וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמעיה אנג'ל ביקש שארצח את אשתו": העבר האפל של החשוד ברצח בתאילנד

שמעון ביטון, שחשוד שרצח את אליהו כהן בתאילנד וביתר את גופתו, סחב אחריו עבר פלילי עשיר, לפני שגויס כסוכן משטרתי. הוא התחיל בפריצה לבתים באירופה ואחר כך עבר לסחר בסמים חוצה גבולות. "ישבתי 30 שנה בכלא בארבע מדינות. לא קל לי לקבל את החוק"

צילום: יוטיוב, עריכה: ניב מעוז

"אני שמעון ביטון, עבדתי כסוכן ביחידת להב והפללתי את רוב החברים הכי טובים שלי" - כך פתח החשוד המרכזי ברצח אליהו כהן בתאילנד את עדותו בבית המשפט המחוזי בלוד לפני שנה וחצי, אז הפליל עברייני סמים בכירים לאחר שבתוך הכלא הפך לסוכן משטרתי. ביטון, סוחב אחריו עבר פלילי עשיר, אך תמורת הפללת העבריינים הבכירים בייבוא קוקאין, הרואין וסמים קשים נוספים מבלגיה לישראל, הובטח לו עולם ולמלואו: קיצור שליש ממאסרו, 150 אלף שקל והטבות נוספות.

לאחר סיום עדותו והרשעת המעורבים, הוא עזב את הארץ ועבר להתגורר בתאילנד. עברו הפלילי, שנחשף מעל דוכן העדים, מגולל סיפור של עבריין כבד, שסייע למשטרה, אבל לא זנח לרגע את העולם הפלילי.

עוד בוואלה! NEWS:
החשוד ברצח בתאילנד: עבריין שערק לשורות המשטרה - והפליל סוחרי סמים
קלינטון מאשימה את ה-FBI בהפסד: "חידוש החקירה עצר את המומנטום"
נתניהו: "מאז רצח רבין מנסים לעוות את ההיסטוריה ולייחס לי הסתה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רציתי לשנות את החיים שלי". ביטון בעת מעצרו בבנגקוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יצאתי לחופשה מהכלא בתור סוכן והתקשרתי לאיזה עבריין ממשפחת הפשע של מיכאל מור בנהריה והתעניינתי לרכוש ממנו סמים", סיפר על תקופת הפעלתו כסוכן. "לא עשיתי את העניין הזה בשביל בצע כסף או סכום כזה פעוט של 149 אלף שקל שהובטח לי, רציתי לשנות את החיים שלי כי הבנתי שמעולם הפשע, המילוט היחידי זה לבגוד בחברים".

על דוכן העדים סיפר ביטון על עבר פלילי חסר גבולות. הוא פרץ לבתים בשוויץ, באמסטרדם ובגרמניה עד שבשנת 1990 הוא שב לישראל, הורשע בתקיפת קשישה בת 80 ונשלח למאסר בן עשר שנים. בכלא הוא פגש עם אחד מגדולי העבריינים בישראל אז, שמעיה אנג'ל.

"בשנת 1992 שמעיה מבקש ממך לרצוח את אשתו שרה אנג'ל", הטיח בביטון אחד הסנגורים. "כן", ענה. "אחר כך מצאו שני רימונים מתחת לאוטו שלה, ואתה היית מעורב בעניין הזה, אבל אתה לא רצית לרצוח אותה", הוסיף הסנגור, ולכך השיב ביטון: "לא. הברחתי אותה לצרפת. טסתי עם אחד המעורבים לבלגיה".

עוד באותו נושא

שדד קשישה, העלים גופה ונמלט בזהות בדויה: זה החשוד ברצח בתאילנד

לכתבה המלאה
שמעיה אנג'ל. מוטי קמחי, הארץ, חד פעמי
"ביקש ממני לרצוח את אשתו". שמעיה אנג'ל אחרי שחרורו ב-2003/חד פעמי, מוטי קמחי, הארץ
"אני חי במלחמות כל יום בכלא, אני לא דוקר אנשים, אלא מגן על עצמי"

ב-1993 נתפס ביטון בבלגיה עם 390 גרם הרואין ונשלח לארבע שנות מאסר. הוא הוסגר לישראל וריצה את עונשו בכלא שאטה, שם התעמת עם אנשי העולם התחתון. "בכלא אתה דוקר אנשים?", שאל אותו הסנגור. "אני חי במלחמות כל יום בכלא, אני לא דוקר אנשים, אלא מגן על עצמי", אמר ביטון. "התחילה מלחמה עם יצחק אברג'יל, דוקרים ונדקרים, מלחמת גזענות ערבים ויהודים".

ב-1998 מצליח ביטון להימלט מישראל לתאילנד ומעורב בעסקאות סמים חובקות עולם, וייצואם ליפן, לאוסטרליה ולקנדה. בין היתר הוא מכר עטים המשמשים כאקדחים. בהמשך הוא הואשם ברצח ישראלי בתאילנד, אולם הורשע בסיוע בהעלמת גופתו. הוא הוסגר לישראל, והשתחרר ב-2008, רק כדי להיכנס לכלא שוב לאחר שהורשע בייבוא סמים מדרום אפריקה. בכלא הוא שוב היה מעורב בקטטות ובמריבות, ובהמשך גויס להיות סוכן משטרתי במסגרת מבצע "חוצה ישראל".

שרה אנג'ל. אביב חופי
ביטון הבריח אותה לצרפת. אנג'ל/אביב חופי

"הרווחתי שבע או שמונה אלף שקלים בחודש", סיפר בבית המשפט. "אני לא ילד טוב ירושלים ולא טלית שכולה תכלת. עשיתי דבר שעזבתי את עולם הפשע בצורה לא מכובדת, אבל זו הייתה דרך לעזוב את העולם הזה. לא סיפרתי סיפורים ולא שיקרתי על אף אחד. באתי, ישבתי 30 שנה בכלא בארבע מדינות. לא קל לי ופשוט לבוא ולקבל את החוק כמו שהוא".

בין היתר צוטט ביטון באחד המזכרים המשטרתיים כשהוא אומר למפעילו: "אני לא מפחד למות, אני מפחד להרוג". ביטון הסביר על דוכן העדים: "אמרתי את זה כי אני מפחד שאם החיים שלי יהיו בסכנה אני אנסה להגן על עצמי. לא כדאי לחזור לחיים האלה כי אותם אנשים שמתעסקים בעולם של הפשע הם ממשכים אחכ להתעסק עם עדים".

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully