וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השופטים לחצו": הנאשם בדקירת חייל למוות במועדון הורשע בהריגה

15.11.2016 / 13:07

בן גניש, שנעץ סכין קצבים ביפתח גריידי ליד מועדון ברעננה לפני שנתיים וחצי, הודה במסגרת הסדר טיעון והורשע בהריגה ובשיבוש מהלכי משפט. אביו תקף את החלטת השופטים לקבל את ההסדר: "הם דחפו לסגור עניין כדי להקל על עצמם"

צלמים זמניים מורשים

בן גניש, הנאשם המרכזי בחקירת מותו של יפתח גריידי בן ה-19 ליד מועדון ברעננה באפריל 2014, הורשע היום (שלישי) במסגרת הסדר טיעון בהריגה וכן בעבירות שיבוש מהלכי משפט. גניש, בן 23, נעץ בגריידי סכין קצבים, ברח מזירת הרצח והסגיר את עצמו לאחר יותר מיממה.

בתום הדיון היום ניגש אביו של יפתח גריידי, עזר, לעו"ד ירום הלוי, המייצג את גניש, ואמר לו שהוא לא האויב שלו ואף לחץ את ידו. "בשבילי הוא היה רוצח ויישאר הרוצח", אמר והוסיף ביקורת חריפה על בית המשפט: "החוק היבש לא נרטב אף פעם אבל האזרחים נרטבים כי בית המשפט מנותק מהעם. לכן היום לצערי אין אמון בבית המשפט. אנחנו בדרך לאנרכיה. ניסינו להילחם בכל דרך אפשרית ידיי כבולות אין לי הרבה מה לעשות".

לדבריו, "ראיתם לבד איך השופטים דחפו כדי לסגור עניין. הם מקלים על עצמם, זו השיטה ולא רק במשפט של הבן שלי. קשה לי להבין מה זה רצח במדינת ישראל. האיש לא קיים הוא מת. נרצחה פה קהילת חברים, משפחה שלמה, אבלה על זה. אף אחד לא חושב, מחר יהיה סיפור חדש. זה אובדן שאתה לא מחלים ממנו. בתי המשפט לצערי לא רואים את זה".

לקריאה נוספת:
נאשם בהריגת החייל יפתח גריידי הורשע בשיבוש ואי מניעת פשע
עד בתיק הרצח של יפתח גריידי חזר בו: "לא בטוח שראיתי"
תיעוד: הדקות שהובילו לרצח יפתח גריידי

יפתח גריידי חייל בן 19 מרעננה שנרצח בפתח מועדון. פייסבוק, צילום מסך
"נרצחה פה קהילת חברים". יפתח גריידי/צילום מסך, פייסבוק

עורך הדין הלוי אמר כי הוא מרוצה ולא מרוצה מהסדר הטיעון שבמסגרתו הודה מרשו בעבירות. "אני מרוצה שבן גניש כבר לא יורשע ברצח ואכן הוא לא רצח, אך אני כמובן לא מרוצה שלצורך ההסדר ויתרנו על טענה שזו הייתה תאונה, שכן גניש נדחף על ידי צעירים ופגע במנוח".

בכתב האישום המתוקן והמרוכך שהוגש לשופטים תוקן סעיף שרמז על פנייתו המכוונת של גניש לעבר גריידי. במקום "אז, ניגש הנאשם ליפתח ונעץ את הסכין בגופו, בצדו השמאלי", נכתב כי "הנאשם נעץ את הסכין בגופו של יפתח שהיה במקום".

בפרשה הורשע גם מני דבוש, בן 27, בן דודו של גניש, בעבירות של שיבוש הליכי משפט ואי מניעת פשע. הוא הואשם בכך שהלם בגריידי באגרופים והחזיק בידו במזלג גריל. שניים נוספים הואשמו בעבירה של אי מניעת פשע.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
בן גניש הוא החשוד המרכזי ברצח יפתח גריידי. צילום מסך
טען שזו הייתה תאונה. בן גניש/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully