וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נגד סגירת התאגיד: "במחי יד זורקים לפח 1.7 מיליארד שקל"

2.11.2016 / 0:35

יו"ר יש עתיד ביקר בעמוד הפייסבוק שלו את היוזמה שמקדם ראש הממשלה וטען כי "ככה לא מנהלים מדינה". לדבריו, ראש הממשלה הכיר את הפרטים כבר בחודש מאי 2014, על אף שטען שהנושא "חמק לו" במהלך מבצע צוק איתן

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס אמש (שלישי) ליוזמה שמקדמים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וח"כ דוד ביטן (הליכוד) לפירוק תאגיד השידור הציבורי. "הבעיה הגדולה עם סגירת התאגיד, היא שככה לא מנהלים מדינה", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו, "במחי יד, בלי שום הסבר הגיוני, זורקים לפח 1.7 מיליארד שקל, מפטרים מאות אנשים, מבטלים חוק שעבדו עליו שנתיים, מתעלמים מכל הגורמים המקצועיים – והכל סתם, כי בא למישהו".

עוד המשיך לפיד: "הקמת התאגיד הייתה אחד הפרויקטים הסבוכים של הממשלה הקודמת. קודם הייתה ועדה מקצועית, ועדת לנדס, שטובי המומחים גויסו אליה. הוועדה הגישה מסקנות. התחיל תהליך עבודה של צוות בין-משרדי. השר ארדן הוביל וצוות של האוצר ליווה את התהליך. העברנו החלטת ממשלה, ביטלנו את האגרה, החיסכון השנתי הוא 370 מיליון שקל".

"משם החוק עבר לתהליך חקיקה בוועדת כנסת מיוחדת, בראשות ח"כ קארין אלהרר. עבדו על זה שם חודשים. השר ארדן נכח בכל הישיבות. אני מתקשה להיזכר בתהליך מסודר או קפדני יותר. ואז, שנתיים אחר כך, מישהו קם בבוקר על הצד הלא נכון והחליט לזרוק הכל לפח".

לקריאה נוספת:
ריבלין: "שידור ציבורי לא יכול להיות שופר"; נתניהו: "נשקם רשות השידור"
כחלון על סערת התאגיד: "לא מתכוון לוותר, אם אצטרך אטיל וטו"
משרד האוצר: ביטול התאגיד יגרום לאובדן של מיליארדי שקלים

ישיבת סיעת יש עתיד – פתיחת מושב החורף 2016. נועם מושקוביץ
"עדכנו את נתניהו יותר מפעם אחת בכל הפרטים". לפיד/נועם מושקוביץ

בדברים שכתב לפיד הוא טען כי נתניהו הסביר ש"החוק חמק לו במהלך צוק איתן". "זוהי טענה מדאיגה", קבע לפיד. "ההצבעה בממשלה על הקמת התאגיד הייתה ב-4 למאי 2014. חודשיים לפני צוק איתן. נתניהו הכיר כבר אז היטב את המתווה, שכן גם השר ארדן וגם אני עדכנו אותו יותר מפעם אחת בכל הפרטים. 'הרפורמה היא חיונית', אמר אז נתניהו בישיבת הממשלה, 'השידור הציבורי שאנחנו מייחסים לו חשיבות רבה יעבור רפורמה משמעותית שבסופו של דבר תחזק אותו מאוד'. ואחר כך הצבענו והתהליך יצא לדרך. ב-1 לינואר הקרוב אמור היה התאגיד להתחיל לשדר. הוא מוכן, אנשיו מוכנים. אבל אז מישהו החליט שלא בא לו. סתם".

סוגיית פירוק השידור הציבורי היא אחת המסעירות עם פתיחת מושב החורף של הכנסת. חרף נכונותו של נתניהו לסגור את התאגיד, שר האוצר, משה כחלון, הביע התנגדות. "אם צריך להטיל וטו, אטיל", אמר כחלון שמוביל את ההתנגדות למהלך בקרב סיעות הקואליציה. הנימוק של כחלון הוא הפגיעה הכלכלית הקשה שתלווה למהלך. בדברים שנשא נתניהו עם פתח מושב הכנסת הבהיר: "נשקם את רשות השידור, נעשה זאת באחריות כספית".

(עדכון ראשון: 22:40)

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully