וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח בתאילנד: עבריין שערק לשורות המשטרה - והפליל סוחרי סמים

12.11.2016 / 20:50

שמעון ביטון, שנעצר בבנגקוק בחשד שרצח את אליהו כהן בן ה-63, שימש סוכן של המשטרה בעת שישב בכלא, והוביל להפללת ארבעה אנשים שתכננו לייבא סמים מבלגיה. ביטון זכה לשחרור מוקדם, והמשטרה התחייבה לתגמל אותו. נציב שב"ס לשעבר שהכיר את הנרצח: "הוא לא עשה רע לאיש"

צילום: יוטיוב, עריכה: ניב מעוז

שמעון ביטון, החשוד שרצח יחד עם בנו בן ה-17 את אליהו כהן, גמלאי שירות בתי הסוהר בן 63, בתאילנד, הוא בעל עבר פלילי עשיר - שגם שימש סוכן משטרתי. במהלך שהותו בכלא הוא עבד עבור היאחב"ל בתיק ייבוא וסחר בסמים. ביטון, החשוד כי רצח את כהן וביתר את גופתו מאחר שקיים יחסי מין עם זוגתו, הופעל על ידי אנשיו של ניצב מני יצחק, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה. פרקליטות מחוז מרכז אישרה את הפעלתו של ביטון כסוכן.

ביטון הופעל על מנת להפיל רשת להברחת סמים מסוג MDMA, ביחד עם אסירים נוספים. בין היתר, הוא הוביל להפללתם של ארבעה עברייני סמים בכירים, שתכננו ביחד עמו ועם וסוכן משטרתי נוסף להבריח סמים מבלגיה לישראל. הארבעה הורשעו בייבוא סמים במהלך 2013.

עוד בוואלה! NEWS:
ביום השנה להירצחו: רבין יוצג בקמפיין כתומך בסיפוח מעלה אדומים
ההשקעה השתלמה: פוטין מחכה לשלטון טראמפ - ולשינוי הסדר העולמי
"משימות קרביות": אוניות מלחמה רוסיות הגיעו לחופי סוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד ברצח, שמעון ביטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת מעורבותו בפרשה ערכו האסירים לביטון "מבחן כניסה", שבמסגרתו הוא רכש עבורם עשרה גרם קוקאין ו-30 גרם הרואין. הוא הוביל עסקת סמים מוצלחת במהלך חופשה בכלא, ובעקבותיה זכה לשחרור מוקדם. הוא אף המשיך להבריח סמים עבור האסירים, כחלק מעבודתו עם המשטרה, שהתחייבה לתגמל אותו בכספים ובדיור, ולהכניסו לתכנית להגנת עדים.

ביטון העיד בבית המשפט המחוזי בלוד, ולפני כשנה וחצי הוא סיים את עדותו והמשטרה איפשרה לו לצאת מהארץ. ביאחב"ל ובלהב 433 הדגישו כי בין המשטרה לבין הרוצח לא היה כל קשר מאז סיים את עדותו לפני שנה וחצי, אך אישרו כי הוא פעל בדירות של היאחב"ל.

עוד באותו נושא

החשוד ברצח בתאילנד: עבריין שערק לשורות המשטרה - והפליל סוחרי סמים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביטון במהלך מעצרו בתאילנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

רב-גונדר בדימוס אריה ביבי, שכיהן כמפקד מחוז ירושלים במשטרה ונציב שב"ס, סיפר בריאיון לוואלה! NEWS כי הנרצח היה קרוב אליו ביותר, והיה נהגו במשך שנים ארוכות. "אלי היה כמו אחד מילדיי במשך שני עשורים, הוא היה הנהג שלי", אמר ביבי והוסיף: "הכרתי אותו כטירון במג"ב כשהייתי מפקד פלוגה ברמאללה. הוא היה איתי לאורך כל שירותי ופיקודי, עד שהייתי נציב שב"ס. זה בחור שלא ידע לעשות רע לאיש, הוא אהב את הבריות. הוא היה מאוד קרוב אלי ושירת אותי בנאמנות רבה". ביבי אמר כי כהן היה קרוב גם למשפחתו, וסיפר כי פעם כעס עליו והודיע לו כי יפטר אותו מתפקידו. "באותו הרגע אשתי והילדים שלי פרצו בבכי. זה ממחיש עד כמה הוא היה קרוב אלי ואליהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקום שבו נמצאה גופתו של כהן בבנגקוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביבי סיפר כי אחותו של כהן יצרה עמו קשר ואמרה לו כי אחיה נעדר. "היא אמרה שהיא מודאגת ושאין לה קשר איתו. בהתחלה לא חששתי לגורלו והיום שמעתי בחדשות על הרצח והזדעזעתי", אמר. "גם לאחר השחרור הוא שמר איתי על קשר. הוא התגרש לפני כמה שנים, לקח את הכסף מהפנסיה, את פיצוי הפרישה ואת הכסף מהגירושין ויצא לתאילנד. הוא קנה שתיים או שלוש דירות וחי שם. כל כמה חודשים הוא היה מגיע לישראל והיה מתקשר. גם ביום הולדת של האישה והילדים שלי הוא היה מתקשר".

ביבי סיפר כי הכיר את החשוד ברצח, ואמר: "הדרעק שרצח אותו היה אצלנו בבית הסוהר. רק בן עוולה, פרא אדם, יכול לבצע רצח כל כך אכזרי. לרצוח ולבתר את הגופה ולצקת את חלקי הגופה בבטון. בן עוולה שלא צריך להיות לו מקום בחברה ובין החיים. למרות שכל הזמן הייתי נגד עונש מוות, אני חושב שפה הייתי חותם על עונש כזה. זה פשע שלא יתואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully