וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה במונטנגרו: "לאומנים רוסים תכננו להתנקש בראש הממשלה"

לדברי התובע המיוחד, שחוקר טענות להטיית הבחירות בחודש שעבר, לא ידוע על קשר ישיר לממשל במוסקבה, אולם אזרחי המדינה תכננו "להדיח את הממשלה בכוח". האופוזיציה נחשבת מקורבת לממשל הרוסי

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

התובע המיוחד של מונטנגרו מיליבויה קטניץ', שחוקר טענות להטיית הבחירות לראש הממשלה במדינה בחודש שעבר, הכריז אתמול (ראשון) כי קבוצה של "לאומנים רוסים" תכננה להתנקש בראש הממשלה היוצא מילו ג'וקאנוביץ', על מנת להבטיח את השתלטות האופוזיציה על הממשל בפודגוריצה. "מארגני הקבוצה הפושעת הזאת פעלו מתוך ההנחה שלא ניתן להדיח את ממשלת מונטנגרו בבחירות, ושיש להפילה בכוח", הסביר קטניץ'.

מטרת ההתנקשות, לדברי קטניץ', הייתה לאפשר לאחת ממפלגות האופוזיציה, ששמה לא נמסר, להשתלט על הפרלמנט. "הרשויות חשפו כי החוליה הוקמה על אדמת מונטנגרו, סרביה ורוסיה, במטרה לבצע טרור", אמר. "אין לנו כל ראייה כי הממשלה הרוסית מעורבת בכך בשום אופן", הבהיר.

עוד בוואלה! NEWS:
מונטנגרו: ראש הממשלה רמז למעורבות רוסית בבחירות - והתפטר
מונטנגרו: האופוזיציה הפרו-רוסית לא מכירה בתוצאות הבחירות
נאט"ו הזמינה את מונטנגרו להצטרף לברית; רוסיה זועמת

ראש ממשלת מונטנגרו לשעבר מילו ג'וקאנוביץ' לאחר הבחירות, פדגוריצה, 17 באוקטובר 2016. רויטרס
ג'וקאנוביץ', לאחר פרסום תוצאות הבחירות/רויטרס

גורמים ברוסיה הכחישו כל קשר לדיווחים, אולם הממשל במוסקבה הביע בגלוי תמיכה במפלגות "פטריוטיות", שמתנגדות לממשל הפרו-מערבי של מפלגת השלטון, כולל המאמצים להצטרף לברית הצפון אטלנטית, נאט"ו. אף אחת ממפלגות האופוזיציה לא הגיבה עד כה להודעתו של התובע המיוחד.

מאז הבחירות ב-19 באוקטובר, הרשויות עצרו 20 אזרחים סרביים שתכננו לכאורה מתקפות חמושות נגד מוסדות במונטנגרו. בחודש האחרון נפוצו ברפובליקה היוגוסלבית לשעבר תיאוריות קונספירציה רבות בדבר ניסיון הפיכה, ומפלגות האופוזיציה טענו מצדם כי מדובר בניסיונות מצד ג'וקאנוביץ' לנצל את סוכנויות הביטחון על מנת להאריך את שלטונו.

בסוף החודש שעבר הכריז ג'וקאנוביץ' על התפטרותו, לאחר 21 שנים בהנהגת המדינה ולאחר ניצחון מפלגתו בבחירות. סגנו, דושקו מרקוביץ', מונה לראשות הממשלה במקומו. ג'וקאנוביץ' הואשם בשחיתות ובהתנהלות סמכותנית במהלך שנות שלטונו. הוא כבר פרש מההנהגה ב-2006 וב-2010, אולם שב לשלטון.

(עדכון ראשון: 22:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully