וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדד קשישה, העלים גופה ונמלט בזהות בדויה: זה החשוד ברצח בתאילנד

שמעון ביטון, החשוד ברצח ישראלי בבנגקוק יחד עם בנו, תקף בעבר בת 80 עם כיסא, נאשם ברצח תאילנדי וריצה עונש מאסר בגין העלמת גופה. עם זאת, הוא גם שימש סוכן סמוי של המשטרה. "השהות באגף הנידונים למוות בתאילנד גרמה לי לטראומה", אמר לוועדת השחרורים

צילום: יוטיוב, עריכה: ניב מעוז

רשויות הביטחון בתאילנד פתחו היום (שבת) בחקירה לבירור נסיבות הרצח של אליהו כהן, גמלאי שירות הביטחון לשעבר בן 63, שגופתו נמצאה מוקדם יותר בבית פרטי בבירה בנגקוק. החשודים במעשה הם שמעון ביטון ובנו בן ה-17, שעל פי החשד רצחו וביתרו את גופתו מאחר שקיים יחסי מין עם זוגתו של האב. לאב היסטוריה פלילית עשירה: בעבר הורשע בתקיפת קשישה ואף נמלט מרשויות החוק באמצעות זהות בדויה.

שמעון ביטון מוכר היטב לרשויות החוק בישראל. הוא הורשע ב-1992 בשוד מזוין ובתקיפה באירוע אכזרי וקשה. ביחד עם נוספים, תקף ביטון קשישה בת 80 באמצעות כיסא וגרם לה לחבלות קשות ביותר. בגין אירוע זה נידון לחמש שנות מאסר.

עם זאת, ביטון נמלט מהארץ בטרם החל לשאת את עונשו. שנה לאחר הרשעתו הוא נמלט לאירופה ורק ב-1996 נעצר בבלגיה בעקבות שימוש בסמים והוסגר לישראל. ב-1998 בעת חופשה מהכלא שוב נמלט מהארץ בדרכון מזויף, הפעם לתאילנד, שם נישא, נולדו לו ילדים, ואז עבר להתגורר בפיליפינים.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
הגולשת העזתית הצעירה שנאלצת להקריב את חלומה למען משפחתה
טראמפ נחוש להגיע להסכם ישראלי-פלסטיני: "העסקה האולטימטיבית"
"משימות קרביות": אוניות מלחמה רוסיות הגיעו לחופי סוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופתו של כהן נמצאה קבורה תחת בטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואולם, גם אז לא חדל ביטון מפעילותו העבריינית. הרשויות בתאילנד ביקשו מהפיליפינים להסגירו לאחר שנאשם ברצח מקומי. במהלך משפט שהתנהל זוכה מעבירת הרצח, אולם הורשע בסיוע להעלמת הגופה ונגזרו עליו שלוש שנות מאסר. עם סיום מאסרו הוסגר לישראל וחזר ביוני 2004 להמשך ריצוי מאסרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

במהלך תקופה זו, ביקש מבית המשפט העליון לנכות את הזמן שנותר לו לשהות בכלא בישראל בשל העובדה כי כבר ריצה עונש מאסר בתאילנד. בין היתר, טען כי בשל מעורבות ישראל בהסגרתו מהפיליפינים לתאילנד, יש לראות בכך כאילו ישב בכלא הישראלי. בית המשפט העליון דחה את בקשתו, תוך שהוא מציין כי מלבד תאילנד, היה מבוקש ביטון בשתי מדינות נוספות.

ב-2006 ביקש ביטון שיחרור מוקדם מהכלא הישראלי. "השהות באגף הנידונים למוות בתאילנד גרמה לי לטראומה שאיננה ניתנת לתיאור", מסר לוועדת השחרורים, אולם בקשתו נדחתה. בעברו, שימש שמעון סוכן סמוי של המשטרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמעון ביטון לאחר מעצרו, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהחקירה שנפתחה עקב היעדרותו של כהן עלה כי שמעון ביטון ובנו דיברו עם כהן בטלפון לפני שנעלם. מאז שנעדר עשו השניים שימוש במכוניתו של כהן ובכרטיס האשראי שלו. בין היתר, גילו החוקרים כי כרטיס האשראי שימש את השניים לרכישת כדורי נפטלין, שקיות זבל וסכיני גילוח.

בתום 48 שעות של חיפושים הם נמצאו מסתתרים בדירה, שבה גם נמצאה הגופה קבורה תחת בטון. אותה דירה הושכרה על ידי ביטון ובנו לפני כשנה. כעשרה קילומטרים מהדירה אותרה מכוניתו הנטושה של כהן.

תחילה, הכחישו השניים את המיוחס להם. אולם לאחר שהמשטרה מצאה כתמי דם בזירה הם הודו במיוחס להם ואף שחזרו את מעשיהם. על החקירה אחראית יחידת CSD, המקבילה ליחידת להב הישראלית. במהלך החקירה טענו החשודים כי הסיבה שהביאה אותם לרצוח את כהן היא העובדה שקיים יחסי מין עם בת זוגו של שמעון.

כהן התגורר בתאילנד זה תשע שנים ודיווח על היעדרותו התקבל מהרב של חב"ד בעיר ביום חמישי. בתו, מיטל כהן, ספדה לאביה בעמוד הפייסבוק שלה. "אבא יקר שלי, בנשמתי תהיה צרור לעולם. מרגע ששמעתי את הבשורה המרה שרצחו אותך וביתרו את גופתך, לבי זעק לשמיים. איך יכול להיות שישראלים עושים כאלה מעשי זוועה? לעולם לא אשכח אותך אבאל'ה יקר שלי. ולך שמעון ביטון מתאילנד, האשם ברצח אבי, שאלוהים לא יסלח לך ושלא תוכל לראות אור יום לעולם", כתבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביטון לאחר מעצרו בתאילנד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המזוודה שבה נמצאו חלקי הגופה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזירה שבה נמצאה הגופה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully