וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש ליחס מועדף": מדוע סגן שר החינוך טרם חתם על הסכם ניגוד עניינים?

8.11.2016 / 8:40

שנתיים חלפו מאז שנכנס מאיר פרוש לתפקידו, אך הוא עדיין לא חתם על הסכם ניגוד עניינים - למרות חברותו בכמה עמותות חרדיות. כעת, הוגשה עתירה הדורשת ממשרד החינוך לחשוף את יומנו: "התרבו האינדיקציות לחשש כי סגן השר פועל בניגוד עניינים מפורש"

ח"כ מאיר פרוש אוזק את עצמו לדוכן המליאה בדיון לאישור חוק הגיוס. טלי מאייר
פרוש במליאת הכנסת, ב-2013/טלי מאייר

שנתיים חלפו מאז שנכנס סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) לתפקידו, והוא טרם חתם על הסכם ניגוד עניינים. הדבר מעורר תמיהה לאור חברותו של פרוש בעמותות חרדיות מהן עלול לעלות חשש לניגוד עניינים בכמה תפקידים. בעתירה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד משרד החינוך, נדרש המשרד לחשוף את יומנו האישי של סגן השר ואת ההסכם עליו חתם, אף שאינו חתום בינתיים.

"התרבו האינדיקציות לחשש כי סגן השר פועל בניגוד עניינים מפורש", נכתב בעתירה, "וכן החשש כי ערים חרדיות אשר ראשי העיר הנבחרים בהן נמנים על מפלגתו וסיעתו זוכות ליחס מועדף, הובילו את העותרת לדרוש את המידע". את העתירה הגישה עמותת "נוער כהלכה" באמצעות עורכי הדין יואב ללום וראובן ביטון ממשרד ללום ביטון ושות'.

עוד בוואלה! NEWS:
חיפה דורשת לסגור מפעל מזהם: "כמו נהג שנתפס ב-10,000 קמ"ש"
הרבנות מחרימה סיור בכותל בגלל השתתפות רפורמים: "נחווה דעתנו אישית"
האח יועץ לבנט, האם חברת הבית היהודי: המועמד של שקד לעליון

משרד המשפטים בירושלים. נועם מושקוביץ
"עריכת חוות הדעת מצויה בשלבי גיבוש מתקדמים". משרד המשפטים בירושלים/נועם מושקוביץ

בהסכמי ניגוד העניינים נקבע מה הם התחומים, הנושאים, הגופים והאישים ששרים וסגניהם יימנעו מלעסוק בעניינם בגלל קרבתם האישית לנושא. למעשה אין להם הסדרים כפי שנדרש מעובדי מדינה, זאת בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה. השרים פועלים לפי החלטת ממשלה הקובעת כי שר לא יפעל בניגוד עניינים, וההסכמים נחתמים בדרך כלל בתוך זמן קצר מיום הכניסה למשרד או לתפקיד.

מסיבה שאינה ברורה, בעניינו של סגן שר החינוך לא קיים הסכם שכזה. הדבר תמוה בשל העובדה כי פרוש חבר במספר רב של עמותת, בהן "מרכז אגודת ישראל בארץ הקודש", "ועדת הרבנים לענייני צדקה" ועמותות נוספות. נגד פרוש הופנו בעבר טענות על כך שביקר ביחד עם בכירי משרד החינוך בעיר אלעד שבה ראש העירייה הוא בנו - ישראל פרוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לשכת פרוש: "סגן השר מודע לכל הנקודות שבהן עליו להיזהר"

במשרד המשפטים אמרו כי "עריכת חוות הדעת בעניין סגן שר החינוך מצויה בשלבי גיבוש מתקדמים" והוסיפו כי עד להשלמת עריכתה "הועברו הנחיות בעניין האופן שבו על סגן השר לנהוג בתקופת הביניים". ואולם, מתברר כי משרד היועץ המשפטי העביר כבר טיוטה של הסכם ניגוד העניינים לסגן השר פרוש, אך זה ביקש לדון באחד מהנושאים פעם נוספת, דבר שגרם לעיכוב נוסף בחתימתו.

מלשכת סגן שר החינוך נמסר בתגובה: "סגן השר מודע לכל הרגישויות או הנקודות שבהן עליו להיזהר או להימנע ממעורבות ופועל בהתאם להנחיות מדויקות שקיבל בנידון. נושא החתימה על המסמך הוא עניין טכני פרוצדורלי גרידא".

(עדכון ראשון: 7/11, 18:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully