וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר באל על מחריף - והנוסעים זועמים: "הם הורסים לנו את הטיול"

בחברת התעופה תקפו בחריפות את הטייסים בעקבות ביטול טיסה נוספת, הפעם להונג קונג. "אני עצוב וכועס", אמר מנכ"ל התזמורת הסימפונית מירושלים. הטייסים טוענים: "לא הייתה סיבה אמיתית לביטול הטיסה"

עריכה: שניר דבוש

(שיבושים בנתב"ג בגלל העיצומים באל על, בחודש שעבר)

המשבר בין הנהלת אל על לטייסים מחריף והערב (רביעי) התבטלה טיסה נוספת, הפעם להונג קונג. חברת התעופה הוציאה הודעה חריפה לתקשורת ובה נמסר כי 12 טייסים סירבו לאייש את הטיסה תוך כדי התחמקויות משיחות וסירובים שונים. "אנו שבים ומודיעים כי נציגות טייס החברה ממשיכים לפגוע בה ומתנצלים בפני הנוסעים על הפגיעה".

מי שנפגעים הם אלפי נוסעי אל על שחלקם כבר הגיעו לשדה התעופה בן גוריון ונאלצים להמתין במקום. כך, למשל, חברי התזמורת הסימפונית ירושלים שהתכוננו ליציאה למסע בן 13 קונצרטים במזרח הרחוק עם 80 נגנים ואנשי מנהלה, מחכים בשעה זו בנמל התעופה בן גוריון.

היום בשעות הערב המאוחרת, כשהתזמורת כבר הייתה בדרכה לשדה התעופה בן גוריון, קיבל מנכ"ל התזמורת, יאיר שטרן, הודעה מאל על כי הטיסה שתואמה מראש זמן רב ליפן מבוטלת עד להודעה חדשה. הודעה זו בהתראה קצרה אילצה את אנשי התזמורת לאלתר על מנת שכל התזמורת תגיע בזמן ליעדה ולא תפגע בלוחות הזמנים שתואמו זמן רב מראש והושקעו תקציבים רבים. לכן, קבוצה אחת של נגנים תטוס עם החברה הטורקית "טורקיש איירליינס" ליפן, ושאר הקבוצה תטוס עם אל על למומביי, ומשם דרך בנגקוק לאוסקה, בעיכוב ניכר ולאחר מסע ארוך ומתיש.

לקריאה נוספת:
הנוסעים מאבדים אמון באל על: "פעם אחרונה שאני רוכש כרטיס"
טיסות אל על נוספות בוטלו בשל עיצומי הטייסים: "יום שלם נשרף"
טייסים באל על: "טיסה לניו יורק בסכנת ביטול"; ההנהלה: "זה שקר"

מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון. David Silverman, GettyImages
אין פתרון למשבר באל על/GettyImages, David Silverman

"אני עצוב וכועס על אל על שפשוט דופקת לנו את המסע החשוב הזה", אמר מנכ"ל התזמורת יאיר שטרן. "התכוננו למסע הזה זמן רב. חלק מאיתנו לא יגיעו לצערי בזמן שנקבע להופעות וזה מסכן את המצב כי יש לו"ז צפוף של חזרות".

"רק חסר שעם כל הבלגן הזה, המזוודות לא יגיעו ונצטרך להופיע בג'ינס", אמר בעצבים גרשון דמבינסקי, אחד מנגני הקלרינט של התזמורת. "לא מספיק שיצאתי מוקדם מהבית בגלל מירוץ הלילה של תל אביב שסגר לנו את כל העיר. הגעתי לשדה ראשון, כבר העבירו אותי בביטחון ונתנו לי בורדינג פס. כשבאתי למסור את המזוודה אמרו לי שהטיסה שלנו בוטלה והכרטיסים לא תקפים ואז התחיל הבלגן. בהתחלה אמרו לנו שאולי נטוס עם חברה אחרת. אחר כך שלחו אותנו לשתות קפה, וקראו לנו לחזור, אחר כך שלחו אותנו לאכול, וקראו לנו לחזור, זאת המתנה מורטת עצבים. רק חסר לנו שמכל הבלבול הזה שהמזוודות לא יגיעו ליעדן. מדובר במסע ארוך ואנחנו נגיע מסמורטטים ועייפים".

בעקבות המשבר באלעל בוטלה טיסת התזמורת הסימפונית ירושלים למזרח הרחוק, נתב"ג, 16 בנובמבר 2016. דסי חיה שטרן, ספק 500
"ניאלץ להופיע בג'ינס". נתב"ג, היום/ספק 500, דסי חיה שטרן

"השקענו ימים ולילות כדי להגיע מוכנים לתאריך המופעים ובסוף שביתה ומשחקי כוח עלולים להכריע אם נזכה בכלל לעלות לבמה להופיע", אמר לוואלה! NEWS, יגי פלד, אחד מנגני הצ'לו של התזמורת. "אני עוד לא יודע מה קורה איתי. וכמוני יש כאן עוד עשרות נגנים במצב המביש הזה. אני עוד לא בטוח בכלל על איזו טיסה אני צריך לעלות, מתי אנחת ומה קורה איתי. התכוננו כל כך הרבה זמן למסע הזה, זה פשוט זלזול בחיים של אנשים".

ועד הטייסים: "מטעים את הציבור"

הטייסים לעומת זאת מאשימים את הנהלת אל על. "דיבורים לחוד ומעשים לחוד. הנהלת אל על ו'חבורת קלאבמרקט', בהוראת בעלת השליטה תמי מוזס-בורוביץ', מוציאים זה שבוע תכנית פעולה שכל כוונתה היא השמדת החברה, המוניטין ונאמנות הלקוחות", אמרו בוועד הטייסים.

לוח נחיתות בנתב"ג, 22 במרץ 2016. מאצ'י הוף
"ההנהלה מנסים להשמיד את החברה". לוח טיסות/מאצ'י הוף

"שלא יטעו את הציבור", ביקשו בוועד. "יש טייסים זמינים, אך מנכ"ל החברה מעדיף להקפיץ אותם בזמנם הפנוי לטיסות לא מתוכננות בהתראה של שעות תוך דרישה לשהות של כל הימים. היום הדרישה היתה שטייס יבטל כוננות מתוכננת בחייל האוויר ביום שבת ויבצע טיסה עד יום ראשון. למרות שאותו טייס הסכים לבצע את הטיסה הלוך להונג קונג ולחזור מיד לביצוע המילואים, הטיסה בוטלה. זו הקומבינה ולא אחרת. לא הייתה סיבה אמתית לביטול הטיסה להונג קונג".

המשבר בין טייסי אל על להנהלה מתקיים זה שנים, גם בבית הדין לעבודה, ובשבועות האחרונים הסלים לנוכח הוספת תקנים לטייסים חדשים ודיון בחוזה העבודה העתידי שלהם. בעקבות כך, החלו הטייסים לשבש את הטיסות ולהודיע על "מחלות" ברגע האחרון לפני טיסות. החברה נאלצה לדחות טיסות, לבטלן ואף להשתמש בשירותן של חברות תעופה זרות.

המאבק בין הצדדים והשלכותיו כבר פוגעים בצורה קשה באמון הנוסעים בחברת התעופה. העובדה שהחברה לא מצליחה בימים האחרונים למלא את לוח טיסות שלה, כמו גם העברת חלק גדול מהטיסות שלה לחברות זרות ולמטוסים זרים, גורמת לנהירה של נוסעים לחברות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully