וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות מחרימה סיור בכותל בגלל השתתפות רפורמים: "נחווה דעתנו אישית"

6.11.2016 / 23:05

אף נציג מטעם הרבנים הראשיים לא ישתתף בסיור של ועדת הפנים ביום שלישי על רקע המשבר סביב הקמת רחבה שלישית. "החרמת יהודים בגלל יהדותם היא פטנט חרדי משומש", גינו בתנועה המסורתית

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(עימותים אלימים בתפילה משותפת ברחבת הכותל, בתחילת החודש)

הרבנות הראשית לישראל תחרים את הסיור של ועדת הפנים של הכנסת ביום שלישי בכותל המערבי בעקבות השתתפותם של הרפורמים והקונסרבטיבים. במכתב שיצא היום (ראשון) מלשכות הרבנים הראשיים יצחק יוסף ודוד לאו נרמז כי בסיור לא ישתתף נציג מטעמם, אף שמוקדם יותר הבהירו ברבנות אחרת. הסיור מתוכנן להתקיים ביום שלישי בבוקר על רקע המשבר סביב הכשרת רחבה שלישית בכותל המערבי שתפעל באופן שוויוני לטובת הרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל.

"מאחר שמדובר בנושא הכותל המערבי והשמירה על קדושתו, ומאחר שנושא זה הוא בדרגת חשיבות ורגישות עליונה, מן הראוי שהרבנים הראשיים ישמיעו את דעתם באופן אישי בפני ועדת הפנים של הכנסת ולא באמצעות שליחים", נכתב. בלשכות הרבנים הוסיפו כי "כבוד הרבנים הראשיים לישראל כבר קיימו בעבר סיורים בכל מתחם הכותל המערבי וגיבשו בהתאם לכך את עמדתם בנושא". עוד נכתב כי הרבנים ישמחו להשמיע את עמדתם בנושא הכותל בפני חברי ועדת הפנים בישיבה מיוחדת בנושא במועצת הרבנות הראשית לישראל.

מוקדם יותר הודיע חבר ועדת הפנים, יעקב אשר מיהדות התורה, כי יחרים את הסיור מאותה סיבה. בלשכתו של יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם אמרו בתגובה כי "ועדת הפנים אינה רשאית לעשות העדפות בעניין מוזמניה". לפי לשכת יו"ר הוועדה, "הדיון שנקבע עוסק בסוגיית הסדרי התפילה בכותל ומן הסתם ראוי כי הצדדים שבגללם נוצרה המחלוקת יגיעו לדיון ויהיו שותפים לו".

עוד בוואלה! NEWS:
"משוגע, לך מכאן": עימות בכותל במהלך מחאה על אי-יישום מתווה הפשרה
מתווה הכותל חוזר לבג"ץ: "הכניעה המבישה לחרדים מונעת פתרון"
קונסרבטיבים ורפורמים קוראים לנתניהו: אשר את מתווה הכותל

עימותים אלימים בכותל המערבי, 2 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
עימותים בתפילה משותפת בכותל, בתחילת החודש/נועם מושקוביץ

חודשיים אחרי שאישרה את מתווה הפשרה להקמת רחבה שלישית, הממשלה נמנעת מיישומו ונתניהו הודיע שיבחן אותו מחדש עקב התנגדות החרדים. החרדים, שהיו מעורבים בחשאיות בגיבוש הפשרה, חזרו בהם לנוכח הלחץ הציבורי במגזר החרדי. בעקבות אי-יישום ההחלטה הגישו בחודש שעבר הזרמים הלא אורתודוקסים עתירה לבג"ץ בדרישה ליישם את המתווה. בג"ץ טרם הכריע בעתירה, אך נראה כי הפוליטיקאים החרדים יעדיפו לעכב את הפתרון הפוליטי ככל שניתן ולהשאיר את הסוגיה לפתחו של בג"ץ. כך, יוכלו להימנע מהפלת הממשלה בלחץ הרחוב החרדי.

"התנהלותם המבישה של הרבנים הראשיים, שלא נאה להם לשבת בחדר אחד עם ישראלים וישראליות המממנים את משכורתם, רק מוכיחה את חשיבות המאבק על תפילה שוויונית בכותל", אמר הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית. "זהו לא רק מאמץ להבטיח את הנגישות של נשים ומיליוני יהודים רפורמים וקונסרבטיבים למקום התפילה הקדוש, אלא מאמץ לממש ולהטמיע את הרעיון שיש יותר מדרך אחד להיות יהודי בישראל. אנו קוראים ליושב ראש הוועדה – דוד אמסלם, להודיע שלא ייכנע לחרמות ושלא יקיים מפגש נפרד עם הרבנים הראשיים".

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית הוסיף כי "החרמת יהודים בגלל יהדותם היא פטנט חרדי משומש. כעת הם מנסים להטיל וטו על השתתפותנו בסיור ועדת הפנים, כאילו הם שומרי הסף של העם היהודי. אבל השנאה היא יועץ רע. סיור ועדת הפניפ יתקיים, או לא יתקיים, אבל לא תהיה בו הדרה לזרמים הלא אורתודוקסים. הימים האלה חלפו מהעולם. הפוליטיקאים החרדים יכולים לשחק בנדמה לי, אבל אנחנו לא ניעלם להם מהעיניים. אנחנו כבר פשוט רבים מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully