וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונטנגרו: האופוזיציה הפרו-רוסית לא מכירה בתוצאות הבחירות

18.10.2016 / 22:55

מפלגתו של ראש הממשלה, התומך בהצטרפות לנאט"ו, זכתה ברוב המושבים, אך לא במספיק כדי להרכיב קואליציה לבדה. שתי רשימות של כמה מפלגות אופוזיציה דוחות את הפסדן: "הממשלה עשתה הפיכה"

שתי רשימות של מפלגות אופוזיציה במונטנגרו דחו היום (שלישי) את תוצאות הבחירות במדינה, שהתקיימו ביום ראשון, ובהן זכתה מפלגתו של ראש הממשלה מילו ג'וקאנוביץ' במרבית המושבים. הן האשימו את הממשלה בהפחדת הבוחרים. מפלגת הסוציאליסטים הדמוקרטית השלטת קיבלה 36 מושבים, חמישה פחות מהרוב הדרוש בפרלמנט בן 81 המושבים. עם זאת, ההצבעה במדינה הבלקנית הקטנה אופיינה באי-סדרים.

ביום ראשון בבוקר, נעצרו 20 אזרחים סרבים בזמן שניסו להיכנס למונטנגרו בחשד שתכננו מתקפות נגד מוסדות המדינה ונגד פוליטיקאים. אתמול אמר נבסוז'ה מדוז'ביץ', מנהיג "הפורום הדמוקרטי" – הרשימה הגדולה ביותר בין השתיים – כי המעצרים מצביעים על הפיכה מתוכננת של הממשלה. "האופוזיציה החליטה פה-אחד שלא להכיר בתוצאות הבחירות מאחר שזהו ניסיון הפיכה וניצול לרעה של מוסדות המדינה, כמו גם יצירה של אווירת פחד, שהשפיעה ישירות על התוצאות", טען.

משטרת מונטנגרו מובילה חשוד בתכנון מתקפות במדינה לבית משפט בבירה פודגוריצה, 16 באוקטובר 2016. רויטרס
אחד החשודים שנעצר ביום הבחירות מובל לתחנת משטרה בבירה/רויטרס

מונטנגרו, חלק מיוגוסלביה לשעבר, מחולקת בין מי שמעוניין בקשרים קרובים יותר לרוסיה ולסרביה, בעלות בריתה המסורתית של המדינה בת 620 אלף התושבים, לבין מי שרוצה להתקרב למערב ולהצטרף לנאט"ו. ראש הממשלה הפרו-מערבי הציג את הבחירות כבחירה בין חברות בנאט"ו, בשלום ובשגשוג לבין הפיכת המדינה ל"קולוניה רוסית". עם זאת, כמה ממפלגות האופוזיציה תומכות אף הן בחברות בברית הצפון-אטלנטית.

כוח משימה של הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה מצא כי ההצבעה "שיקפה את רצון העם", על אף שהתקשורת "חסרה את העצמאות בסיקור הקמפיין" שאופיין בהתקפות אישיות. מתקפות סייבר שונות הפילו כלי תקשורת ואתרים של מפלגות במהלך ההצבעה, אם כי המשטרה הכחישה שהיו עימותים בקלפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully