וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר מאיים: צוללת גרעינית אמריקנית תגיע לאי באוקיינוס השקט

לראשונה מאז שנות ה-80 תעגון צוללת של צבא ארצות הברית באי גואם, על רקע המתיחות עם קוריאה הצפונית וסין. במקביל תערוך המדינה תרגיל ענק עם יפן, שבו תתורגל בפעם הראשונה חדירה ליבשה דרך הים

צילום: מתוך ערוץ היו-טיוב של חיל הים האמריקני, עריכה: אוהד פיטר

(קוריאה הצפונית מאיימת על ארצות הברית במתקפה גרעינית, אוגוסט האחרון)

צוללת אמריקנית הנושאת טילים גרעיניים תגיע לאי גואם – שטח חסות של ארצות הברית באוקיינוס השקט, בפעם הראשונה מאז שנות ה-80. זאת, על רקע המתיחות הגוברת מול קוריאה הצפונית בגין המשך ניסויי הטילים והגרעין שהיא עורכת, כמו גם המתיחות עם סין בשל מהלכיה בים סין הדרומי ותביעותיה הטריטוריאליות על איים באזור, שלהם מתנגדת ארצות הברית.

הצוללת "פנסילבניה" נושאת 24 טילים בליסטיים, וכל טיל מכיל כמה ראשי נפץ, היכולים לפגוע בכמה מטרות במקביל. "הגעת הצוללת לגואם מבהירה את המחויבות של ארצות הברית לבעלות בריתה באסיה ובפסיפיק", נמסר בהודעת הצבא. "המהלך מצטרף לאימונים, למבצעים, ולשיתוף הפעולה הנרחב בין המדינה לבעלות בריתה באזור". גורם רשמי במשרד ההגנה האמריקני אמר לרשת CNN כי משלחות צבאיות מיפן ומקוריאה הדרומית יגיעו לאי ויערכו ביקור נדיר בצוללת.

עוד כתבות מהעולם:
דיווח: טראמפ התחמק ממסים בהליך שעורכי דינו הגדירו "מפוקפק"
שני מיליארד ילדים בעולם נושמים אוויר מזוהם - מתוכם שליש בהודו
דיווח: טראמפ התחמק ממסים בהליך שעורכי דינו הגדירו "מפוקפק"

הצוללת האמריקאית פנסילבניה. יו טיוב, צילום מסך
תעגון בחופי גואם. הצוללת האמריקנית "פנסילבניה"/צילום מסך, יו טיוב

במקביל יערוך הצבא האמריקני החודש תרגיל צבאי ענק עם יפן, שבו ישתתפו 11 אלף חיילים אמריקנים ו-26 אלף חיילים יפנים. יפן היא אחת המדינות הנמצאות תחת איום הטילים הבליסטיים של קוריאה הצפונית, ומנהלת סכסוך ארוך עם סין בנוגע לשרשרת איים הנמצאת בסמוך לחופה המזרחי של המדינה הקומוניסטית.

התרגיל נערך מדי שנה מאז 1986, אך זו הפעם הראשונה שהכוחות ייתרגלו חדירה ליבשה דרך הים. התרגיל ייערך ביפן, באי היפני אוקינאווה, בגואם ובשני איים נוספים. "התרגיל יכלול פעילות אווירית וימית וישלב תרגול של הגנה אווירית, כדי 'לעמוד בקצב' של איום הטילים הבליסטיים באזור", נמסר בהצהרת הצבא האמריקני.

הצוללת האמריקנית "מישיגן" הנושאת טילים בליסטיים בסמוך לפיליפינים. AP
הצולת נושאת 24 טילים בליסטיים. צוללת אמריקנית לחופי הפיליפינים/AP

סין תובעת את רוב ים סין הדרומי, שדרכו עוברת סחורה בסך חמישה טריליון דולר מדי שנה. ליפן, פיליפנים, לוייטנאם, למלזיה, לטייוואן ולבורניי יש תביעות משלהן באזור. ארצות הברית מפצירה בסין ובמדינות נוספות שלא להקים מתקנים צבאיים באזור. סין מצדה תוקפת את וושינגטון על כך שהיא מקיימת סיורים ותרגילים באזור שמגבירים את המתיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully