וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה הכותל חוזר לבג"ץ: "הכניעה המבישה לחרדים מונעת פתרון"

6.10.2016 / 11:00

לאחר שבדיון הקודם ביקרו השופטים את אי-מימוש מתווה הפשרה, התנועה הרפורמית וארגונים הגישו עתירה הדורשת להורות לממשלה לאפשר תפילה שוויונית במקום. "להחזיר את הכותל לעם היהודי"

עריכה: מתן חדד

(בווידאו: נשות הכותל ערכו ברכת כהנות והכניסו ספר תורה לרחבת הכותל בניגוד להוראת היועמ"ש)

התנועה הרפורמית וארגונים נוספים הגישו הבוקר (חמישי) עתירה לבג"ץ בדרישה להורות לממשלה לאפשר תפילה שוויונית בכותל. זאת, באמצעות יישום החלטת הממשלה מתחילת השנה או על ידי התקנת רחבת תפילה חדשה.

מנכ"ל התנועה הרפורמית הרב גלעד קריב אמר כי "הרוב המכריע של הציבור בארץ ובתפוצות תומך בהקמת רחבה שוויונית בכותל, אך הדבר היחיד שמונע זאת הוא הכניעה המבישה של הממשלה למפלגות החרדיות". הוא הוסיף כי בתנועה מקווים שבג"ץ יורה לממשלה לעמוד בהחלטות שלה "ולהחזיר את הכותל לידי העם היהודי כולו". לדבריו, העתירה מוגשת "בשם מיליוני יהודים שחשים מודרים ומופלים באתר התפילה הקדוש ביותר לעם היהודי".

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל אמרה כי "העתירה הזו היא הפתק הכואב ביותר שהכנסנו עד עכשיו אל בין אבני הכותל. כתבנו בה על האטימות והכוחנות של הרשויות שמנהלות את הכותל ואנו תובעות עבורנו צדק ושוויון. הגיע הזמן לשחרר את הכותל, להפוך אותו למקום שהוא בית לכולן וכולם ולא עוד מעוז חרדי במימון המדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
טייס F-16 נהרג בנטישת מטוס בוער בבסיס רמון שבדרום; הנסיבות בבדיקה
הבית הלבן גינה את הפתרון למפוני עמונה: "הפרת הבטחות ישראליות"
ראש השנה של חסידי ברסלב באומן: ונדליזם, שוד ואלימות בין חצרות

נשות הכותל בכותל המערבי, ירושלים. אפריל 2016. רויטרס
"חשים מודרים ומופלים". נשות הכותל במהלך תפילה/רויטרס

עם הגשת העתירה, אמר עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית בישראל, כי היא מוגשת בכאב גדול. "זהו מעמד שממשלת ישראל צריכה להתבייש בו. מדינה שמכבדת את עצמה צריכה לעמוד בסיכומים הכתובים שממשלתה אישרה ברוב קולות, בהצבעה חוקית, בהחלטה רשמית", אמר הס. "תחת זאת, בחרה ממשלת ישראל להיכנע למיעוט חרדי קטן וקיצוני שמצליח לסכל מהלך היסטורי שהיה משיב את הכותל לעם היהודי ואת ירושלים לקונצנזוס של יהודי העולם".

בתוך כך, התנועה למשילות ודמוקרטיה קראה לפסול את הרכב שופטי בג"ץ הצפוי לדון בעתירה המדוברת בטענה כי "השופטים הזמינו עתירה ולקחו צד". התנועה הגישה תלונה לנציב התלונות על שופטים. עו"ד זאב לב, חבר בתנועה למשילות ודמוקרטיה, אמר כי "לא ניתן להסכים עם אופן פעולה זה של בית המשפט, הפועל באופן גלוי באמצעות העותרים לצורך קידום אג'נדה פוליטית-תרבותית מובהקת".

העתירה באה לאחר שבחודש שעבר הורו שופטי בג"ץ להגיש מחדש עתירה בנושא, כך שמהות העתירה תהיה רלוונטית יותר לעניין. בתחילת השנה אישרה הממשלה את ההסדר בכותל המערבי הקובע שהרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל יקבלו רחבה משלהם, בעוד שברחבה הראשית תישמר ההפרדה ותיאסר תפילה מעורבת. המתווה אושר על ידי החרדים ורב הכותל, אך הלחץ הציבורי במגזר החרדי הביא אותם לחזור בהם מהסכמתם.

נראה כי הגורמים החרדים מעדיפים לעכב את הנושא ככל שניתן ולהשאיר את הסוגיה לפתחו של בית המשפט. כך, יכולים החרדים להימנע מהפלת הממשלה בלחץ הרחוב החרדי.

(עדכון ראשון: 23:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully