וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בהצפת המקצוע: רק 30% מהנבחנים עברו את בחינות לשכת עורכי הדין

1.11.2016 / 11:40

פחות משליש מהניגשים לבחינות ההסמכה האחרונות עברו אותן בהצלחה - מחצית לעומת השנה שעברה. זאת בעיקר לאור מאמצי הלשכה להילחם בריבוי העוסקים במקצוע. בוגרי אילו מוסדות מדורגים בראש הרשימה?

אילוסטרציה. ShutterStock
ירידה תלולה מלפי שנה. סטודנטים במהלך מבחן/ShutterStock

פחות משליש מהנבחנים שניגשו לבחינות ההסמכה האחרונות של לשכת עורכי הדין עברו את הבחינה ויכולים להיות מוסמכים כעורכי דין בישראל - כך עולה מנתונים שהפיצה היום (שלישי) לשכת עורכי הדין. מדובר במגמת ירידה לעומת שנה שעברה, אז עברו את הבחינה 59.7% מהנבחנים, לעומת 30% שעברו כעת.

הסיבה לירידה התלולה בכמות הנבחנים שעברו את המבחן היא מאמצי לשכת עורכי הדין להקשות את הבחינות כדי להילחם בהצפת המקצוע. עבור 42% מהנבחנים שהצליחו, מדובר היה בפעם הראשונה בה הם ניגשו לבחינות.

עוד בוואלה! NEWS:
החורף כבר כאן: התקררות וגשמים ברוב הארץ; צפו במכ"ם הגשם
מסר מאיים: צוללת גרעינית אמריקנית תגיע לאי באוקינוס השקט
תיעוד: נהג רכב חוצה באור אדום – אוטובוס התנגש בו וגרם למותו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראש רשימת המוסדות האקדמיים שבוגריהם עברו את הבחינות ניצבת האוניברסיטה העברית - 73% מבוגריה עברו את הבחינות. אחריה נמצאת אוניברסיטת תל אביב עם 65%, ובמקום השלישי ניצב המרכז הבינתחומי הרצליה עם 54%. את הרשימה סגרה המכללה האקדמית כרמל, שרק 13% מבוגריה עברו את הבחינות. מעליה ניצבים הקריה האקדמית אונו עם 16% הצלחה בלבד והמרכז האקדמי למשפט ולעסקים ומכללת שערי משפט עם 17%.

מבין כלל הנבחנים, 83% הם בוגרי מכללות. בפילוח הנתונים על פי מקום ההתמחות עולה כי 53% שהתמחו בפרקליטות הצבאית או במשטרה עברו את הבחינה, לעומת 48% מקרב המתמחים בפרקליטות. לעומתם, רק 28% מהמתמחים במגזר הפרטי עברו את הבחינות.

מלשכת עורכי הדין נמסר כי "תוצאות הבחינה מדברות בעד עצמן ומחזקות את המסקנה כי קיים פער גדול בין הישגי האוניברסיטאות להישגי המכללות, ולאור פער זה נגזרים בהתאם אחוזי המעבר של הבחינה. כך הדבר גם ביחס לנבחנים חוזרים אשר במחזור זה היוו 43% מסך הנבחנים, ותוצאותיהם בבחינה גוררות מטה באופן משמעותי את אחוזי המעבר הכלליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully