וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסעים מאבדים אמון באל על: "פעם אחרונה שאני רוכש כרטיס"

16.11.2016 / 16:20

עיצומי הטייסים מתחילים לתת את אותותיהם בקרב ציבור הנוסעים, שמביעים יאוש מהשימושים וחוסר הוודאות. סוכני הנסיעות מדווחים על רבים שדורשים לעבור לחברות אחרות, חרף דמי הביטול הגבוהים. "מבקשים לא לטוס עם אל על"

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן.

(בווידאו: יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות על שביתת טייסי אל על)

המשבר הקשה בין טייסי אל על למנכ"ל החברה דוד מימון החל לפגוע בצורה קשה באמון הנוסעים בחברת התעופה. העובדה שהחברה לא מצליחה בימים האחרונים למלא את לוח טיסות שלה, כמו גם העברת חלק גדול מהטיסות שלה לחברות זרות ולמטוסים זרים, גורמת לנהירה המונית של נוסעים לחברות אחרות. למרות המצב המחמיר, בין הצדדים טרם נפתח משא ומתן.

"אני אמור לטוס הלילה לניו יורק בטיסה 027, ועד עכשיו אני לא יודע אם הטיסה תצא, אם יהיה איחור או אם יבטלו לי את הטיסה", סיפר היום (רביעי) הנוסע יוסי ליברמן לוואלה! NEWS, "רציתי אתמול לארוז מזוודה אבל דחיתי את האריזה למועד הכי קרוב לטיסה, כי אני לא יודע אם אני טס".

הוא הוסיף כי הוא לא מתכוון להמשיך ולטוס באל על בשל אי הוודאות. "זו פעם אחרונה שאני רוכש כרטיס טיסה באל על. חוסר הוודאות לגבי הטיסה הביא אותי להחלטה שאין סיבה שאטוס אתם", אמר, "שילמתי כסף מלא על הכרטיס ועכשיו אני צריך לדאוג אם אני טס או לא".

עוד באותו עניין:
טיסות אל על נוספות בוטלו בשל עיצומי הטייסים: "יום שלם נשרף"
"מחלה" וסירוב לעלות למטוס: התשובות שקיבלה אל על מהטייסים
"הטייסים זוכים להטבות, לנו משלמים מינימום - והם מתלוננים?"

מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון. David Silverman, GettyImages
מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון/GettyImages, David Silverman

כוכי גולדשטיין, סוכנת נסיעות מחולון, ציינה כי נוסעים רבים איבדו את האמון בחברה הישראלית. "חמישים אחוזים מהלקוחות שלי בימים האחרונים מבקשים לא לטוס עם אל על", סיפרה גולדשטיין, "מי שרכש כרטיס כבר ביקש שאזמין לו כרטיס מקביל בחברה זרה". היא הוסיפה כי הנוסעים בוחרים לעשות זאת למרות דמי הביטול בגובה של כ-150 דולרים.

"רבים מהם מסבירים כי הם חייבים לשריין את מועדי היציאה. יש לי הרבה נוסעים שהזמינו הפלגה בחו"ל והם צריכים להתייצב בנמל ביום ובשעה מוגדרים", אמרה סוכנת הנסיעות. "את חברת הספנות לא מעניינות הבעיות של טייסי אל על. באותה מידה יש לי לקוחות אנשי עסקים שחייבים להגיע ליעד במועד מסוים, ולכן מבצעים את ההזמנה הכפולה". לדבריה, לקוחות שמבצעים הזמנות חדשות דורשים שהטיסה תתבצע בכל חברה אחרת שאינה אל על.

גם בסוכנות הנסיעות "יפים" בראשון לציון דיווחו על התופעה: "נוסעים רבים ביקשו לבטל את הכרטיסים שלהם באל על". לדברי הסוכנות, מדובר "בעשרות רבות של נוסעים הרשומים לטיסות במהלך חודש דצמבר, אבל באל על מסרבים לבטל ודורשים דמי ביטול מלאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully