וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI פרסם נתונים חלקיים מחקירת "קרן קלינטון"

מרבית הרישומים בחקירה השנויה במחלוקת צונזרו. מיס יוניברס אלישיה מצ'אדו בעצרת למען קלינטון באנגלית ובספרדית: "אלה הבחירות שלנו!". אובמה: "לא לקחת את ניצחון קלינטון כמובן מאליו". עדכונים שוטפים

עריכה: ניר חן

01:58 - המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, קרא לאזרחים שהצביעו עבור יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון בבחירות המקדימות והתחרטו על כך לבטל את ההצבעה ולבחור בו. ארבע המדינות המאפשרות לשנות את ההצבעה בבחירות המוקדמות הן ויסקונסין, מישיגן, מינסוטה ופנסילבניה.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון בעצרת בחירות בסנפורד, פלורידה, 2 בנובמבר 2016. רויטרס
קלינטון בעצרת בסנפורד, פלורידה, הלילה/רויטרס

23:52 - נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר בעצרת בחירות למען הילרי קלינטון בקולומבוס, אוהיו, כי "יש רק מועמדת אחת במרוץ הזה שהקדישה את החיים שלה למען אמריקה טובה יותר, וזאת הנשיאה הבאה של ארצות הברית הילרי קלינטון. אבל אל תטעו, זה לא משהו שאפשר לקחת כמובן מאליו. כל ההתקדמות שעשינו בשנים האחרונות לא שווה כלום, אם לא נעשה את העבודה שלנו בשבעת הימים הקרובים".

"בסופו של הקמפיין, יש הרבה רעש והסחות דעת, אבל אני רוצה שתתמקדו בבחירה שיש לכם בבחירות האלה", הוסיף אובמה. "דונלד טראמפ לא מתאים לתפקיד באופן יוצא דופן. תחשבו על מה שהרפובליקנים אמרו בהתחלה, שהוא נוכל, שאין לו את הידע, את הניסיון, את המזג לעשות את העבודה". לאחר קריאות בוז למשמע שמו של טראמפ, הוסיף אובמה: "לקרוא בוז זה לא מה שעוזר, להצביע זה מה שעוזר".

נשיא ארה"ב ברק אובמה בכנס בחירות באוהיו, 1 בנובמבר 2016. AP
אובמה בעצרת באוהיו/AP

"אם אתה אדם עובד, אם אתה עובד קשה, למה שהאיש הזה ייאבק עבורך, כשכל חייו לא היה לו זמן למישהו שאינו עשיר או סלבריטי?", אמר הנשיא, "הוא לא היה מרשה לך להיכנס לאחד מהמלונות שלו, אלא אם אתה אחד המנקים. הוא לא היה מרשה לך להיכנס לאחד ממסלולי הגולף שלו, אלא אם באמת לכסח את הדשא".

אובמה טען כי הפרשיות השונות ששמו של טראמפ נקשר בהן מצביעות על התנהלותו כנשיא, אם ייבחר. "אם הוא מתייחס בזלזול לנשים עכשיו, הוא גם יעשה את זה בבית הלבן", אמר, "אם הוא מציע לסגור כלי תקשורת ולשלוח את יריבתו לכלא עכשיו, תחשבו מה הוא יעשה כשבאמת יהיה לו כוח". לדבריו, "אל תתנהגו כאילו זה נורמלי".

נשיא ארה"ב ברק אובמה בכנס בחירות באוהיו, 1 בנובמבר 2016. רויטרס
אובמה באוהיו/רויטרס

22:19 - המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון טענה בעצרת בחירות בדייד סיטי, פלורידה, כי המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ "לא רואה אותנו, נשים, כבני אדם שלמים, עם חלומות, עם יכולות". לדבריה, "כבר בבית ספר יסודי למדתי שזה לא בסדר להעליב אנשים, ותראו מה הוא עושה, קורא לנשים 'חזירות', מדרג את הגוף שלהן מ-1 עד 10. מי עושה את זה? רק ביריון".

קלינטון הוסיפה: "אנחנו עובדים קשה כדי לתת לילדים שלנו ביטחון, לשלוח אותם הלאה לחיים עם ערך עצמי. חשוב לנו לא לתת לאף אחד לקחת את זה מהם. אנחנו לא רוצים שהם ירגישו רע עם עצמם. חשוב שגם לבנים שלנו תהיה אנרגיה חיובית".

היא קראה לשילוב כל האוכלוסיות במדינה, והוסיפה כי טראמפ "מפלג אותנו. הוא אמר, 'רק אני לבדי יכול לתקן את זה' - הוא נגד מי שאנחנו כאמריקנים. אנחנו פועלים יחד". כמו כן, היא התייחסה לקווי המדיניות שלה והפצירה בתומכיה לצאת ולהצביע בהצבעה המוקדמת.

22:13 - אחד מבכירי מטה הבחירות של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מסר לעיתונאים כי הסקר של רשת ABC והעיתון "וושינגטון פוסט", שהעניק למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ יתרון של אחוז בודד, הוא דוגמה ל"סקירה גרועה". לדבריו, בתדרוך על מטוס הקמפיין בדרך לפלורידה, "זה כלל לא מה שאנחנו רואים. משהו במודל הזה נראה מוזר. המרוץ מצטמצם, כפי שחשבנו שיקרה, אבל אנחנו לא רואים משהו שמצביע על כך שהסקר מדויק".

אלישיה מצ'אדו, מיס יוניברס לשנת 1996, בעצרת תמיכה בהילרי קלינטון, דייד סיטי, פלורידה, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
מצ'אדו וקלינטון, היום/רויטרס

21:52 - אלישיה מצ'אדו, מיס יוניברס לשנת 1996 שעלתה לכותרות מאז העימות הנשיאותי הראשון כשהוזכרה על ידי המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, הופיעה בעצרת בחירות שלה בדייד סיטי, פלורידה, וקראה באנגלית ובספרדית: "אני נרגשת להצביע בפעם הראשונה, ולהצביע למען הילרי קלינטון".

היא שחזרה את היחס שקיבלה מהמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, שהיה בעלי תחרות היופי, וסיפרה: "פחדתי ממנו. לא ידעתי איך להגיב. הוא אמר לי שאני נראית מכוערת. הוא אפילו קרא לי בשמות. הוא הפך אותי לבדיחה. שנים אחר כך, נאבקתי בהפרעות אכילה". לדבריה, "הוא חושב שהוא יכול לעשות לנו מה שהוא רוצה ולצאת ללא פגע. כעת אני עומדת כאן בשם נשים והיספניות ברחבי המדינה, אמריקניות שנחרדות מהרעיונות שיש לו למדינה".

"יחד, אנחנו הולכים להגיד בקול רם: 'לא, טראמפ. אתה לא תצא מזה'", הבהירה. "הילרי נאבקה למען ילדים, נשים והיספנים, אנשים ממוצעים כמוני וכמוכם, כל חייה. נשים סוף כל סוף יקבלו תשלום שווה על עבודתן". מצ'אדו סיכמה: "אלה הבחירות שלנו! ההצבעה שלנו היא הכוח שלו".

20:35 - דובר מטה קלינטון, ג'סי פרגוסון, מסר כי המועמדת הדמוקרטית מתכננת לפרסם תשדירי בחירות במדינות הנחשבות דמוקרטיות, כמו מישיגן וניו מקסיקו. על פי המטה, כמאה אלף דולרים יוקצו לשידור בשתי המדינות. ההודעה מגיעה זמן קצר לאחר שהמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הכריז על צעד דומה. "אנחנו נוודא שהדלת שלו למדינות האלה נשארת סגורה", הסביר פרגוסון.

20:04 - הבולשת הפדרלית האמריקנית (FBI) שחררה נתונים חלקיים מחקירת "קרן קלינטון" של הנשיא לשעבר ביל קלינטון. על פי הודעת הבולשת הפדרלית, הרישומים שפורסמו הם מחקירה שנפתחה בשנת 2001 בנוגע לקשר לכאורה בין חנינתו של איש העסקים מרק ריץ' בתום כהונתו של קלינטון לבין תרומה שקיבלה קרן הצדקה שלו, וננעלה בשנת 2005.

פרטי החקירה, ששימשה בקמפיין לנשיאות נגד רעייתו של קלינטון, הילרי, פורסמו כשחלקים נרחבים מהם מצונזרים "בשל הגנה על מידע אישי". אתר ויקיליקס הגיב לפרסום, ומסר: "ה-FBI סוף כל סוף מפרסם חלק מרישומי החקירה".

עוד באותו נושא

מכה לקלינטון: תחקיר חושף שקידמה כשרת חוץ את הקרן של משפחתה

לכתבה המלאה
דף מתוך מסמכי חקירת ה-FBI על "קרן קלינטון", 1 באוקטובר 2016. FBI, אתר רשמי
כך זה נראה. אחד מדפי החקירה המצונזרים ששוחררו היום/אתר רשמי, FBI

18:34 - המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ אמר באירוע בחירות בוואלי פורג', פנסילבניה, כי "אנחנו חייבים להכריז על עצמאות מהממסד הכושל. אם נפסיק להאמין בפוליטיקאים הכושלים שלנו ונתחיל להאמין בעצמנו, אז הכול אפשרי".

מרבית דבריו של טראמפ, כמו גם של סגנו מייק פנס ושל המועמד בפריימריז הרפובליקני בן קרסון שנכחו באירוע, התייחסו לתכנית ביטוח הבריאות שהוביל הנשיא המכהן ברק אובמה. טראמפ הבטיח להביא לביטול תכנית הביטוח הממלכתית מיד לאחר הבחירות, ושב וטען כי אובמה שיקר לציבור האמריקני בנוגע לתנאי התכנית. מבלי לפרט, הוא הוסיף בנוגע לבן קרסון, רופא במקצועו, כי הוא "מקווה שהוא יהיה מעורב מאוד במנהל שלי בשנים הקרובות".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה באירוע בחירות במיאמי, 20 באוקטובר 2016. רויטרס
"שיקר לציבור". אובמה/רויטרס

13:30 - המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ הגיב לתוצאות הסקר האחרון של רשת ABC וה"וושינגטון פוסט" שמצביע על הובלתו על יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. "וואו, עליתי ב-12% בשבועיים, רובם לפני שהתפוצצה הפרשה של הילרי הנוכלת", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

13:00 - סקר חדש של רשת ABC וה"וושינגטון פוסט" מעלה כי לראשונה מאז חודש מאי מוביל המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ על יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. זאת, על רקע פתיחת החקירה בגין פרשת המיילים שבה מעורבת קלינטון. לפי הסקר, איל הנדל"ן זוכה ב-46% תמיכה, בעוד שרת החוץ לשעבר זוכה ב-45%. הנתונים נכונים ליום ראשון האחרון, יומיים לאחר ההודעה על חידוש החקירה.

דונלד טראמפ המועמד הרפובליקני לבחירות במישיגן. רויטרס
מוביל ב-1% על קלינטון. טראמפ במישיגן, אתמול/רויטרס

07:00 - הסיכוי של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון צנח באופן משמעותי בימים האחרונים – כך עולה מתחזית של רשת CNN האמריקנית. זאת, על רקע פתיחת חקירת פרשת המיילים שבה היא מעורבת. לפי התחזית המעודכנת, הסיכוי של שרת החוץ לשעבר להיבחר עומד כעת על 78% - ירידה של 17% ביחס לתחזית שפורסמה לפני שבועים, אז עמד הסיכוי של קלינטון על 95%.

במקביל, הסיכוי של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לנצח במרוץ עלה מ-5% לפני שבועיים, ל-22%. התחזית מתבססת על סקר שנערך בין גולשי האתר של הרשת, ולא על סקרי דעת הקהל האחרונים. במקביל, הניו יורק טיימס, שחזה בשבוע שעבר כי הסיכוי של קלינטון לנצח הוא 93%, הוריד את הסיכוי ל-89%.

הילרי קלינטון בעצרת בחירות באוניברסיטת קנט, אוהיו. רויטרס
סיכוייה ירדו ב-17%. קלינטון/רויטרס

06:00 – דונלד טראמפ השתמש בשיטה שגם עורכי דינו הגדירו "מפוקפקת" כדי להתחמק מתשלום מסים בגובה מאות מיליוני דולרים בשנות ה-90' – כך מדווח ה"ניו יורק טיימס". לפי העיתון, מסמכים חדשים שהגיעו לידיו מראים כי טראמפ השתמש בהליך מוטל בספק מבחינה חוקית, שבמסגרתו נמנע מדיווח על הכנסה של מאות מיליוני דולרים. לפי הדיווח, עורכי דינו ייעצו לו כי רשות המסים האמריקנית ככל הנראה תגדיר את ההליך בלתי תקין אם תגלה עליו.

לפי ה"ניו יורק טיימס", טראמפ שכנע בשנת 1995 את משקיעיו להגיש מסמך לרשות המסים לפיו הפסדיהם, בגובה 916 מיליון דולר, היו שלו. הליך זה אפשר לו להתחמק מתשלום מסים פדרליים שמסתכמים במאות מיליונים לאורך 18 שנים. ההליך שבו השתמש טראמפ הוגדר מאוחר יותר בלתי חוקי בידי הקונגרס, אך לדברי מומחים, "דחק לקצה" את גבולות החוק של אותם הזמנים.

בדיווח הודגש כי קשה לדעת אם טראמפ אכן ביצע את המהלך המדובר, שכן הוא סירב לפרסם את דוחות המס שלו במהלך המרוץ לנשיאות. סירובו לפרסם אפילו תקציר של המסמכים שבר רצף של יותר מארבעה עשורים שבהם פרסמו מועמדים רפובליקנים ודמוקרטים כאחד את דוחות המס שלהם.

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ במהלך עצרת בחירות בוורן, מישיגן, נובמבר 2016. רויטרס
"התחמק מתשלום מסים בגובה מאות מליוני דולרים". טראמפ/רויטרס

05:30 - נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי קלינטון עלולה לעמוד בפני "מתקפה מגדרית" אם תיבחר לתפקיד. בריאיון שהעניק לרשת TBS אמר אובמה כי מבקריה של קלינטון טוענים שהיא "עייפה, נוטה למצבי רוח ואמוציונלית", אך הדגיש כי ישנו סטנדרט כפול בפוליטיקה - שבמסגרתו גברים מקבלים תשבוחות על התעוזה שלהם ואילו נשים לא.

23:10 - הילרי קלינטון מובילה בחמש נקודות על פני יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ – כך עולה מסקר שפרסמה הערב סוכנות הידיעות רויטרס, בשיתוף עם מכון המחקר Ipsos. על פי הסקר, קלינטון זוכה ל-44% תמיכה, ואילו טראמפ זוכה ל-39%. על פי ממוצע הסקרים של אתר Real Clear Politics, היתרון היחסי של קלינטון הצטמצם במהלך סוף השבוע, בצל חידוש החקירה בנוגע לפרשת המיילים, מ-4.6 נקודות ביום שישי ל-2.5 היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully