וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכשרות וניווטים ל"יום הפקודה": בעמונה נערכים למלחמה בפינוי

11.11.2016 / 10:52

חוק ההסדרה ובקשת דחיית הפינוי מהעליון עדיין על הפרק, אך במטה המאבק מתכוננים לאפשרות שהפינוי יצא לפועל ב-25 בדצמבר. "אנו נערכים לקליטת עשרות אלפי אזרחים שיגיעו לשבש את פעילות הכוחות"

צילוםף רוני כנפו, עריכת וידאו: עמרי וייס

במטה המאבק נגד פינוי מאחז עמונה נערכים לקראת 25 בדצמבר, מועד הפינוי המתוכנן, ומתכוננים לשיבוש הפינוי. "כחלק מההיערכות להתנגדות לפינוי המתוכנן על ידי המדינה לסוף דצמבר, נערכים בעמונה לקליטת עשרות אלפי אזרחים שיבואו למחות ולשבש את פעולת הכוחות ביום פינוי", נכתב בהודעת המטה לתושבים, לקראת הכשרה למובילי קבוצות ההתנגדות במוצאי שבת. "מטה המאבק יקיים הכשרה למובילי קבוצות ליישוב, שתכלול ניווט לילי לעמונה בצירים שונים בשטח ותדרוך לקראת הגעה ליום פקודה".

בשיחה עם גורם במטה המאבק עולה כי הפעילות נועדה בין השאר כדי להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות, שיעבירו את חוק ההסדרה כדי למנוע את פינוי המאחז הבלתי חוקי. "הפוליטיקאים גוררים רגליים, ביבי עסוק בדחיינות במקום לגלות מנהיגות ולפתור את הבעיה", נמסר מהמטה. "בינתיים, הזמן שלנו אוזל ואנחנו נערכים ליום הפינוי בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אלפים כבר נרשמו והביעו נכונותם להגיע לעמונה ולמחות על ההרס והעוול המתוכנן לביצוע על ידי ממשלת ישראל. אנחנו תקווה שהיום המר לא יגיע, ושהממשלה תממש את רצון בוחריה - ותסדיר את עמונה במקום לזרוע הרס ולהתנכר למתיישבים".

עוד בנושא:
מרצ ו"שלום עכשיו" סיירו בעמונה: "דחייה תהיה פרס לעבריינות פוליטית"
בנט: אם פינוי עמונה לא יידחה – אלך על חוק ההסדרה עד הסוף
הוגשה הצעה מתוקנת לחוק ההסדרה: הפקעת קרקעות – רק עד הסדר מדיני

פינוי המאחז עמונה, פברואר 2006. AP
תמונת פינוי עמונה המפורסמת משנת 2006/AP

לדברי מטה המאבק, הפעילות מיועדת לבני נוער ובוגרים שיצאו מנקודת ההיערכות בגבעת אסף ויגיעו בניווט רגלי לילי לעמונה, מתוך החשש שכל הדרכים הראשיות ייסגרו לתנועה על ידי כוחות הביטחון. עוד נמסר מהמטה כי הכנת הצירים נעשתה בשיתוף עם אנשי שטח המכירים מקרוב את האזור ואת מהלכי הכוחות בפינוים קודמים ומטרת הפעילות היא הכנה מתאימה לשיבוש הפינוי המתוכנן על פי החלטת בית המשפט העליון.

כבר חודשים אחדים מורד חוק ההסדרה מהסדר יום של ועדת השרים לחקיקה בשל בעיות משפטיות עמו. לפי היועץ המשפטי לממשלה, גם החוק המרוכך שהוגש לכנסת בשבוע שעבר לא פותר את הבעייתיות החוקתית. היום נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השרים אביגדור ליברמן, נפתלי בנט ואיילת שקד, והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בניסיון לשכנע את ראשי הבית היהודי לא להעלות את החוק מחשש שהוא יפגע בדחיית הפינוי שביקשה המדינה מבית המשפט העליון בשבעה חודשים.

מבחינת בנט ושקד, הם מעוניינים להעלות את החוק כבר ביום ראשון מתוך חשש שהעליון ידחה אותו שוב והכנסת לא תספיק לחוקק אותו עד לפינוי עמונה המיועד. כפי שסוכם, ההחלטה בנושא תתקבל ביום ראשון בפורום ראשי סיעות הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully