וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו הזמינה את מונטנגרו להצטרף לברית; רוסיה זועמת

שרי החוץ של נאט"ו אישרו את המהלך למורת רוחה של מוסקבה, שמאיימת לבטל את המיזמים המשותפים עם המדינה הבלקנית. "מדובר בהחלטה היסטורית", הכריז המזכ"ל סטולטנברג

תרגיל של נאט"ו ברומניה, יוני 2015. AP
תרגיל של נאט"ו ברומניה, הקיץ/AP

שרי החוץ של נאט"ו הזמינו היום (רביעי) את מונטנגרו להצטרף לברית שאותה מובילה ארצות הברית ובכך צפויה להפוך המדינה הבלקנית הצעירה להפוך לחברה ה-29 בנאט"ו. זאת חרף אזהרותיה של רוסיה מפני המהלך, שתיארה זאת כאיום על היציבות באזור. זאת הפעם הראשונה זה שש שנים שבה מרחיבה הברית את שורותיה.

"אנחנו מברכים את מונטנגרו, זאת החלטה היסטורית", אמר מזכ"ל הברית ינס סטולטנברג לשרי החוץ שהריעו למשמע ההודעה במטה נאט"ו בבריסל. "זאת תחילתה של ברית נפלאה", הוסיף. תהליך ההצטרפות של המדינה צפוי להימשך שנה.

המדינה הקטנה, בת 650 אלף תושבים שקיבלה את עצמאותה רק ב-2006, מחזיקה בצבא קטן שבו משרתים רק 2,000 איש. ואולם, גורמים בנאט"ו הבהירו כי צירופה יהווה מסר ברור למוסקבה שהיא אינה יכולה להטיל וטו על הרחבת הברית הצפון-אטלנטית.

לקריאה נוספת
אובמה: על רוסיה וטורקיה להתמקד באויב המשותף דאעש
פוטין ממשיך במתקפה: "הפלת המטוס הרוסי - טעות ענקית"

בעקבות ההודעה הבהירה רוסיה כי היא תבטל את המיזמים המשותפים שלה עם המדינה היוגוסלבית לשעבר. ויקטור אוזרוב, שעומד בראש מועצת ההגנה והבטיחות של רוסיה, הדגיש כי הצעד יכלול גם ביטול של פרויקטים צבאיים. דימיטרי פסקוב, דובר מטעם הקרמלין, אמר כי התרחבותה של נאט"ו מזרחה תוביל לתגובה מצדה של מוסקבה.

המהלך של נאט"ו מגיע ברקע המתיחות הגוברת בין הברית לבין רוסיה - טורקיה, חברה בנאט"ו, הפילה בשבוע שעבר מפציץ רוסי שחדר לטענתה למרחב האווירי שלה. בעקבות זאת, הטילה מוסקבה סנקציות כלכליות על אנקרה והטיחה בה כי היא תומכת בטרור ובארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

בהתייחסותו לנושא, פסקוב הוסיף כי העיצומים שהטילה רוסיה על טורקיה שונים מאלו שהמערב הטיל עליה בעקבות מעורבותה במשבר באוקראינה. לדבריו, הסנקציות על אנקרה נוגעות לחשש של הקרמלין מהטרור במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully