וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השנה של חסידי ברסלב באומן: ונדליזם, שוד ואלימות בין חצרות

6.10.2016 / 0:48

כ-30 אלף חסידים מישראל ביקרו בראש השנה בקברו של רבי נחמן באוקראינה. אנשי הנציגות המקומית של משרד החוץ אמנם נדרשו להתמודד עם מקרי אלימות רבים, אך שליח המשרד טען כי נרשמה ירידה במספר התקריות ביחס לעבר

ספק 500

(תיעוד: התפרעות בטיסה חזרה מאומן לישראל)

כ-30 אלף חסידים ומתפללים מישראל נסעו לקראת ראש השנה לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה, עיר שאוכלוסייתה מונה בימים כתיקונם כ-90 אלף תושבים. גם השנה, כמו בשנים קודמות, מצאו את עצמם המתפללים מעורבים במקרי אלימות, שוד וונדליזם: בחלק מהמקרים כמי שחוללו את המעשים הללו ובמקרים אחרים כמעורבים.

במשרד החוץ מודעים לכמות הגדולה של המתפללים המגיעים לעיר הקטנה. בדומה לשנים קודמות נערכו גם השנה כדי לעמוד על המשמר ולתווך בין הגורמים המקומיים למתפללים הישראלים, על מנת לדאוג שהתקופה הזאת תעבור בשלום. "מדי שנה אנחנו מקימים משרד מיוחד לתקופת ראש השנה באומן", מספר אלון שוהם, מנהל חפ"ק שגרירות ישראל בקייב-אומן.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: משרד החינוך ממליץ על "גדר חיה" בעקבות דוח ביטון
ביטן מכחיש אפשרות לאחדות: "בעבודה רוצים להחליש את הרצוג"
מחשש להימצאות עגבת: ייבדקו כל תרומות הדם שהתקבלו מאז יוני

חסידי ברסלב חוגגים ראש השנה באומן. רויטרס
"עוזרים למתפללים בכל מה שנדרש לסייע להם". חסידי ברסלב באומן/רויטרס

"אנשים מגיעים לראש השנה ונשארים לשבת או מגיעים לשבת ונשארים לראש השנה. אנחנו בשבע-שמונה השנים האחרונות מחזיקים במשרד כדי לעזור למתפללים בחיבור לשלטונות המקום בכל מה שנדרש לסייע להם, בכל זאת מדובר ב-30 אלף איש", הסביר שוהם, והמשיך לפרט את האירועים עמם נדרשו במשרד החוץ להתמודד בחג האחרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלטונות מתייעצים עם משטרת ישראל לגבי טיפול בעצורים. שוטרים באומן שבאוקראינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היו מספר אירועים שדרשו את עזרתנו כמו סכסוכים פנימיים בין חצרות אלימות והעניין הזה נמצא בתחקיר של המשטרה", אמר. "אני כשליח המדינה לא נכנס לאפיון הגורם האלים, היו מקרי אלימות בין מתפללים למקומיים, מקרי שוד של דירות מתפללים ומנגד ונדליזם של מתפללים ששכרו דירות והשאירו את הדירות הרוסות. היו מקרים של אלימות כלפי נשים מצד גורמים קיצוניים שלא רצו לראות בסביבתם נשים, סכסוכים עם בעלי בית מקומיים, מקרי שוד של מתפללים בידי מי שהתחזו לנהגי מוניות מורשים ועוד", הוסיף שוהם.

לדבריו, מי שגרמו לאירועים האלימים לא הובאו להארכות מעצר בעיירה עצ מה והעניין נפתר מול משטרת ישראל, אשר תחליט אם הם יוחזקו במעצר לאחר שובם לארץ או לא. "גם במצבים בהם נתפסו סוחרי סמים, השלטונות באומן התייעצו עם השוטרים בישראל והחליטו אם להמשיך לטפל בזה בארץ או לא", הוסיף.

בחודש שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי אוטובוס של נשים שנסעו להתפלל באומן הוחזק על ידי גורמים עבריינים אשר דרשו כסף מנהג האוטובוס המקומי. "השוטרים המקומיים פתרו את הסכסוך הזה כאשר גורמים מסוימים ניסו לעצור את האוטובוס", אמר שוהם על התקרית, אותה הוא לא מגדיר כמקרה משמעותי.

"מדובר באירוע הכי גדול בהשתתפות ישראלים בחו"ל"

"היו אירועים של גילויי אלימות כלפי שוטרים ישראלים מחבורות מתפללים אנטי-ציוניים נגד הממסד הישראלי, השוטרים הגיבו בהכלה וזה נגמר יחסית בשקט", הוסיף שוהם, שלדבריו שיעור האירועים הפליליים היה נמוך השנה בהשוואה לשנים קודמות. "יחד עם זאת צריך לזכור שמדובר בעיר של 90 אלף איש שמארחת 30 אלף איש", אמר עוד. "התשתיות שם היו על סף קריסה והם איכשהו הצליחו לתחזק את העיר בתקופה הזאת".

לדברי שוהם, משרד החוץ מחויב למבקרים באומן כמו לכל קבוצת תיירים ישראליים. "מדובר פה באירוע הכי גדול בהשתתפות ישראלים בחו"ל, וכפועל יוצא משרד החוץ מתבקש לסייע בתיאום עם הקהילה המקומית", הוסיף. "הקושי היה להחזיק משרד כזה עם מחסור של כוח אדם בשגרירות בקייב, והמטה מהארץ היה צריך לסייע", אמר שוהם על הנציגות המקומית של משרד החוץ. "שמנו בצד כמה פעולות שאנחנו עובדים עליהן באופן שוטף ויצאנו למשימה", הוסיף. "מדובר במשימה לא קלה אך שאיכשהו חייבת להיעשות, וכרגע אנחנו הטובים ביותר שיכולים לעשות אותה".

(עדכון ראשון: 20:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully