וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן לבכירים ברוסיה: התנגדו לצירוף הפלסטינים לאינטרפול

1.11.2016 / 13:30

השר לביטחון הפנים נועד במוסקבה עם סגן שר הפנים ועם מפכ"ל המשטרה המקומית והבהיר כי ישראל מתנגדת למהלך הפלסטיני. "אסור להפוך את האינטרפול לגוף פוליטי", אמר. בישראל מעריכים שרוסיה תתנגד למהלך בשל בקשה דומה של קוסובו

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: תגובת משרד החוץ להחלטת אונסק"ו)

ישראל עורכת קרב בלימה למניעת בקשת הרשות הפלסטינית להצטרף לארגון השיטור הבינלאומי, אינטרפול. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, המבקר בימים אלה במוסקבה, דן היום (שלישי) עם סגן שר הפנים של רוסיה ולדימיר קולוקולצב ומפכ"ל המשטרה המקומית בניסיון הפלסטיני להצטרף לארגון, והבהיר לשניים כי ישראל מתנגדת לו.

"האינטרפול הוא ארגון מקצועי חשוב שנועד לסייע לחברות הארגון להיאבק בפשיעה ולהגן על שלום הציבור, ואסור להפוך אותו לגוף פוליטי שמונע משיקולים לא עניניים כפי שהפלסטינים מנסים לעשות", אמר ארדן, והסביר כי מדובר בניסיון חד-צדדי לעקוף ולייתר משא ומתן מדיני באמצעות החלטות חד-צדדיות בארגונים בינלאומיים.

בשבוע הבא צפויה להתכנס באי באלי שבאינדונזיה העצרת השנתית של האינטרפול, שבו חברים נציגים מכ-190 מדינות. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, הרשות הפלסטינית מקדמת באמצעות טורקיה מהלך להכללת בקשת הצירוף שלה בסדר היום של העצרת, זאת אף שבחודש יוני האחרון החליט הוועד המנהל של האינטרפול להקים ועדת מומחים עצמאית לבחינת הקריטריונים לקבלת חברים חדשים לארגון. הנהלת האינטרפול מתכוונת להביא את הנושא להכרעת העצרת, ומתכננת להציג את השאלה אם להמשיך בעבודת ועדת המומחים או להצביע על הבקשה הטורקית.

עוד בוואלה! NEWS:
"כבילה כואבת ואיומים": כך חקר שב"כ אזרח בריטי שנאשם בסיוע לחמאס
"אתם הורגים חפים מפשע": נחשפו שיחות המחבל מאורלנדו אחרי הטבח
נלחמים בהצפת המקצוע: רק 30% מהנבחנים עברו את בחינות לשכת עורכי הדין

שר לביטחון פנים גלעד ארדן, טקס העיטורים והצל"שים של משטרת ישראל במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש. 22 בספטמבר 2016. הילל מאיר, תצפית TPS
ניסיון חד-צדדי לעקוף משא ומתן. השר לביטחון פנים גלעד ארדן/תצפית TPS, הילל מאיר

ואולם, במקביל לפלסטינים, גם איי שלמה וקוסובו ממתינות להכרעה על בקשת החברות שלהן. בשל כך, לרוסיה ולסרביה עשוי להיות תפקיד מכריע בניסיון לבלום את המהלך, לנוכח ההתנגדותן הנחרצת לצירופה של קוסובו לארגון. לדברי גורם ישראלי, הרוסים יכולים לסייע במאמץ לבלימת ההצבעה על הבקשה הטורקית ולתמוך בהמשך עבודת ועדת המומחים. עם זאת, אם ההצעה תעלה להצבעה, ייתכן שכמו בהצבעה בחודש שעבר באונסק"ו – הקרמלין דווקא יתמוך בפלסטינים.

האינטרפול – או בשמו הרשמי: הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי – הוא הארגון הבינלאומי השני בגודלו בעולם אחרי האו"ם. הוא מאפשר החלפת מידע ושיתופי פעולה מודיעיניים בין המדינות החברות בו ומהווה פלטפורמה להתמודדות עם פשיעה בינלאומית. הארגון מתמקד בפעולות נגד טרור, פשע מאורגן, סחר בבני אדם, נשק וסמים, הלבנת הון ופשיעת סייבר ומחשבים. האינטרפול אוסף ומעבד מידע מודיעיני ומשתף אותו לשימוש המשטרות במדינות השונות.

צירופם של הפלסטינים יאפשר להם לקבל גישה למאגרי מידע בינלאומיים בנושאי טרור ופשיעה ולהוציא דרישות הסגרה נגד עבריינים פלסטינים השוהים במדינות שונות. בישראל מתנגדים מאוד למהלך הפלסטיני, בעיקר בשל החשש שמידע מודיעיני משטרתי יגיע לידיהם של ארגוני טרור.

המשרד לביטחון פנים, באמצעות נציג משטרת ישראל באינטרפול, פועל בשבועות האחרונים להדגיש את עמדת ישראל בפני נציגי המשטרות השונות השותפות בארגון. במקביל, פועלים שגרירים מול משרדי החוץ השונים בניסיון לשכנע כמה שיותר מדינות להתנגד לבקשה הטורקית-פלסטינית. לטענת גורמים מדיניים, קבלתם של הפלסטינים, אף שהרשות הפלסטינית אינה מדינה ומבלי שהם עומדים בקריטריונים הנוכחיים של אינטרפול "תוביל לפוליטיזציה של כל ההחלטות וההצבעות של הארגון וישפיעו על התפקוד שלו". בירושלים מקווים כי כריכת ההצעה הפלסטינית עם בקשת ההצטרפות של קוסובו תשכנע את רוסיה ומדינות נוספות להצטרף לעמדת ישראל. אם ההצעה אכן תעלה להצבעה בסופו של דבר, הפלסטינים יידרשו לרוב של שני שלישים מ-190 מדינות הארגון על מנת שבקשתם תאושר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully