וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה: "המשק יושבת בעוד שבועיים"

15.11.2016 / 15:20

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומקביליו מארגון המורים ומהסתדרות הרופאים הכריזו על הסכסוך במחאה על ביטול הביטוחים הסיעודיים. "הביאו אותנו לשוקת שבורה, זה יהיה מאבק קשה. האוצר לא מציע פתרונות", אמרו

צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז

ההסתדרות הכללית, הסתדרות הרופאים וארגון המורים הכריזו היום (שלישי) על סכסוך עבודה במחאה על ביטול הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר הסתדרות הרופאים ליאוניד אידלמן ויו"ר ארגון המורים רן ארז סיכמו כי אם לא תושג התקדמות בנושא, יפתחו הארגונים בשביתה כללית במשק בעוד שבועיים.

"אנחנו מכריזים על סכסוך העבודה כי אילצו אותנו והביאו אותנו לשוקת שבורה", אמר יו"ר ההסתדרות במסיבת עיתונאים, והוסיף כי "אם לא תהיה ברירה, יהיה מאבק קשה". לדבריו, "כל החברה הישראלית רוצה שננצח. כל הקשישים מסתכלים עלינו בחרדה כי הם רוצים שננצח. משרד האוצר מציע לקשישים ביטוחים פרטיים במקום לשבת יומם ולילה וליזום פתרונות אמיתיים".

ניסנקורן מתח ביקורת על אנשי האוצר בטענה כי הם רוצים פתרון "בלי לתת שקל". הוא הוסיף כי "כולנו אזרחים שמשלמים מסים, אבל אנחנו צריכים שהמדינה תתן לנו את המינימום. בושה למדינה שככה היא מתנהלת".

עוד בוואלה! NEWS:
כחלון מאותת: "גם רשות השידור זה שידור ציבורי"
אחרי הגעת נושאת המטוסים לסוריה: רוסיה ואסד פתחו במתקפה נרחבת
לראשונה: שיעור הפריון של נשים ערביות ויהודיות היה זהה ב-2015

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר בינ"ה שלמה אביטן בישיבה לשם הכרזה על סכסוך כללי במשק, 15 נובמבר 2016. מגד גוזני
"יהיה מאבק קשה". יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן/מגד גוזני

יו"ר הסתדרות הרופאים ליאוניד אידלמן אמר במסיבת העיתונאים כי "ביטוח סיעודי קבוצתי הוא הכי חשוב בארגון עובדים, זה מבחן של ארגון עובדים - האם אנחנו הצלחנו לספק ביטוח סיעודי לחברים בארגון?". לדבריו, "אנחנו בתור רופאים יודעים היטב כי חיים של כל אדם יכולים להשתנות. אנחנו רואים את זה כל יום". הוא הוסיף כי רופאים יצטרכו להשבית את מערכת הבריאות "משום שאין לנו דרך אחרת".

אידלמן הוסיף כי "האינטרסים של הרופאים ושל החולים זהים. אנחנו מכריזים על סכסוך עבודה ואנחנו נילחם יחד". מקבילו מארגון המורים הצטרף לטענות, ואמר כי "המאבק הזה הוא עבור כולנו, גם צעירים וגם מבוגרים. בלי הביטוח הזה אנחנו נתונים לעוני. אנחנו נכריז על הסכסוך הזה ונלך יד ביד עם ההסתדרות הכללית".

ביום ראשון אמר ניסנקורן כי פתרון המשבר נמצא בידי שר האוצר משה כחלון, שלטענתו מהווה הגורם היחיד שהתערבותו תוכל למנוע את השביתה. "בעקבות ויכוח קשה עם פקידי האוצר, שלטענתם הנושא הסיעודי אינו באחריותם, הגענו להחלטה להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק", אמר ניסנקרון לוואלה! NEWS. "לא יכול להיות שהמדינה מתנערת מהנושא הזה, והנושא הסיעודי נדחק לפינה. היחידים שיכולים לפתור את הנושא הם שר האוצר ושר הבריאות. יש פה מחלוקת מול הפקידים שמתנגדים למצוא פתרון לנושא, ולכן אין לנו אלא להכריז על סכסוך עבודה שיכלול גם את ארגוני המורים".

כבר בשנה שעברה החל המשבר בנושא הביטוחים הסיעודיים, לאחר שגם אז הכריז ניסנקורן על סכסוך עבודה. בדצמבר 2015 הודיעו הצדדים על פתרון זמני ל-200 אלף אזרחים מעל גיל 55, שמאז שנת 2011 הופסק הביטוח הסיעודי הקבוצתי שלהם. בהודעה זו הוסבר כי אותם אנשים יוכלו להצטרף לביטוח הסיעודי שקופות החולים משווקות ללא מילוי שאלון רפואי, ומבלי לשלם מחיר גבוה יותר מאנשים אחרים בני גילם שכבר מכוסים בביטוח של קופות החולים. עוד הכריזו הצדדים אז כי יאריכו בשנה נוספת, עד סוף שנת 2016, את האפשרות להאריך ביטוחים סיעודים קבוצתיים שעדיין קיימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יו"ר הסתדרות הרופאים ד"ר לאוניד אידלמן, נובמבר 2016. מגד גוזני
"חיים של כל אדם יכולים להשתנות". יו"ר הסתדרות הרופאים ליאוניד אידלמן/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully