וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסות אל על נוספות בוטלו בשל עיצומי הטייסים: "יום שלם נשרף"

נוסעי אל על שמחכים לטיסה לספרד מתוסכלים עם דחיית טיסתם. "אנחנו תקועים", אמרו באולפן וואלה! NEWS. בהסתדרות מותחים ביקורת על החברה: "נלחמת בעובדים". השר כץ קורא לפתור את הסכסוך ומצהיר: "זו טרגדיה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן.

ביטולי טיסות באל על:
• טיסה LY333 מתל אביב לבריסל, שתוכננה ל-16:00 בוטלה.
• טיסה LY332 מבריסל לתל אביב, שתוכננה ל-21:30 בוטלה.
• טיסת LY354 שאמורה הייתה להמריא בשעה 12:24 למינכן, שונתה ל-LY347, יעדה הוחלף לציריך והיא מופעלת על ידי חברת "טרוול סרוויס".

השיבושים בטיסות אל על נמשכות ובין פטיש הנהלת אל על לבין סדן הטייסים, ניצבים הנוסעים המיואשים. "היינו אמורים לטוס בשש בבוקר לספרד, ואנחנו תקועים פה", סיפר היום (רביעי) לוואלה! NEWS משה, נוסע שטיסתו נדחתה שוב ושוב, כבר ארבע פעמים. "שיבשו לנו את היום, איך אפשר להרגיש במצב כזה?".

לצדו נמצא יוסי, שסיפר על מצבו של נוסע שלא יודע מתי ימריא - אם בכלל. "יש מלחמה בין הטייסים להנהלה, אבל זה לא מעניין אותי", אמר, "אני נמצא פה עכשיו, ולא יודע אם אוכל לטוס או שלא. יום שלם נשרף". הוא הוסיף כי איש לא שוחח עם הנוסעים על פיצוי בשל הדחיות החוזרות ונשנות. "עגמת הנפש גדולה מאוד, ושום פיצוי לא יעזור".

על פי אתר אלעל, כל הטיסות מופעלות על ידי חברות זרות. באתר צויין כי רק טיסה LY333 מתל אביב לבריסל, שתוכננה להמריא בשעה 16:00 בוטלה, כמו גם טיסה LY332 בכיוון ההפוך שתוכננה להמריא בשעה 21:30.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנוסעים תקועים בין החברה לבין הטייסים. מטוס אל על/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים, חילופי ההאשמות בין הצדדים נמשכים. אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מתח ביקורת על חברת אל על וטען כי ביטול הטיסות נובע מצעדי החברה, ולא מצעדי הטייסים. "החברה החליטה שהיא נלחמת בעובדי החברה ולא רק בטייסים ומבטלת טיסות. ביטול טיסות זה גם פגיעה החברה עצמה, באמינות שלה וגם בעובדים שלה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

העובדים נערכים לקראת סכסוך עבודה

הוא הוסיף כי העובדים נערכים להצבעה על סכסוך עבודה. לדבריו, הטייסים ניהלו משא ומתן ארוך, אך החברה סירבה להצעה שהועלתה. "מאותו רגע אנחנו נמצאים במאבק. מה פשעו העובדים?". לדבריו, נתוני שכר הטייסים אותם מציגה החברה מסולפים. "הם עובדים כפול. כל אדם שיעבוד כפול, ירוויח כפול משכורת, נוח להם להציג את התלושים האלה".

שר התחבורה ישראל כץ, ישיבת ממשלה, 6 בנובמבר 2016. משה סלמן, הארץ, פול צלמים
"נוסע שעוזב, לא חוזר". השר כץ/פול צלמים, משה סלמן, הארץ

"אם החברה רוצה, כל הטיסות יצאו כסדרן", אמר אדרי, והוסיף כי "המנכ"ל החליט לעשות סדרת חינוך לעובדים, הביא מטוסים זרים ומטיס אותם באמצעות טייסים וצוות זר. אנחנו לא מסכימים ונאבק בזה". הוא הוסיף כי "אם המנכ"ל חושב שיש שביתה לא חוקית יש לכך בתי משפט בישראל. הוא בוחר את הדרך האחרת והאלימה, להכות בעובדים שלו באמצעות עובדים זרים".

בתוך כך, שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "מה שקורה בחברת אל על זו טרגדיה. על כל המעורבים לסיים את הסכסוך הזה ולשמר את הנכס של נאמנות האזרחים לחברות ישראליות". השר התייחס לפרשה בדברים שנשא בכנס הבינלאומי השנתי לתעופה האזרחית של מכון פישר שנערך בבית חיל האוויר בהרצליה. הוא אמר עוד כי "לקוח שעוזב אינו חוזר. חברת אל על השתלבה בצורה מצוינת בשמים הפתוחים בניגוד לחששות, ואסור ליירט את ההמראה". השר כץ הוסיף כי "חייבים לסיים את הסכסוך והפגיעה בנוסעים באופן מיידי. אם הנוסעים הישראלים יעברו לטוס בחברות אחרות הם כבר לא יחזרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully