וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית מכירות פומביות מציג: תעודת יושר של הרב המואשם בעבירות מין

13.11.2016 / 16:30

בית "ווינרס" שבירושלים מציע למכירה את התעודה של הרב ברלנד, שאותה כתב בשנות ה-60 ראש ישיבת וולוז'ין, אחת הישיבות הנחשבות בעולם החרדי. התעודה מעידה על הרב כי הוא "אדם ישר ונאמן"

עריכה: שניר דבוש

בית המכירות הפומביות "ווינרס" בירושלים מציע למכירה תעודת יושר של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת "שובו בנים" בחסידות ברסלב, שמואשם בשורת עבירות מין בנשים. התעודה, המעידה על הרב כי "הנהו אדם ישר ונאמן", נכתבה על ידי הרב שמעון לנגברט, ראש ישיבת ישיבת וולוז'ין, אחת הישיבות הנחשבות בעולם החרדי, שבה למד ברלנד בצעירותו.

התעודה, שנכתבה בשנות ה-60, נמצאה בין שלל מכתבים אישיים שנכתבו על ידי הרב ברלנד, בן 79, שמוצעים כולם למכירה. בין המסמכים, מצויות אגרות וגלויות שכתב ברלנד לרב שמואל הומינר, איש תנועת המוסר מהיישוב הישן, שחיבר ספרים רבים בתחום המידות ושמירת הלשון.

לקריאה נוספת:
הרב ברלנד יישאר במעצר עד תום ההליכים: "חשש גדול שיימלט מהארץ"
האיומים של חסידי ברלנד נחשפים: "נחש, צריך להוריד לך את הראש"
תחת אבטחה כבדה: הרב ברלנד הואשם במעשים מגונים בנשים ובבת 16

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תעודת היושר המוצעת למכירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד המסמכים המעניינים המצויים באוגדן הוא פתק "התעוררות תפילה" פרטי שהיה שייך לרב הומינר. מקורם של המסמכים, בהם תעודת היושר, בעיזבון של רב חרדי שהלך לעולמו והיה בקשר עם הרב ברלנד. במרוצת השנים התקיימה בין השניים חלופת מכתבים בעיקר סביב סוגיות הלכתיות.

בבית המכירות "ווינרס" מציינים כי מצב הפריטים טוב מאוד וכי שוויים מוערך ב-1,300 דולר. מחיר הפתיחה, כך מדגישים, הוא 500 דולרים. אנשי המכירה סירבו לציין כיצד הגיע הפריט לידיהם, אך מסרו כי מאז שהוא עלה לאתר המכירות פנו אליהם גורמים מסוימים בבקשה שיוסר ממנו והציעו עבור כך מחיר גבוה מהמחיר המוערך.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הרב אליעזר ברלנד, דיון בערעור בנוגע להמשך מעצרו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 1 באוגוסט 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
הרב ברלנד/תצפית TPS, הלל מאיר

הרב ברלנד היה אחד המנהיגים הכריזמטיים של חסידות ברסלב. לפני שלוש שנים נחשפו עדויות של נשים מקהילתו על כך שביצע בהן עבירות מין. ברלנד נמלט מישראל ושהה במשך תקופה ארוכה במדינות רבות, בהן דרום אפריקה, הולנד, שוויץ, תוך שהוא נמלט מרשויות החוק בארץ ובעולם.

בחודש יולי השנה הוסגר הרב לישראל, נעצר עד תום ההליכים והוגש נגדו כתב אישום ובו חמישה מקרים המייחסים לו בין היתר עבירות של מעשים מגונים שלא בהסכמה, מעשים מגונים תוך ניצול יחסי תלות ומרות כלפי קטינה ובנוסף תקיפה ופציעה בנסיבות מחמירות. בימים אלה מתנהל משפטו של ברלנד, וחרף מחאות חסידיו וניסיונותיהם המשפטיים של פרקליטיו להביא לשחררו, הרב נותר במעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully