וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: הבדיקה בעניינה של סוויד לא קשורה למשפחת נתניהו

16.11.2016 / 13:38

משרד המבקר פרסם הבהרה ולפיה הבדיקה החלה לפני שידור תחקיר "עובדה", וכי הטענות שנבדקות לא קשורות לנושאים שהועלו בתכנית. הבדיקה עוסקת במינוי משרת אמון וכן במינוי נציג ציבור במשרד ממשלתי אחר

עריכה: ניר חן

(בווידאו: התביעה נגד מני נפתלי בגין הטרדה מינית)

מבקר המדינה יוסף שפירא מבהיר היום (רביעי) כי בניגוד לפרסומים שלפיהם נבדקות טענות שהעלתה בתכנית "עובדה" ורד סוויד, לשעבר ראשת הרשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה, מדובר בבדיקה בנושא אחר לחלוטין שאינו קשור לטענות שהועלו בתכנית. סוויד טענה בראיון לתכנית כי במהלך פרשת אב הבית מני נפתלי, כאשר הוגשה נגדו תלונה על הטרדה מינית, פנתה אליה מקורבת שלא עובדת בלשכה בדרישה שתגייס את ארגוני האנשים למאבק בנושא.

"היא לא הבינה איך אני לא מגייסת את גדודי ארגוני הנשים למאבק סביב כל פרשת מני נפתלי", אמרה סוויד בתכנית. היא הוסיפה כי המקורבת תהתה בפניה "למה את לא מגייסת, למה את לא עוזרת?".

אתמול פורסם כי מבקר המדינה פתח בבדיקה בעניינה של סוויד בעקבות התחקיר. עם זאת, היום המבקר יצא בהבהרה כי הבדיקה החלה לפני שידור התכנית ואינה קשורה למשפחת נתניהו. משרד המבקר הדגיש כי הבדיקה "עוסקת בנושאים אחרים שאינם קשורים כלל ועיקר לטענות שנשמעו בתכנית". בהודעת המשרד נמסר עוד כי "מדובר בבדיקה בקשר למינוי משרת אמון, וכן במינוי נציג ציבור במשרד ממשלתי אחר".

עוד בוואלה! NEWS:
תרגיל של האופוזיציה: הוקדמה ההצבעה על חוק ההסדרה
טיסות אל על נוספות בוטלו בשל עיצומי הטייסים: "יום שלם נשרף"
11 שנות מאסר לנהג שהרג והפקיר את חברו; אחיו התאום נידון לשנה

מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
הבדיקה החלה לפני שידור התכנית. מבקר המדינה יוסף שפירא/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן

עוד נמסר כי לאחר שידור התכנית "עובדה", פנתה תנועת אומ"ץ למשרד מבקר המדינה בבקשה שיבדוק את הטענות שהועלו בה. אתמול השיג יועץ המבקר ניצב (בדימוס) עמיחי שי לעמותה וציין כי מדובר בבדיקה בנושא נוסף שאינו קשור לטענות שהועלו בתכנית עצמה.

לשכת ראש הממשלה יצאה נגד הפרסומים וטענה כי "השיטה האבסורדית נמשכת: בתקשורת טענות סרק על התעמרות – ומיד אחר כך מפעילים לחץ תקשורתי על הרשויות כדי לפתוח ב'בדיקה', והכול כדי לנגח את ראש הממשלה".

"בניגוד גמור לטענות השקריות של ורד סוויד", נכתב בתגובת הלשכה, "היא הרעיפה שבחים על רעיית ראש הממשלה, ויש לכך עדויות רבות. הגברת סוויד גם טרחה לשלוח מכתבים אישיים מרגשים בכתב ידה לרעיית ראש הממשלה. 'לגברת נתניהו היקרה', כתבה באחד מהם. 'יום האישה שמח. אני רוצה להודות לך מעומק הלב על תמיכתך וסיועך הרב'".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עולים על מטוס בדרכם לפריז- מאי 2010. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"הבדיקה אינה קשורה למשפחת נתניהו". ראש הממשלה ורעייתו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully