וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון מאותת: "גם רשות השידור זה שידור ציבורי"

15.11.2016 / 13:32

שר האוצר, שטען בעבר כי לא יהסס להטיל וטו כדי לקדם את הקמת תאגיד השידור, אמר בכנס אילת לעיתונות כי הנושא אינו בתחומו. "לא בניתי את התאגיד, ואני לא אמור להתעסק בזה", טען. על חוק ההסדרה: "לא אתמוך בחוק שיפגע בבית המשפט העליון"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: אוהד פיטר

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (שלישי) לסדרת נושאים על סדר היום במהלך כנס אילת העשירי לעיתונות, בהם האיום בסגירת תאגיד השידור הציבורי, אישור חוק ההסדרה בוועדת השרים לענייני חקיקה ולטיפול במשבר הדיור. "גם רשות השידור וגם התאגיד זה שידור ציבורי", אמר בהתייחסו לעתיד הקמת "כאן", והוסיף כי "שידור ציבורי בשבילי הוא חופשי, דמוקרטי ואמין. יש רשות שידור, זה לא שידור ציבורי אמין?".

כחלון התייחס בדבריו גם לאפשרות למזג את תאגיד השידור הציבורי עם רשות השידור הוותיקה. "כשהתחלתי את התפקיד, הופיעו בתקציב שלי 700 מיליון שקל עבור התאגיד. כשר אוצר, שלחו אותי לטפל בתקציב, ואז יום אחד אני שומע שרוצים לדחות בשנה וחצי", אמר כחלון. "אמרתי לראש הממשלה שאני לא מוכן לתת אגורה מעבר למה שסוכם - תאגיד או רשות שידור".

עוד בוואלה! NEWS:
"השופטים לחצו": הנאשם בדקירת חייל למוות במועדון הורשע בהריגה
ח"כ בגין תוקף את חוק ההסדרה: "יש להיזהר מהפעלת כוח מיותר"
צמצום בפערים החברתיים, אין שיפור במתמטיקה ואנגלית: נתוני המיצ"ב

שר האוצר משה כחלון בכנס אילת לעיתונות, 15 בנובמבר 2016. חיים דוד, מערכת וואלה! NEWS
"לא אמור להתעסק בזה". כחלון באילת, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים דוד

שר האוצר הדגיש כי הוא לא זה שבנה את התאגיד החדש וכי זהו לא תחום העיסוק שלו. "אני לא אמור להתעסק עם זה או זה", אמר והוסיף בתוקף כי "יהיה שידור ציבורי". דבריו של כחלון מגיעים לאחר שלפני שבועיים התבטא בחריפות בוועדת הכספים נגד סגירת התאגיד. "מי שרוצה להביא חוק לממשלה - שיראה מאיפה הוא מביא את הכסף", אמר כחלון בדיון לפני שבועיים, והוסיף כי "אם צריך להטיל וטו - אטיל אותו". כמה ימים אחרי הדיון, הוחלט על הקמת צוות משותף של משרדי האוצר והתקשורת לבחון את נושא תקציב השידור הציבורי.

בתוך כך, עובדי התאגיד הודיעו כי יפגינו בערב מול ביתו של כחלון במחאה על הכוונה לסגור את מקום עבודתם. מוועד עיתונאי התאגיד נמסר: "שר האוצר נתן היום אישור למסירת השידור הציבורי לידי הפוליטיקאים. בכך הוא נותן יד לגניבת השידור הציבורי מהציבור לטובת הפוליטיקאים. לא נסכים לשום 'דיל' שיביא למעורבות פוליטית בשידור הציבורי. אנחנו דורשים משר האוצר משה כחלון לקיים את מה שאמר רק לפני חודשים ספורים: 'שידור ציבורי חזק זה דמוקרטיה חזקה, שידור ציבורי חזק זה חברה חזקה, שידור ציבורי חזק זה תקשורת חזקה'".

עוד באותו נושא

כחלון על סערת התאגיד: "אם אצטרך אטיל וטו"

לכתבה המלאה

"לא מתפקידי לתת לראש הממשלה ציונים"

בנוסף לסערת השידור הציבורי, התייחס שר האוצר גם לחוק ההסדרה ולפינוי ההתנחלות עמונה. כחלון הודיע כי "לא יתמוך בחוק שיתפרש כפגיעה בבית המשפט העליון" ואף אמר כי הדבר "לא יקום ולא יהיה". לדבריו, הליכוד מנסה לסמן את מפלגתו, כולנו, בשל בעיה בבחירות הפנימיות ובמשיכת קולות מצביעים. "לליכוד יש בעיה עם המתפקדים ועם הפריימריז, הם רוצים את הקולות שלהם וזה טבעי. הם רוצים שאנחנו נהיה 'שמאלנים תורנים'", אמר.

כחלון התייחס בדבריו גם לאווירה הציבורית כלפי
עיתונאים שונים. "מה שקרה לאמנון אברמוביץ' זה מעשה נבלה" אמר השר, "כל מילה קשה בנושא הזה תהיה רכה מדי". עם זאת, הוא סירב להגיב על היחס לעיתונאית אילנה דיין. "לא דיין ולא ראש הממשלה צריכים אותי בעניין הזה. הוא לא עונה לכם, אז באתם אלי?", שאל.

גם הרפורמה בשידור המסחרי עלתה לדיון מול כחלון, שאמר כי "זכיונות זה סוג של שכירות שאין להם אופק על המסך וזה מונע השקעה", אמר. "אני לא חושב שצריך לפרק כוח מאף אחד. לא צריך להתערב יותר מדי שתהיה תחרות. רינה מצליח, עיתונאית בכירה מערוץ 2 אמרה לי פעם שהתחרות בחדשות תהרוס את התקשורת. היום אני חושב שהיא צודקת". לדבריו, הוא אינו פוסל שקילה מחדש את הליך לפיצול ערוץ 2.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. נובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ
"לא מתפקידי לחלק לו ציונים".נתניהו/הארץ, אמיל סלמן

השר כחלון נשאל גם על יחסיו עם ראש הממשלה. "אני לא בחרתי בו - הציבור בחר בו. אני חלק מהממשלה ולא מתפקידי לחלק לו ציונים", אמר. הוא הוסיף: "יש לנו מחלוקות על התאגיד, אבל זו הפוליטיקה", והודיע כי לא יחבור לליכוד בבחירות הבאות. "יש לי אג'נדות חברתיות טיפה שונות, ולא יכולתי לעשות בליכוד את מה שרציתי", הבהיר.

בהתייחסו למשבר הדיור, אמר שר האוצר כי יישא באחריות לתוצאותיו בסוף הקדנציה. "אם לא אספק את הדירות, לא אעמיד את עצמי לבחירה יותר", אמר. כשנשאל לגבי המיסוי שהחליט להשית על בעלי דירה שלישית ומעלה, אמר כי אין סיבה שבעלי דירות יעלו את מחירי השכירות. "אין סיבה ששוכר ישלם יותר, או שהמשכיר יעלה את שכר הדירה. המס לא יצר ביקוש נוסף לדירות ולא נוספו דיירים. זה שהמשכירים מנצלים את המצב - זה בניגוד להיגיון הכלכלי", אמר.

שר האוצר משה כחלון בכנס אילת לעיתונות, 15 בנובמבר 2016. חיים דוד, מערכת וואלה! NEWS
כחלון בכנס העיתונות, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים דוד

בתוך כך, עובדי "כאן" יפגינו הערב מול ביתו של כחלון, במחאה על דבריו ועל הכוונה לסגור את התאגיד. מוועד עיתונאי התאגיד נמסר: "שר האוצר, משה כחלון, נתן היום אישור למסירת השידור הציבורי לידי הפוליטיקאים. בכך הוא נותן יד לגניבת השידור הציבורי מהציבור לטובת הפוליטיקאים. לא נסכים לשום "דיל" שיביא למעורבות פוליטית בשידור הציבורי. אנחנו דורשים משר האוצר משה כחלון לקיים את מה שאמר רק לפני חודשים ספורים: 'שידור ציבורי חזק זה דמוקרטיה חזקה, שידור ציבורי חזק זה חברה חזקה, שידור ציבורי חזק זה תקשורת חזקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully