וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם בהריגת החייל יפתח גריידי הורשע בשיבוש ואי מניעת פשע

5.5.2016 / 17:17

אחרי שעד מרכזי בתיק רצח החייל במועדון ברעננה לפני שנתיים חזר בו מגרסתו, הסכימו הצדדים על הסדר למני דבוש, שלא הואשם בדקירה הקטלנית. כחלק מההסדר נגזר עליו עונש מאסר, שאותו סיים לשאת בזמן מעצרו

צילומי אבטחה, עריכה: טל רזניק

מני דבוש, שהואשם בהריגת יפתח גריידי ליד מועדון ברעננה באפריל 2014, הורשע היום (חמישי) במסגרת הסדר טיעון בעבירות של שיבוש הליכי משפט ואי מניעת פשע. כחלק מההסדר נגזר על דבוש, שלא הואשם בדקירה הקטלנית בגריידי, עונש מאסר של שנה וארבעה חודשים, שאותו סיים לשאת בזמן מעצרו מאז הרצח. ההסדר אושר על ידי בית המשפט.

משפחת המנוח נתנה את הסכמתה להסדר שנערך בעיקר בשל קושי ראייתי שנוצר בתיק לאחר שעד מרכזי חזר בו – כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS. התיק נגד הנאשם המרכזי בתיק, בן גניש, שהואשם ברצח גריידי, ממשיך להתנהל בפרקליטות מחוז מרכז.

הרצח אירע בתום עימות בין שתי חבורות מבלים במועדון, בעקבות הטרדה של בחורה. הנאשם המרכזי הוא גניש, בן 23, שנעץ בגריידי סכין קצבים, ברח מזירת הרצח והסגיר את עצמו לאחר יותר מיממה. דבוש, בן דודו בן ה-27, נאשם שהלם בגריידי בן ה-19 באגרופים והחזיק במזלג גריל. שניים נוספים הואשמו בעבירה של אי מניעת פשע.

עוד באותו נושא:
תיעוד: הדקות שהובילו לרצח יפתח גריידי
רצח יפתח גריידי: ארבעה חשודים יואשמו בהריגה?
חברתו של הנרצח: "התמונות לא יעברו, קשה לקום מזה"

הארכת מעצר של מני דבוש בבית משפט השלום בפתח תקווה, החשוד ברצח החייל יפתח גריידי, אפריל 2014. דרור עינב
לא הואשם בדקירה הקטלנית. מני דבוש בבית המשפט/דרור עינב

פרקליטות מחוז מרכז מסרה בתגובה לגזר הדין: "נגד הנאשם העיקרי בפרשה עודנו מתנהל הליך בגין רצח המנוח, יפתח גריידי. באשר לנאשם מני דבוש, בשל קשיים ראייתיים שהתעוררו במהלך שמיעת הראיות בביהת המשפט, אשר נבעו משינוי גרסתם של עדי הראייה המרכזיים, תוקן כתב האישום במסגרת הסדר טיעון, וזאת על דעת משפחת המנוח. בהתאם לכך אישר היום בית המשפט את הסדר הטיעון והרשיע את דבוש בשיבוש מהלכי משפט ואי מניעת פשע. אנו משתתפים בצערה של המשפחה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
תיעוד: הרגעים שהובילו לרצח יפתח גריידי. צילומי אבטחה, צילום מסך
הרגעים שהובילו לדקירה בגריידי/צילום מסך, צילומי אבטחה

לפני כשנה חזר בו עמית ויצנר, עד ראייה מרכזי במשפט רצח החייל גריידי, מגרסתו נגד הנאשמים במהלך אחד הדיונים בתיק. עם זאת, השופטים סירבו להכריז עליו "עד עוין". ויצנר הוא חברם של שני הנאשמים, גניש ודבוש.

ויצנר נחקר באזהרה לאחר המקרה ובחקירתו תיאר את התגרה וציין שראה את גניש וצעירים נוספים מרעננה עוזבים את המקום. לדבריו, הוא הספיק לראות את ההתקהלות מחוץ למועדון, את המאבטח המנסה לסגור את השער ואת גניש העומד באמצע הסמטה שמחוץ למועדון. אז, סיפר, התקשר לחבר נוסף בשם ספיר, וביקש לברר את מיקומו. האחרון השיב לו שהוא בדרכו הביתה. הוא העיד כי מיד לאחר מכן שמע צעקות והבחין בגריידי השכוב על הרצפה ומדמם. אלא שבעדותו בבית המשפט חזר בו ויצנר מגרסתו וטען כי אינו בטוח שזה אכן מה שראה, וכמו כן הלין על כך שהופעל עליו לחץ מצד השוטרים שחקרו אותו, במטרה לתאר את הדברים כפי שאמר בעדותו.

רצח במזלג גריל ובסכין קצבים בליל פסח

על פי כתב האישום, באפריל 2014 בילו הנאשמים במועדון ברעננה. באותו ערב, שהו במקום גם גריידי יחד עם חבריו. במהלך הערב ניסה אחד הנאשמים, שי קלדרון, במספר הזדמנויות ליצור מגע עם ידידתו של גריידי. למרות התנגדותה, המשיך קלדרון במעשיו עד שנחלץ חבר לעזרתה. בעקבות המקרה, התפתחה קטטה במועדון בין הנאשמים לחבריו של גריידי. מאבטחי המקום הפרידו בין החבורות, אולם כבר אז – כך לפי האישום, גמלה בלבו של גניש ההחלטה להרוג מי מבני החבורה של גריידי. לשם כך, נכנסו הנאשמים למטבח המועדון, משם לקח גניש מזלג גריל ארוך בעל שתי שיניים, אותה בהמשך העביר לדבוש, וכן סכין קצבים.

הנאשמים צעדו לעבר שער היציאה וכשגניש הבחין באחד מבני חבורתו של גריידי, הוא ניסה לדקור אותו, אך זה הצליח להימלט. לאחר מכן, ראה גניש את גריידי, ויחד עם דבוש הם הדפו אותו לקיר והלמו בו באגרופים. לפי האישום, דבוש דקר את גריידי באמצעות המזלג וגניש נעץ את הסכין. כתוצאה מהפגיעה דימם גריידי למוות. מיד לאחר הדקירה נמלטו הנאשמים מהמקום. אישום נוסף ייחס לנאשמים עבירה של שיבוש מהלכי משפט, בכך שמיד לאחר הדקירה הם נמלטו מן הזירה, העלימו את הסכין וכן את חולצתו של גניש. בנוסף, התקשרו הנאשמים לשניים מעובדי המועדון, ניסו לברר מידע על תוצאות הדקירה ועל קיומן של מצלמות אבטחה במקום.

(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully