וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית המהפכנית בצה"ל החלה: מימון לימודים לחיילים משוחררים

2.11.2016 / 0:30

לפי השלב הראשון בתכנית, לוחמים או חיילים מאוכלוסיות מיוחדות שהתגייסו מיוני 2013 וסיימו שירות מלא יהיו זכאים למימון לימודים אקדמיים. בהמשך, תורחב התכנית לתומכי לחימה וחיילים עורפיים

פעילות כוחות צה"ל במרחב חברון. 2 ביולי 2016. דובר צה"ל
תכנית שמוקירה את החיילים על תרומתם למדינה. כוחות צה"ל בחברון/דובר צה"ל

השלב הראשון בתכנית מהפכנית שמשיק צה"ל ומשרד הביטחון לחיילים משוחררים נפתח. בשלב זה, לוחמים ולוחמות או חיילים מאוכלוסיות ייחודיות שהתגייסו החל מיוני 2013 וישתחררו בתום שירות צבאי מלא יהיו זכאים למימון לימודים אקדמיים.

התכנית היא חלק מחזון שעליו הכריז הרמטכ"ל גדי איזנקוט ואושר על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן. לפי אותו חזון, כל חייל משוחרר יהיה זכאי למימון לימודי תואר או מקצוע, וזאת מבלי לפגוע בזכויות והטבות נוספות המוקנות לו בחוק. מדובר בתכנית חברתית מהפכנית ורחבת היקף שמוקירה את החיילים המשוחררים על תרומתם למדינה וצפויה לאפשר ליותר חיילים לרכוש השכלה או מקצוע. כך, יהפוך הליך שילובם של החיילים המשוחררים לטוב יותר ויעיל יותר.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: מח"ש תפצה את הקצין שזוכה מהרג חברו במאות אלפי שקלים
לפיד נגד סגירת התאגיד: "במחי יד זורקים לפח 1.7 מיליארד שקל"
צאצאי קורבנות הטבח בכפר קאסם נגד השר לוין: "משפיל ופוגעני"

ביקור הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט בוועדת חוץ וביטחון. נועם מושקוביץ
כל חייל משוחרר יהיה זכאי למימון לימודי תואר או מקצוע. איזנקוט/נועם מושקוביץ

תחילה, יינתן הסיוע במימון תואר או מקצוע רק ללוחמים וחיילים מאוכלוסיות ייחודיות ואולם בהמשך צפויה התכנית להתרחב ולהעניק את ההטבה גם לתומכי לחימה וחיילים עורפיים. הסיוע במימון שכר הלימוד יהיה בהתאם לאופי השירות. מימון התכנית יתבסס בעיקר על תרומות שיאספו על ידי "יחד למען החייל" מידידי צה"ל בארץ ובעולם, ובהתאם לשינוי סדר העדיפויות שהוגדר לאותן תרומות, שבמסגרתו יינתן תיעדוף למימון השכלה לחיילים משוחררים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בחזון המלא של התכנית יוענק מימון לכ-120 חיילים מידי שנה

כיום, משמשים כספי הפיקדון שמקבל כל חייל עם שחרורו למימון תואר, דירה, חתונה או הקמת עסק. במסגרת התכנית החדשה, החייל הזכאי יוכל לממן שליש מגובה שכר הלימוד מהפיקדון, והיתרה בהיקף של שני שליש ימומנו במסגרת התכנית. כך, המימון העצמי של החייל המשוחרר יהיה בגובה של שנת לימוד אקדמית אחת. התכנית תסייע ללימודים של שלוש שנים, וארבע שנים במקרה של הנדסה או רפואה.

התכנית נכנסה לתוקפה כבר בשנת הלימוד הנוכחית. במסגרתה, צפויים השנה ללמוד אלפי חיילים משוחררים. בעתיד, תכלול התכנית יותר מ-40 אלף חיילים משוחררים מדי שנה. בחזון המלא של התכנית, באם ימומש, יוענק המימון לכל החיילים המשוחררים ותגיע התכנית לכ-120 אלף חיילים מידי שנה.

התכנית תושק ביום חמישי הקרוב בטקס שיתקיים בקריה שבתל אביב בנוכחות השר ליברמן והרמטכ"ל איזנקוט. באירוע ישתתפו גם לוחמים בשירות סדר שיהיו זכאים עם שחרורם לסיוע ו-12 חיילים משוחררים שהחלו ללמוד השבוע במסגרת הפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully