וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונטנגרו: ראש הממשלה רמז למעורבות רוסית בבחירות - והתפטר

מילו ג'וקאנוביץ', שהיה בהנהגת המדינה במשך 21 שנה, יפנה את מקומו לסגנו. מפלגתו אמנם ניצחה בבחירות שהתקיימו החודש, אך איבדה מכוחה ברקע חשיפת קבוצה שתכננה לכאורה הפיכה במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש ממשלת מונטנגרו מילו דיוקאנוביץ' יתפטר מתפקידו אחרי 21 שנה בהנהגת המדינה – כך הודיעה אתמול (שלישי) המפלגה הסוציאל-דמוקרטית השלטת. זאת ברקע הטענות שרוסיה ניסתה להשפיע על תוצאות הבחירות במדינה הבלקנית הקטנה, שהתקיימו החודש ובסופן ירד כוחה של מפלגת השלטון. סגנו דושקו מרקוביץ' יחליף אותו.

דיוקאנוביץ' הואשם בשחיתות ובהתנהלות סמכותנית במהלך שנות שלטונו. הוא כבר פרש מההנהגה ב-2006 וב-2010. לא ברור אם טענותיו למעורבות זרה בבחירות במדינה הצעירה קשורות להתפטרות, אך הוא אמר כי יש "קשר ברור לגורם זר" לניסיון להשתלט על הפרלמנט המקומי ביום הבחירות. ראש ממשלת מונטנגרו המתפטר עמד בפני התנגדות עזה מצדן של מפלגות האופוזיציה הפרו-רוסיות, המתנגדות להצטרפות לנאט"ו. מנהיגיהן ביקרו פעמים רבות במוסקבה לפני הבחירות.

20 איש, כולל מפקדם לשעבר של הכוחות המיוחדים של המשטרה בסרביה השכנה, נעצרו באותו יום בחשד שתכננו ניסיון הפיכה. ראש ממשלת סרביה אלכסנדר ווצ'יץ' הודיע ביום שני כי המשטרה המקומית עצרה אנשים נוספים, שלדבריו הם תומכי ראש ממשלת מונטנגרו ותכננו פשעים במונטנגרו. הוא אמר כי הם לא קשורים לארצו, אלא למדינה שלישית שאת שמה לא חשף. לפי דיווחים מקומיים, ראש המועצה לביטחון לאומי של רוסיה ניקולאי פטרושב צפוי להגיע לבלגרד ולהיפגש עם ההנהגה הסרבית.

לקריאה נוספת
מונטנגרו: האופוזיציה הפרו-רוסית לא מכירה בתוצאות הבחירות
נאט"ו הזמינה את מונטנגרו להצטרף לברית; רוסיה זועמת

משטרת מונטנגרו מובילה חשוד בתכנון מתקפות במדינה לבית משפט בבירה פודגוריצה, 16 באוקטובר 2016. רויטרס
מעצר של חשוד בתכנון הפיכה במדינה ביום הבחירות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully