וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן הרמטכ"ל הבא: אלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי

3.11.2016 / 13:31

אלוף כוכבי יחליף בתפקיד את אלוף יאיר גולן, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות. את כוכבי יחליף בתפקיד מפקד פיקוד העורף, אלוף יואל סטריק. לתפקיד מפקד חיל האוויר ימונה ראש אגף התכנון, אלוף עמיקם נורקין, במקום אלוף אמיר אשל

עריכה: ניר חן

אלוף פיקוד צפון אביב כוכבי מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל – כך אישר היום (חמישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן לאחר שראיין מועמדים שעליהם המליץ הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. בנוסף לתפקיד סגן הרמטכ"ל, אושרו מינויים נוספים בשורות צה"ל.

אלוף כוכבי יחליף בתפקיד את אלוף יאיר גולן, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות. כוכבי, ששימש כמפקד פיקוד צפון מאז 2014, היה בעבר מפקד חטיבת הצנחנים, מפקד עוצבת האש, מפקד אוגדת עזה, ראש חטיבת המבצעים וכן ראש אגף המודיעין.


עוד בוואלה! NEWS:
היום שאחרי ההסכם: כך נערך צה"ל למלחמה עם דאעש והמורדים בסוריה
גיוס מילואים תחת אש ופינוי משדה הקרב: כך הצבא נערך ללבנון השלישית
"כמוך רציתי להיות": אלוף פיקוד הצפון כותב למ"פ שנפל בלבנון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האלוף כוכבי סומן עוד בצעירותו כמפקד שצפויה לו קריירה צבאית מפוארת. הוא התגייס בשנת 1982 לחטיבת הצנחנים, והיה לחלק מדור "מפקדי לבנון" שהולך ומתמעט בצה"ל. הוא שירת בגדוד 890, התמנה למפקד פלוגת הנ"ט ומאוחר יותר כיהן כמפקד גדוד 101. כשמונה למפקד הגזרה המזרחית בדרום לבנון, הוא שירת תחת פיקודו של תא"ל ארז גרשטיין, שנפל בלבנון מפגיעת מטען צד.

שנים לאחר מכן קיבל כוכבי לידיו את פיקוד על חטיבת הצנחנים, שאותה הוביל ללחימה בתחילת האינתיפאדה השנייה. שיא כהונתו בתפקיד היה מבצע "חומת מגן". בתוך הסמטאות בגדה, מעידים עליו חייליו ועמיתיו, הוא הפגין מנהיגות ויצירתיות מול חוליות טרור כשנדרש לפעול בשכם, בטול כרם ובבית לחם. כוכבי היה זה שהורה על שבירת קירות עם פטיש חמישה קילוגרמים במטרה לעבור מבית לבית מבלי להיחשף לאש המחבלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אביב כוכבי. מרץ 2013. ראובן קסטרו
עם הרמטכ"ל. אלוף כוכבי/ראובן קסטרו

כמפקד חטיבה הוא התעקש שחייליו ומפקדיו יתרמו גם לחברה ואימץ את פרויקט "נערי רפול" שקלט בני נוער לתפקידי לחימה בצנחנים. מאז החל הפרויקט הפכו לוחמים רבים מהפרויקט לקצינים בחטיבה. בהמשך הוא התמנה למפקד אוגדת עזה והיה בין המפקדים שהובילו את הליך ההתנתקות מרצועת עזה. חטיפת החייל גלעד שליט הייתה לכתם על כהונתו. עם זאת בוועדה שבחנה את התנהלות צה"ל בפרשה, מצא אלוף במיל' גיורא איילנד כי לא נפל דופי בהתנהלותו של כוכבי כמפקד האוגדה.

לפני שנתיים מונה האלוף כוכבי למפקד אגף המודיעין וחולל מהפכה של ממש בשיטות העבודה, ביצע רה-ארגון וקידם את פרויקט "לוחמת המידע", שתכליתו הפלת חומות המידור והעברת המידע המודיעיני בזמן אמת לכוחות בשטח. בתפקידו הנוכחי כאלוף פיקוד צפון הוא המשיך להוביל שינויים בדגש על הכנת הזירה הצפונית לאתגרי העתיד, הכוללים פעילות הנדסית מורכבת ביותר לאורך גדר המערכת, תקיפות מול ניסיונות לפעילות טרור וחיבור של הכוחות שיפעלו בחירום בזירה הסורית והלבנונית למידע המודיעיני ולתכניות המבצעיות.

אלוף עמיקם נורקין ימונה למפקד חיל האוויר במקום אלוף אמיר אשל

כחלק משורת המינויים אושר כי לתפקיד מפקד פיקוד הצפון ימונה מפקד פיקוד העורף, אלוף יואל סטריק. כמו כן, לתפקיד מפקד חיל האוויר ימונה ראש אגף התכנון, אלוף עמיקם נורקין, שיחליף את אלוף אמיר אשל, שכיהן בתפקיד ארבע שנים וחצי.

מינויו של האלוף נורקין למפקד חיל האוויר היה צפוי לכל מכריו וחייליו. בתפקידו החדש יידרש למשימות מורכבות, ובראשן להפוך את מטוס ה"אדיר" (F-35) למבצעי. כמו כן, יהיה עליו לתכנן את סדר כוחות כלי הטיס של חיל האוויר לשנים הבאות, תוך כדי יצירת תמהיל בין כלי טיס מאוישים ולא מאוישים. האלוף נורקין יחל לפקד על חיל האוויר במציאות מורכבת שבה הצבא הרוסי מפעיל כלי טיס מגוונים ורבים במרחב האווירי הסורי. זאת, בעוד המשימות של צה"ל מתגברות בכלל הזירות: סיני, רצועת עזה, יהודה ושומרון, סוריה, לבנון והמעגל השלישי.

אלוף עמיקם נורקין. מאי 2016. ראובן קסטרו
ייכנס לתפקיד בתקופה מתוחה. נורקין/ראובן קסטרו

ההחלטה על מינויו של האלוף סטריק, בעברו מפקד פיקוד העורף, למפקד פיקוד צפון, משדרת כי המטכ"ל רואה חשיבות גבוהה בתפקיד העורפי. עד לפני כמה שנים, היה מוגדר תפקיד זה זוטר, וכעת אחרי שכמה מהאלופים שכיהנו בתפקיד התקדמו לתפקידי מפתח ניתן לקבוע כי מדובר בתפקיד מקפצה.

בנוסף למינויים אלה, הוחלט כי לתפקיד ראש אגף התכנון ימונה מפקד עוצבת הפלדה, תת-אלוף אמיר אבולעפיה, שיועלה לדרגת אלוף ויחליף את אלוף נורקין, אחרי שנה וחצי בתפקיד. אבולעפיה שימש בעבר כמפקד חטיבת הנח"ל ומפקד אוגדה. הוא יצר קשרים רבים עם יחידות זרות, בדגש על צבא ארצות הברית.

לתפקיד מפקד פיקוד העורף ימונה תת-אלוף תמיר ידעי שיועלה גם הוא לדרגת אלוף ויחליף את אלוף סטריק, ששימש בתפקיד בשנה וחצי האחרונות. לתפקיד מפקד פיקוד העומק ימונה מפקד המרכז לאימוני יבשה, תת-אלוף מוני כץ, שיועלה לדרגת אלוף ויחליף את אלוף (במיל') טל רוסו, שכיהן בתפקיד שנה וחצי. כץ צבר ניסיון רב בתחום היחידות המיוחדות. הוא פיקד על חטיבת גבעתי וכיהן כמפקד אוגדה.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי "כל המועמדים שנשקלו הם האנשים הטובים ביותר, שעברו מסלולי פיקוד מבצעיים בכל שדרת הפיקוד, בעלי ניסיון ויכולים למלא את התפקידים הללו על הצד הטוב ביותר. צה"ל ומדינת ישראל יכולים להתגאות שאלו הם האנשים שמפקדים על חיילי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully