וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יפן נפגש עם טראמפ בניו יורק: "מנהיג ראוי לאמון"

פגישתו הראשונה של הנשיא הנבחר עם מנהיג זר ב"מגדל טראמפ" הצליחה ככל הנראה להפיג את החששות בטוקיו מפני ביטול הסכם הסחר בין המדינות שהוביל אובמה. "נוכל לבנות מערכת יחסים המבוססת על אמון", הבהיר ראש הממשלה אבה

צילום: רוייטרס, עריכה: ורד לידני

ראש ממשלת יפן שינזו אבה נפגש הלילה (שישי) בניו יורק עם הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ, ובכך הפך למנהיג הזר הראשון שנפגש עמו מאז ההכרזה על תוצאות הבחירות בשבוע שעבר. בדברים שנשא אבה במהלך פגישה שארכה כ-90 דקות ב"מגדל טראמפ" במנהטן, אמר כי "השיחה עוררה בי ביטחון שאנחנו יכולים לבנות מערכת יחסים המבוססת על אמון".

"בריתות לא יכולות לתפקד ללא אמון", הבהיר ראש הממשלה היפני, "אני כעת סמוך ובטוח כי הנשיא הנבחר טראמפ הוא מנהיג שראוי לאמון". אבה תיאר את השיחה כ"כנה", וציין כי היא נערכה "באווירה חמה". גורמים יפניים מסרו כי אבה וטראמפ החליפו ביניהם ציוד גולף כמתנות, וראש הממשלה ציין כי הוא הסכימו לקבוע פגישה נוספת "בזמן נוח, על מנת להעמיק בסוגיות השונות".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ שוקל למנות את מתנגדו מיט רומני לשר החוץ
השבוע הראשון של טראמפ: הנשיא הנבחר הולך על חבל דק עם כל מינוי
המשיח התורן: ניצחון טראמפ מסמל את שובה של הרוח הרעה משנות ה-30

דונלד טראמפ נפגש עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה במנהטן, 18 בנובמבר 2016. רויטרס
"בריתות לא יכולות לתפקד ללא אמון". אבה, איוונקה וג'ארד קושנר, הלילה/רויטרס
דונלד טראמפ נפגש עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה במנהטן, 18 בנובמבר 2016. רויטרס
"דיונים מעמיקים יותר - לאחר ההשבעה לנשיאות". טראמפ ואבה, הלילה/רויטרס

לאבה התלווה מתרגם אחד בלבד, ואילו טראמפ הגיע לפגישה עם בתו איוונקה, בעלה ויועצו הקרוב ג'ארד קושנר, ועם בכיר צבא ארצות הברית לשעבר מייקל פלין, שעל פי גורמים במטה טראמפ מיועד לתפקיד יועץ לביטחון לאומי. ממטה טראמפ לא נמסרה התייחסות רשמית לפגישה, אולם בכירת המטה קליאן קונווי מסרה לרשת CBS כי "דיונים מעמיקים יותר בנוגע למדיניות וליחסים בין יפן לארצות הברית ייאלצו להמתין עד לאחר ההשבעה", בחודש ינואר.

אבה פעל באופן צמוד עם הנשיא היוצא, ברק אובמה, על מנת לנסח את הסכם הסחר הטרנס-פסיפי (TPP), שנועד בין היתר לרסן את כוחה העולה של סין והפך למוקד מרכזי במדיניות הכלכלית של ראש הממשלה היפני. טראמפ, מצדו, הביע התנגדות להסכם, ועורר דאגה בטוקיו במהלך מסע בחירות כשהציע כי על יפן להתחמש בנשק גרעיני או דרש מבעלות בריתה של ארצות הברית, כדוגמת יפן, לשלם לוושינגטון על נוכחות כוחות הצבא האמריקניים במדינה.

מיט רומני, מועמד לנשיאות ארה"ב, נואם ביוטה. מרץ 2016. רויטרס
שר החוץ הבא? רומני/רויטרס

פלין, ראש סוכנות הריגול הצבאית (DIA) לשעבר, נחשב לבעל קשרים ענפים בצמרת צה"ל, בדגש על קהילת המודיעין הישראלית. כמה גורמים במערכת הביטחון אף הגדילו לעשות והגדירו אותו כ"ידיד אמת" של ישראל.

בתוך כך, אמש דווח ברשת NBC כי טראמפ שוקל למנות את מיט רומני, אחד ממבקריו הגדולים במפלגה הרפובליקנית, לתפקיד שר החוץ. רשת CNN דיווחה מפי גורם במפלגה הרפובליקנית, כי השניים ייפגשו במהלך סוף השבוע. עם זאת, הגורם שמסר את הדברים לרשת CNN לא ידע לומר איזה תפקיד מייעד טראמפ לרומני, שהיה מועמד לנשיאות בשנת 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully