וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "מודאגים מאוד מחוק ההסדרה ומקווים שהוא לא יעבור"

דוברת מטעם מחלקת המדינה מסרה כי החוק, שנועד למנוע את פינוי עמונה, "יסלול את הדרך להכשרת עשרות מאחזים לא חוקיים בגדה המערבית". לדבריה, החוק "מבהיר את הבחירה שבפניה עומדת ישראל, בין בנייה נוספת – לשלום"

צילום: נתנאל אייזדורפר, עריכה: יאיר דניאל

אליזבת טרודו, מנהלת לשכת דובר מחלקת המדינה, התייחסה היום (שני) לחוק ההסדרה, שנועד, בין היתר, למנוע את פינוי המאחז עמונה ואושר אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה. בתדרוך לעיתונאים בוושינגטון אמרה טרודו כי "אנחנו מאוד מודאגים מקידום חקיקה שתאפשר הכשרה של מאחז לא חוקי על אדמה פלסטינית פרטית".

טרודו ציינה כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט "הביע בעצמו דאגה מחוסר החוקתיות של החוק". היא הבהירה כי "אם החוק יתקבל, זה יסלול את הדרך להכשרה של עשרות מאחזים לא חוקיים בגדה המערבית", וכינתה זאת "צעד מדאיג, שלא תואם את ההערכות המשפטיות שנשמעו בישראל, ומהווה התרחקות מהמדיניות הישראלית של אי-בנייה על אדמה פרטית".

עוד בוואלה! NEWS:
תכנית הפעולה של תושבי עמונה: עיר אוהלים לאלפי מתנגדים לפינוי
עימות בישיבת הליכוד על עמונה: "מכניסים את ראש הממשלה למצור"
בג"ץ דחה פה אחד את הבקשה לדחיית פינוי מאחז עמונה: יפונה עד סוף 2016

תושבי עפרה ועמונה מפגינים לקראת העברת חוק ההסדרה, מול משרד רוה"מ. נובמבר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
השר בנט בהפגנת תושבי עמונה, בשבוע שעבר/תצפית TPS, הלל מאיר

לדבריה, החוק "מבהיר את הבחירה שבפניה עומדת ישראל, בין בנייה של עוד התנחלויות לשלום". טרודו הוסיפה כי "יש לחקיקה הזאת עוד כמה שלבים, ואנחנו מקווים שהיא לא תתקבל. אנחנו הבהרנו את העמדה שלנו". עם זאת, היא סירבה להתייחס לכמה שאלות שהוצגו לה בנוגע צעדים קונקרטיים שעשוי הממשל האמריקני לנקוט נגד ממשלת ישראל אם יאושר החוק.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט טען הערב במסגרת יום עיון באוניברסיטה העברית בנוגע לסוגיית עמונה ובהתייחסות להחלטת בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, שסירב לבקשת המדינה לדחות את פינוי המאחז, כי "כשבית המשפט העליון פוסק שהמדינה נדרשת להרוס בנייה בלתי חוקית, על המדינה לפעול לקיום פסק הדין ככתבו וכלשונו". לדבריו, "קל לקבל פסק דין שמקבל את העמדה שלנו אבל צריך לקבל גם פסק דין שלא מקבל את העמדה שלנו".

"מעמדו של בית המשפט העליון והתוקף של פסיקותיו מהווים אבן יסוד במשטר הדמוקרטי ובהגנה על זכויות אדם", הוסיף היועץ המשפטי. "העולם מכיר ומעריך את בית המשפט שלנו, שגם מגן מתהליכים משפטיים בזירה הבינלאומית".

לדבריו, "אני משתדל לסייע לממשלה במימוש המדיניות שלה ולמצוא פתרונות משפטיים לבעיות סבוכות, ולעתים קרובות למנוע פינוי בתים שהוקמה במעורבות הרשויות, שנמצאת שנים רבות על הקרקע. לעולם הפתרונות הללו יהיו בתוך גדרי החוק. אין לקבל פתרונות, גם לא בדרך של חקיקה שאינם בגדרי הדין. אין גם לקבל חקיקה שפוגעת במעמדו של בית המשפט העליון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור באינטל, קריית גת. נובמבר 2016. לירון מולדובן
"מכניסים את ראש הממשלה למצור". נתניהו/לירון מולדובן

מוקדם יותר היום התפתח עימות בישיבת סיעת הליכוד בנוגע לחוק ההסדרה, שנועד למנוע את פינוי המאחז. ח"כ בני בגין פנה לחברי סיעתו, והביע מחאה על כך ששרים וחברי כנסת תמכו בחוק, חרף עמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בגין הודיע כי הוא מתכוון להצביע נגד החוק, וינסה אף לשכנע נוספים להתנגד לו. "אתם מכניסים את ראש הממשלה למצור", קרא בגין.

בפתח ישיבת הסיעה התייחס נתניהו לפסיקת בג"ץ, ואמר כי "אנחנו מודעים למצוקת התושבים ופועלים בדרכים שונות לפתרון הבעיה". הוא הוסיף ויצא נגד יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג: "הוא השתמש במונח 'וירוס' בהקשר למתנחלים ולמתיישבים, שהם בשר מבשרנו. רק אתמול האשמת אותנו בפלגנות ובהסתה, זה בדיוק מה שאתה עושה עכשיו. אני קורא לך לחזור בך מהדברים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully