מנסים להטיל ספק בשיקוליו של ראש הממשלה – אך בפועל מטילים ספק בשיקול הדעת של צה''ל וגורמים עוול משווע למפקדיו כולל בחיל הים.

"הטענות כי לא התבצע תהליך רציני בנושא משוללות כל יסוד ואין קשר בינן לבין המציאות. כך לדוגמה טיעונים המטילים ספק מדוע צריך לעסוק היום בצוללות שתגענה בעוד עשר שנים. ראוי לעדכן כי בנייתה של צוללת בסדר גודל כזה אורכת בין שמונה לעשר שנים. הועדה גם בחנה את החלופות השונות הן בתחום יכולת הביצוע והן בהתאמה לצרכיו של חיל הים בפרט וצה''ל בכלל, ומצאה כי ההחלטה להעדיף את הצוללות הגרמניות הייתה משיקולים עניינים לכל דבר ועניין. מטבע הדברים, מדובר בהתעצמות צה''ל בנושא מרכזי בבניין כוחו כמו הצוללות. הועדה תמשיך ללוות את התקדמות הפרויקט כולל בוועדות המשנה''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully