וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהאוויר, מהצפון או מהדרום: החל המרוץ לתפקיד סגן הרמטכ"ל

2.11.2016 / 8:45

שר הביטחון פתח את סבב הפגישות עם אלופי המטה הכללי לקראת הדיון בנושא שיבוצם, שעיקרו מציאת מחליף לאלוף יאיר גולן. המועמדים העיקריים: אלוף פיקוד הצפון, מפקד חיל האוויר, אלוף פיקוד הדרום וקודמו בתפקיד

צילום: מכינת בני דוד, עריכה: שניר דבוש

שר הביטחון אביגדור ליברמן פתח היום (רביעי) את סבב הפגישות עם אלופי המטה הכללי, לקראת הדיון בנושא שיבוצם. עיקרו של הדיון הוא איוש תפקיד סגן הרמטכ"ל הבא עם סיום כהונתו של אלוף יאיר גולן.

המועמדים האפשריים להחליף את אלוף גולן הם אלוף פיקוד הצפון, אביב כוכבי, שהיה בעבר מפקד חטיבת הצנחנים, מפקד אוגדת עזה וראש אגף המודיעין; אלוף פיקוד הדרום לשעבר סמי תורג'מן, ששימש קצין שריון ראשי, מפקד עוצבת געש, ראש חטיבת המבצעים במטה הכללי ומפקד זרוע היבשה; אלוף פיקוד הדרום איל זמיר, ששירת בעבר כמפקד עוצבת געש וכמזכירו הצבאי של ראש הממשלה; ומפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, בעבר ראש אגף התכנון במטה הכללי.

התפקיד מהווה מקפצה משמעותית בדרך להתמודדות עתידית על תפקיד הרמטכ"ל. לאחר סיום התהליך, יתקיימו פגישות ודיונים בנושא סביב שולחן המטה הכללי.

עוד בוואלה! NEWS:
התכנית המהפכנית בצה"ל החלה: מימון לימודים לחיילים משוחררים
ליברמן מגן על קציני צה"ל: "תפנו את הטענות לדרג המדיני"
"בלי העדפה מתקנת": מפקדים יוצאי אתיופיה על השינוי בצה"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המועמדים לתפקיד סגן הרמטכ"ל. מימין/מערכת וואלה!, צילום מסך

גולן עלה לכותרות בחודש מאי האחרון, כשנאומו בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה עורר סערה פוליטית. במהלך טקס במכון משואה בקיבוץ תל יצחק, קרא: "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 70 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום".

אלוף גולן אף התייחס לפרשת החייל היורה בחברון אלאור אזריה, וציין את סוגיית טוהר הנשק בצה"ל, שעלתה לשיח הציבורי. "חריגות בשימוש בנשק ופגיעה בטוהר הנשק היו מאז היווסדו של צה"ל. גאוותו הייתה לתחקר אירועים קשים ללא משוא פנים וליטול אחריות מלאה על הטוב אך גם על הרע והפסול. לא הצטדקנו, לא כיסינו, לא טייחנו ולא תירצנו", אמר. "דרכנו הייתה ותהיה דרך האמת והנשיאה באחריות גם אם האמת קשה. לא כל דבר שאנו עושים צודק. אנו בוטחים ברמתו המוסרית של צה"ל, אך לא מתעלמים מחריגות".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן בעצרת ערב יום השואה במכון משואה, קיבוץ תל יצחק. מאי 2016. אסף שילה/ ישראל סאן, מערכת וואלה! NEWS
גולן בטקס בתל יצחק, מאי/מערכת וואלה! NEWS, אסף שילה/ ישראל סאן

בנאום שנשא כחודש לאחר מכן, פנה גולן למסיימי קורס קצינים, ואמר להם: "היו אמיצי לב לנוכח אש אויב, לנוכח דעה שונה, לנוכח עמדת הרוב". לדבריו, "על ארבעה דברים הקצין עומד ואלו הם – על אומץ הלב, על היושר וההגינות, על האחריות והיוזמה ועל האדם. עבור איש הצבא, אומץ הלב אינו עניין של בחירה, אלא עניין של חובה עליונה. צרו סביבכם אווירה של הוגנות, שבה שולטים כללים ברורים ונורמות אחידות. יושר והגינות הם הבסיס לאמון חיילים במפקדיהם. נוכח משימותיכם, היו סקרנים וחדורי רצון לעשייה. גלו יוזמה. עשו מעל ומעבר. הרחיבו את תחום אחריותכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully