וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתם הורגים חפים מפשע": נחשפו שיחות המחבל מאורלנדו אחרי הטבח

משטרת אורלנדו חשפה את שיחות הטלפון שניהלו צוותי המו"מ עם עומר מטין, שירה למוות ב-49 במועדון הגייז "פולס" ביוני האחרון. מטין, שנשבע בשיחה אמונים לדאעש, קורא שוב ושוב "לעצור את המתקפות האמריקניות בעיראק ובסוריה". האזינו

עריכה: אוהד פיטר

משטרת אורלנדו פרסמה היום (שלישי) את הקלטות השיחות שניהל צוות המשא ומתן של המשטרה עם עומר מטין, המחבל שירה למוות ב-49 בני אדם במועדון הגייז "פולס" שבעיר ביוני האחרון. בהקלטות נשמע מטין אומר לאחד השוטרים כי על הממשל האמריקני להפסיק לתקוף בסוריה ובעיראק, ומסרב לבקשת המשטרה להסגיר את עצמו.

ההקלטות פורסמו לאחר שבית המשפט הורה לפרסם אותן כדי שהציבור יחליט אם המשטרה התנהלה כראוי בזירה. תמלולי ההקלטות פורסמו בחודש שעבר. מטין היה הראשון שהתקשר למוקד החירום של המשטרה, ואמר: "אני באורלנדו ואני יריתי. אני נשבע אמונים לאבו בכר אל-בגדאדי". בהמשך, השוטרים בזירה התקשרו אליו שוב ושוב, אך הוא ענה להם רק פעמים ספורות.

עוד בוואלה! NEWS:
הכוחות העיראקיים נמצאים בפתחה של מוסול: "היכנעו או שתמותו"
מסר מאיים: צוללת גרעינית אמריקנית תגיע לאי באוקיינוס השקט
דיווח: טראמפ התחמק ממסים בהליך שעורכי דינו הגדירו "מפוקפק"

עומר מטין החשוד ברצח 50 בני אדם במועדון המזוהה עם קהילת הלהט"ב באורלנדו, ארצות הברית. 12 ביוני 2016. רויטרס
"אתה כבר יודע מה עשיתי". מטין/רויטרס

באחת השיחות שואל השוטר את מטין אם הוא יודע מה מתרחש במועדון, על מנת לוודא שהוא אכן אחראי למתקפה. "אתה כבר יודע מה עשיתי", אומר לו מטין. "אני מרגיש בכאב של האנשים שנהרגים בעיראק ובסוריה. האמריקנים הורגים הרבה אנשים חפים מפשע. מה אני עושה כשבני עמי נהרגים שם? אתה מבין מה אני אומר?".

מטין אף הזכיר את שמם של המחבלים שביצעו את הפיגוע במרתון בוסטון, ואמר: "עכשיו תורי". הוא הזהיר כי החנה מכוניות ממולכדות מחוץ למועדון - דבר שהתברר מאוחר יותר כטענה שקרית.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
זירת הירי ההמוני במועדון הלהט"ב "פולס" בעיר אורלנדו בארצות הברית. 12 ביוני 2016. GettyImages
זירת הפיגוע ביוני האחרון/GettyImages

לאורך השיחות אמר מטין שוב ושוב כי הממשל צריך "לעצור את המתקפות האמריקניות בעיראק ובסוריה". השוטר שאל אותו אם הוא משתף פעולה עם אדם נוסף או פועל לבדו בתוך המועדון, ומטין אומר: "זה לא עניינך". בשיחה נוספת אמר מטין, "אתם מפריעים לי עם השיחות האלה ואני לא מעריך את זה", והשוטר עונה לו כי "אני מבין, אבל זה לא משנה כרגע אם אתה מעריך את זה או לא. אנחנו צריכים לדבר". בתגובה לכך אמר לו מטין: "אל תדבר אלי ככה".

בשיחה האחרונה אמר השוטר למטין כי הוא מעביר את הדרישה שלו הנוגעת להפסקת תקיפות האוויר, וקרא לו לצאת ללא הנשק ולהגיד זאת למשטרה בעצמו. באותו הרגע מטין ניתק ולא ענה לטלפון פעם נוספת. בסופו של דבר מטין נהרג בקרב יריות מול המשטרה, שעות לאחר שהחל במתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully